Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Mag er in Duitsland 's nachts worden gejaagd? In Nederland is dat volgens mij verboden...
Wintu schreef:Ibbel schreef:Mag er in Duitsland 's nachts worden gejaagd? In Nederland is dat volgens mij verboden...
Als je op de site van de jagersvereniging kijkt mag je een geweer enkel gebruiken tussen zonsopgang en zonsondergang, tenzij er een speciale ontheffing is verleend.
https://www.jagersvereniging.nl/vragen/ ... e%20dieren.
mysa schreef:Gebeurt hier wel degelijk. En kan me niet voorstellen illegaal want allemaal landgoederen met beheer en subsidies.
Ibbel schreef:Er gebeurt op hele hoop illegaals met jagen.
Hier jaren last van een jager gehad die op en over ons terrein heen ging (had-ie geen toestemming voor) en met hagel schoot dat makkelijk 500 meter verder kwam (mag ook niet). Die valhagel viel zelfs bij de buren in het zwembadje waar z'n jonge kinderen inzaten. In de buurt van woningen mag je ook niet jagen, juist vanwege die valhagel.
Heeft jaren geduurd voordat de man wegens illegaal wapenbezit werd opgepakt, hoewel ik er ettelijk malen melding van gemaakt had.
'Jachtseizoen' is trouwens ook een lachtertje. Je mag nl buiten het seizoen ook jagen om schade aan je oogst te bestrijden en - nu komt het! - toekómstige schade aan je oogst te bestrijden.
Dus je mag midden in het broedseizoen duiven schieten omdat ze in september je graan zullen gaan opvreten.
Je mag geen voer strooien om je prooi te lokken, maar als je je graan laat staan tot de aren leeggevallen zijn op de grond, daarna je stro oogst en er vervolgens 2000 duiven op je lege veld neerstrijken, kan jij gewoon 'legaal' prijsschieten terwijl je je verbergt tussen de mais in het perceel ernaast. Je verbergen door vanuit een auto te schieten mag niet, maar in het mais gaan zitten, tja, daar zegt niemand niets over.
Meegemaakt. Allemaal.