Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Lisa Luton-Hodges uit Williamston, Michigan, Verenigde Staten, kreeg vorige week de schrik van haar leven. Na een tornado waren twee van haar paarden verdwenen.
"Van de drie zagen we er maar één. Die nacht hebben we de weilanden doorzocht, maar we konden ze niet vinden. 's Ochtends ontdekten we dat een van hen vastzat in het afdakje dat naar beneden was gevallen, en dat de ander op de een of andere manier in het maïsveld was beland, zo'n anderhalve kilometer verderop", vertelt Luton-Hodges. "Ik weet niet hoe hij daar gekomen is, maar ik vermoed dat hij is meegesleurd door de tornado."
De paarden hadden lichte verwondingen en herstellen goed. De paarden die in de hoofdstal van de manege van Lisa Luton-Hodges stonden, raakten niet gewond.
De eigenaresse van de manege is vastbesloten haar bedrijf door te laten draaien. "Onze dagelijkse werkzaamheden stoppen niet, alleen omdat de storm is geweest. Onze dagelijkse werkzaamheden gaan gewoon door. Het voegt alleen een beetje extra toe aan onze dag en onze weekenden", klinkt het strijdvaardig. Luton-Hodges heeft een positieve instelling. "Ik heb nog steeds een gevoel van dankbaarheid dat deze storm niet erger was en niet meer schade aan onze dieren of onszelf heeft veroorzaakt."
Op de website van NBC 11 News is een filmpje te zien.
Gebruikte bronnen: