Bokt community
Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.
Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.
Jaco

gelderfan schreef:30 jaar samen,
we hebben alles gedaan,
we hebben veel gezien,
je was lekker brutaal,
je wist altijd wat je wilde en je wilde het nu.
Er is en zal nooit een paard zijn, die jou kan evenaren, je was speciaal en hebt mijn hart, van dag 1 veroverd.
Je hebt veel pech gehad, maar altijd vonden we een uitweg, een oplossing, tot zondag.
Je lichaam wilde niet meer, jij wel, je was opgewekt, nog steeds brutaal, hinniken voor eten, maar tegelijk ook moe, je kon je lichaam niet meer controleren.
We hebben het tot maandag avond geprobeerd maar je ging achteruit en het laatste wat ik voor je kon doen was de moeilijkste beslissing van mijn leven maken.
Jij wilde niet, maar je wist niet hoe je toekomst zou uitzien, ik wenste je geen toekomst met zoveel beperkingen toe.
Je wilde rennen, grazen, gek doen en dat zou niet meer mogelijk zijn.
Mijn hart is gebroken, mijn dagen, normaal gevuld met jou, zijn leeg.
30 jaar lang mijn beste vriend en nu ben je er niet meer.
Mijn geweldige rooie, ik ga je missen....till we meet again
Puck

Foto: Evelien Bruine Fotografie
EliseXJoelle schreef:~01-09-2023~
Puck, mijn kleine vriendje.
7,5 jaar terug kwam je als bijna 2 jarige na een niet zo leuke start in mijn leven. Wat ben ik onwijs veel van jou gaan houden kleintje, ondanks jou uitdagende karakter heb ik je nooit opgegeven. Je lichaam was 93cm hoog en ruin, maar als het aan jou lag was je minstens 1.80m en hengst! The Black Stallion!
Op 9,5 jarige leeftijd hebben we je na een lang medicatie traject uit je pijn moeten verlossen, nadat we moesten concluderen dat jou longproblemen te ernstig waren om nog een paardwaardig bestaan mee te kunnen leven.
Galoppeer maar vrij over de groene velden lieve Puck en zet de boel daar flink op stelten zoals je in de 9,5 jaar dat je geworden bent altijd hebt gedaan