Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Kendra schreef:Of gewoon even vragen, als je geen strand hebt is een galop over het stoppelveld bijna net zo leuk.
lies schreef:Hier in mijn buurt is iedereen daar helemaal ok mee, als het land nog niet bewerkt is.
lies schreef:Hier in mijn buurt is iedereen daar helemaal ok mee, als het land nog niet bewerkt is.
Ibbel schreef:klopt hoor ivm de groenbemester.lies schreef:Hier in mijn buurt is iedereen daar helemaal ok mee, als het land nog niet bewerkt is.
Da's tegenwoordig dus vrijwel nooit, want braakligpremie bestaat niet meer voor zover ik weet. En na de oogst moet er groenbemester worden ingezaaid.

Kuggur schreef:lies schreef:Hier in mijn buurt is iedereen daar helemaal ok mee, als het land nog niet bewerkt is.
Lees de topictitel, klinkt niet als "iedereen".
Zelfs als er een aantal okay mee zijn kun je er niet klakkeloos van uitgaan dat dus maar op elk, in jouw ogen "onbewerkt" veld kunt gaan rijden.
. _San87_ schreef:Wat bizar dat er ruiters/amazones zijn die het okay vinden over andermans land te rijden.
Brainless schreef:@Lies
Vaak wordt vanggewas gezaaid als er stoppels zitten, dat werken ze dan in de lente weer onder.
Dus als er stoppels staan wilt niet zeggen dat het onbewerkt is.
speurneusc schreef:_San87_ schreef:Wat bizar dat er ruiters/amazones zijn die het okay vinden over andermans land te rijden.
was iemand die foto's gemaakt had van zijn auto op land, en was daar zo trots op, promootte dat zelfs op fb hoe je mooie foto;s kon maken, op mijn reactie daarop dat ie zich wel op ander mand grond bevond zonder toestemming en met zijn auto wel eens gewassen kon beschadigen werd raar gereageerd...kon ie zich niet voorstellen dat dat zo was want hij maakte nix stuk.. Nadenken is moeilijk
Art_Ificious schreef:Brainless schreef:@Lies
Vaak wordt vanggewas gezaaid als er stoppels zitten, dat werken ze dan in de lente weer onder.
Dus als er stoppels staan wilt niet zeggen dat het onbewerkt is.
Hier wordt het toch echt altijd eerst geploegd voor er iets van groenbemester gezaaid wordt. De stoppels blijven dus niet staan.