[VIDEO] King's Guard breekt protocol, jongen mag zijn paard aaien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[VIDEO] King's Guard breekt protocol, jongen mag zijn paard aaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 18:39

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
De jongeman kijkt vol bewondering naar het paard van de King's Guard.
Foto: Screenshot The King's Guards UK op YouTube

Wie St. James’s Palace en Buckingham Palace in Londen heeft bezocht, heeft de King's Guards ook gezien. Ze houden de wacht bij de paleizen, en ze gaan voor niemand aan de kant. Veel toeristen willen met ze op de foto en daarbij vertrekken de Guards geen spier.

Een Kings LifeGuard liet vorige week dinsdag zijn aardigste kant zien toen een man met een beperking zijn paard wou aaien en met ze op de foto wou. Omdat de jongeman op respectvolle afstand bleef, liet de LifeGuard zijn paard een stapje naar voren doen, zodat de man een mooiere foto kreeg.

Op ongeveer 12:35 is te zien dat de King Guard zijn paard naar voren laat stappen voor de jongeman.

Gebruikte bronnen:

weslyjune

Re: [VIDEO] King's Guard breekt protocol, jongen mag zijn paard aaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:50

Ik krijg helemaal de kriebels van iedereen die de hele tijd aan dat paard zit...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:20

Er staat zelfs pal naast don t touch the horse. -O-

Maar leuk om te zien dat de jongen zo even wat extra goed foto kan maken, :j het paard lijkt hem ook niet vervelend te vinden.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:50

Er staat toch alleen dat ze de teugels niet aan mogen raken :+ paard verder wel
Wel fijn dat de dieren iig niet afgestraft worden omdat ze happen :Y)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 21:59

karuna schreef:
Er staat zelfs pal naast don t touch the horse. -O-

Maar leuk om te zien dat de jongen zo even wat extra goed foto kan maken, :j het paard lijkt hem ook niet vervelend te vinden.

Die jongen daar lijkt het paard zich mee te vermaken.
De rest daarin tegen daar krijg ik ook de kriebels bij.
Ik vind het helemaal niet een leuk filmpje om te kijken. En zat eerst twee minuten te kijken en heb hem toen doorgespoeld omdat ik dan wel het bewuste stukje wilde zien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 22:00

Ik heb geen schreeuwende guard gehad toen ik het paard aanraakte. Nou ja aanraakte , ik stond ernaast en het paard drukte zijn neus tegen mijn hand aan toen heb ik stiemen even een kriebel over zijn neus gegeven.

De teugels vastpakken heb ik nooit begrepen dat mensen dat doen :+

En leuk dat de desbetreffende guard in dit geval even een oogje toeknijpt

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:17

Volgens mij staat er op het bord:
Beware horse maye kick or bite.
Kom vaak van dit soort filmpjes tegen op FB. Aanraken mag dan maar idd vastpakken niet.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:24

Ik vind dit zo niet meer van deze tijd. Geestdodend voor die paarden zeg.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 06:46

Ik heb z’on paard wel geaaid en sta er ook mee op de foto. Ik wilde hem niet aanraken en stond hem gewoon te bekijken. Het was een prachtig paard om te zien met een hele fijne energie. Doordat mensen mij passeerden en een soort van duw gaven kwam
Ik binnen het bereik van het paard uit. maar hij kwam zelf naar me toe gebogen. Drukte z’n neus in m’n hand en uit reflex haalde ik m’n hand over z’n hals. Was helemaal prima. De ruiter liet het toe.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:50

Ik snap heel dat gegeven niet anno 2023.
Verder vind ik dit mss langs de ene kant wel een mooi gebaar, maar echt consequent is het dan niet.
Niet aankomen betekent niet aankomen en dat zou dan voor iedereen moeten gelden. Zo kan iedereen wel een reden hebben om met dat dier op de foto te staan of aan te raken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:19

Ah ja het is natuurlijk gewoon een toeristen trekpleister.. staat ook nergens dat je er niet bij mag. Er staan bordjes: Be carefull horses may kick or bite

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:56

Ik heb ook geen idee hoe vaak die paarden gewisseld worden? Een uurtje daar staan lijkt me best wel te doen an sich. Ik heb hier een hele simpele staan die niets liever doet dan stilstaan, die zou het een prima baantje vinden haha.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:03

Gypsy schreef:
Ik heb ook geen idee hoe vaak die paarden gewisseld worden? Een uurtje daar staan lijkt me best wel te doen an sich. Ik heb hier een hele simpele staan die niets liever doet dan stilstaan, die zou het een prima baantje vinden haha.

Hercule idem dito, ook al was hij zeker geen simpele. Er valt genoeg te staan en te kijken voor bepaalde paarden die dat geweldig vinden.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:30

Gypsy schreef:

Ik heb het even opgezocht:
Citaat:
The Guard Changing Ceremony takes place takes place daily at 11am (10am on Sundays) and lasts about 30 minutes. The mounted sentries (who change every hour) are on duty each day from 10am until 4pm, at which time there is a dismounted parade of the Guard. Two dismounted sentries remain on duty until the gates are shut at 8pm, when only one sentry is left on guard until 7am when the second sentry returns on duty.

Paarden worden elk uur gewisseld dus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:57

Ow als ze er maar een uurtje staan dan is het niet zo erg..dacht ook eerst even dat ze een hele of halve dag moesten staan en dat leek me ook niet echt meer van deze tijd.

Braaf paard hoor, je moet wel paarden hebben die gek zijn op aandacht denk ik.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:47

Elisa2 schreef:
Ow als ze er maar een uurtje staan dan is het niet zo erg..dacht ook eerst even dat ze een hele of halve dag moesten staan en dat leek me ook niet echt meer van deze tijd.

Braaf paard hoor, je moet wel paarden hebben die gek zijn op aandacht denk ik.

Er bestaan ook filmpjes van paarden die niet zo geduldig zijn en die staan dus niet zo braaf stil of bijten zelfs. :') Soms gaat aan het uit de hand lopen van het stuiteren/niet stil kunnen staan, een irritant geluid vooraf, bijvoorbeeld sirenes van politie/ambulance, wat blijkbaar voor die paarden dan net de druppel is die hun emmertje doet overlopen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 07:55

Dat snap ik wel! voor een paard is het tegennatuurlijk om zo lang stil te staan en dan ook nog alle drukte erbij en er om heen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:13

Ik heb al eens eerder zo'n video gezien waarbij zo'n guard (zonder paard) dit ook deed voor en gehandicapte jongen. Die ouders hielden hem keurig bij de guard op nette afstand terwijl je zeg dat hij hem heel graag aan wilde raken. Toen stapte de guard een ferme pas opzij om er netjes naast te staan voor de foto. En meteen weer terug.

Ik vind dat zulke mooie acties die des te krachtig zijn omdat ze verder zo onbewogen blijven.

Overigens had ik van het Britse koningshuis niets anders verwacht dan nette regels voor die paarden. Ieder uur wisselen klinkt super netjes.
maar ik krijg zelf wel de neiging om die mensen een tik op de vingers te geven die allemaal dat beest moeten aaien. Bij 1 denk je nog oke, bij 3 begon het al te jeuken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:19

Als de paarden te onrustig worden kunnen ze ook op een noodknop drukken en worden ze weggevoerd. Dat vind ik toch wel echt netjes.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:49

Ik kijk ook regelmatig filmpjes van deze paarden. Sommige paarden vinden het echt wel leuk als mensen bij ze komen staan of aan ze zitten.

Wat ik wel naar vind is, dat als mensen wel aan hun tuig/teugels zitten, het paard dan tijdens het “schreeuwen” ook een ruk aan de teugels krijgt…

Dat dier kan er niets aan doen dat die domme mensen aan de teugels of tuig zitten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:58

bulck schreef:
Ik snap heel dat gegeven niet anno 2023.
Verder vind ik dit mss langs de ene kant wel een mooi gebaar, maar echt consequent is het dan niet.
Niet aankomen betekent niet aankomen en dat zou dan voor iedereen moeten gelden. Zo kan iedereen wel een reden hebben om met dat dier op de foto te staan of aan te raken.

Hoe vaak ben jij in GB geweest?

Als er een land anno 2023 nog bol staat van allerlei traditie dan is dat GB wel.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:43

pol013 schreef:
Ik heb al eens eerder zo'n video gezien waarbij zo'n guard (zonder paard) dit ook deed voor en gehandicapte jongen. Die ouders hielden hem keurig bij de guard op nette afstand terwijl je zeg dat hij hem heel graag aan wilde raken. Toen stapte de guard een ferme pas opzij om er netjes naast te staan voor de foto. En meteen weer terug.

Ik vind dat zulke mooie acties die des te krachtig zijn omdat ze verder zo onbewogen blijven.

Overigens had ik van het Britse koningshuis niets anders verwacht dan nette regels voor die paarden. Ieder uur wisselen klinkt super netjes.
maar ik krijg zelf wel de neiging om die mensen een tik op de vingers te geven die allemaal dat beest moeten aaien. Bij 1 denk je nog oke, bij 3 begon het al te jeuken.

Ik moest destijds inwendig erg lachen om de Aziatische toeristen die onder de indruk leken van het paard maar toch erg graag op de foto ermee wilden. Vervolgens werd ik door de vrienden met wie ik in Londen was ernaast gezet om op de foto ermee te gaan. Tja... van afstand zie je de guard met zijn paard veel beter en als je zelf een paard hebt ben je iets minder onder de indruk. Blijkbaar had het paard dat door want hij zocht meteen contact met mij. Guard zat er onbewogen op en liet het gebeuren. Blijkbaar is het geen probleem zolang het paard min of meer op zijn plek blijft staan. Stapje voor- of achteruit was ook geen probleem.

Het paard dat de jongen mag aaien is een ander paard dan in het begin van het filmpje dat laat merken dat hij niet zo gediend is van al dat aanraken en geaai.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:12

Ik heb de desbetreffende foto nog even opgezocht. Ik was er netjes een halve meter ofzo vandaan gebleven maar het paard kwam zelf naar me toe. Het lijkt zo of ik er vast tegenaan sta maar dat was niet het geval. Ik sta er schuin voor op +-een halve meter afstand. Dat was mijn intentie tenminste haha.

Foto was ergens in 2006 ofzo. Waarschijnlijk zou ik nu meer afstand houden. Na jaren eigen paarden is dat wel allemaal wat beter te relativeren haha.

Was een onwijs lief/zacht en super statig dier

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:23

Wat leuk dat die guard dat doet. Maar ik vraag me af waarom die andere guard dat dan ook deed? Helemaal op het eind van het filmpje zie je een paar seconden de andere guard met paard aan de andere kant van het hek. Die stonden ook buiten het hokkie en ging daarna ook weer achteruit (wat minder charmant, dat dan wel)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:44

Naar wat ik begrijp worden die paarden inderdaad elk uur gewisseld, en wordt het geaccepteerd dat mensen er mee op de foto willen en de dieren soms een aai geven. Zolang ze maar niet de teugels e.d. vastpakken.

En zijn de guards soms zo aardig om even een stapje hier of daar te doen of een hoofd te draaien voor lieve, respectvolle mensen. Maar daarentegen stappen ze soms ook weg of terug tussen hun muurtjes om aan te geven dat het wel even genoeg is.

Sommige mensen zijn ook echt super respectloos en brutaal zoals ze de paarden en soldaten benaderen.
Die staan daar gewoon in functie en niet als efteling attractie ofzo.

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ze dat allemaal maar over zich heen moeten laten komen en er niet een bordje hangt "do not touch the horses" waar de ook daar rondlopende andere soldaten en politie dan vervolgens op handhaven. Want sommigen halen als kijker al het bloed onder je nagels vandaan....

Blijkbaar is er een paard dat Arni the tourist hater is gedoopt, die komt goed voor zichzelf op en geeft mensen die te dichtbij komen gewoon een lekkere knauw, soldaat laat hem dan gewoon zijn gang gaan :D het moet na het doorstaan van al dat ge-etter door toeristen echt puur genieten zijn als je daar je uurtje op mag plaatsnemen }:)