Anthony en Cynthia trekken door Europa met paard en woonwagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Anthony en Cynthia trekken door Europa met paard en woonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 18:33

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Het paard en de woonwagen van Anthony en Cynthia.
Foto: Screenshot Roul'Overt op Facebook

Anthony (31) en Cynthia (34) zijn echte avonturiers. Zo'n vier jaar geleden vertrokken ze vanuit Toulouse (Frankrijk) met hun woonwagen en paard, met als eindbestemming Roemenië.

Afgelopen weekend en gisterochtend waren ze in België, bij de E19-bruggen over de Nete in Rumst. In het gras naast de bruggen stond een paard op zijn gemak te grazen en de kipjes en hun kuikens zochten naar voedsel, terwijl een hond de wacht hield.

Wat heeft ze tot dit avontuur gebracht? “Ik had steeds de droom om vrank en vrij de wijde wereld in te trekken”, zegt Anthony. “Ook Cynthia, die in mijn buurt woonde, liep met hetzelfde idee rond. Toen we een koppel werden, zouden we onze droom waarmaken.”

Roemenië
Hun tocht begon in Toulouse, en ze trokken naar het Baskenland in Spanje. Eenmaal daar aangekomen, besloten ze naar de andere kant van Europa te trekken. Maar waarom willen ze nu naar Roemenië? Omdat dit het echte land is van zigeuners en woonwagenbewoners. Wanneer ze daar zullen arriveren, weten ze nog niet. En dat maakt ze ook niet uit. Hun enige doel is dat ze daar geraken.

Per dag trekken ze maximaal zo’n tien kilometer verder. Afgelopen zaterdag arriveerden ze in Rumst en gisteren zijn ze verder getrokken richting Mechelen of Lier.

Met weinig tevreden
Cynthia en Anthony zijn tevreden met weinig. “Eigenlijk hebben we alles wat nodig is om goed en gelukkig te leven. We komen ook steeds mensen tegen die ons helpen. Nog maar drie keer waren we niet welkom op een plaats waar we dachten halt te houden.

Op ons mobiel huisje liggen zonnepanelen die voldoende energie leveren om onze gsm op te laden, zodat we bereikbaar zijn. We hebben ook een computer bij waarmee we berichten op Facebook plaatsen. Zo kunnen zij en iedereen die dat wil ons op de voet volgen.”

Gebruikte bronnen:

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:07

Ik heb hen vorige week ontmoet!
Vriendelijke mensen die alle tijd hadden voor een praatje. De rust zelve
Het was een bont gezelschap: een koppel dertigers op een klapstoeltje, scharrelkippen met kuikentjes, een extra tentje, en een oude, witte herdershond.
Het paard, een percheron, stond in een met prikpaaltjes zelf afgebakend weitje.
Hoe dat bij regenweer, allemaal in dat piepkleine woonwagentje past, is me een raadsel.
Het woonwagentje was van hout, kleurrijk geschilderd en echt stevig gemaakt.

pien_2010

Re: Anthony en Cynthia trekken door Europa met paard en woonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:37

Wat leuk een pecheron. Dat gaat langzaam maar zeker.