Reservedoelman PSG heeft ziekenhuis verlaten na paardrijongeval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Reservedoelman PSG heeft ziekenhuis verlaten na paardrijongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-23 20:03

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Sergio Rico op het voetbalveld. Foto: Dimitri
Sadovnikov/Wikimedia Commons

Sergio Rico, de Spaanse reservedoelman van Paris Saint-Germain, heeft het ziekenhuis in Sevilla verlaten. Na een heftig ongeluk tijdens het paardrijden, lag hij hier bijna drie maanden.

Op zondag 28 mei ging het helemaal mis tijdens een pelgrimstocht in de Spaanse provincie Andalusië. Sergio Rico viel van tijdens de tocht van zijn paard en kreeg later, terwijl hij op de grond lag, ook nog een trap van het dier. De onfortuinlijke keeper liep hierbij ernstig hersenletsel op en werd met spoed opgenomen op de intensive care van het ziekenhuis. Hier werd hij zelfs korte tijd in een kunstmatige coma gehouden. Ook onderging hij een operatie aan een aneurysma, dat houdt in dat een bloedvat dat plaatselijk te wijd is.

Op 5 juli mocht hij de intensive care verlaten, maar hij moest nog wel in het ziekenhuis blijven. Toen postte hij nog een bericht op zijn Instagrampagina. "Ik wil iedereen bedanken die me in deze moeilijke dagen zijn steun heeft betoond", schreef hij toen. "Ik voel dat ik heel veel geluk heb gehad en hoop jullie allen snel terug te zien."

Afgelopen vrijdag mocht hij dus naar huis, om daar zijn revalidatie voort te zetten. Verwacht wordt dat dit nog enkele maanden zal gaan duren.

Gerelateerde nieuwsberichten: [VN] Keeper van Paris Saint-Germain in ziekenhuis na val van paard en [VN] Doelman Rico ontwaakt uit coma.

Gebruikte bronnen: