Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
DuoPenotti schreef:En nu niet miepen dat mag niet van de gemeente.
Je weet als je slim bent voordat je loopt of huurt wat er mag.
Mag het niet geen dieren opzetten. Best simpel.
chanicha schreef:Bij schapen isoleert de dikke vacht ook en misschien mag iets verrijdbaars wel.
Ik weet dat er gemeenten zijn die dat wel toelaten.
Ibbel schreef:DuoPenotti schreef:En nu niet miepen dat mag niet van de gemeente.
Dan kunnen alle (melk-)veehouders, schapenhouders en geitenhouders hun dieren niet meer in de wei zetten. Alle klassieke boerenbedrijven die hun dieren nog (overdag) buiten zetten (dus níet die vermaledijde megastallen) zijn dan de el uu el, want die hebben allemaal hun dieren op land lopen waar geen bouwblokken op rusten, waar je dus niets mag bouwen of neerzetten. En dat doen ze al sinds mensenheugenis/meerdere generaties, over het algemeen, dat heeft niet met 'nadenken voor je iets koopt' te maken.
Tijd voor de NVWA om samen met LTO gemeentes (of Den Haag) te gaan bestoken met de eis om regelgeving waarin het recht op het bouwen van (tijdelijke) schaduwplekken vastgelegd is.
Ibbel schreef:DuoPenotti schreef:En nu niet miepen dat mag niet van de gemeente.
Dan kunnen alle (melk-)veehouders, schapenhouders en geitenhouders hun dieren niet meer in de wei zetten. Alle klassieke boerenbedrijven die hun dieren nog (overdag) buiten zetten (dus níet die vermaledijde megastallen) zijn dan de el uu el, want die hebben allemaal hun dieren op land lopen waar geen bouwblokken op rusten, waar je dus niets mag bouwen of neerzetten. En dat doen ze al sinds mensenheugenis/meerdere generaties, over het algemeen, dat heeft niet met 'nadenken voor je iets koopt' te maken.
Tijd voor de NVWA om samen met LTO gemeentes (of Den Haag) te gaan bestoken met de eis om regelgeving waarin het recht op het bouwen van (tijdelijke) schaduwplekken vastgelegd is.
mika11 schreef:Het blijft sneu om te zien, dieren in de volle zon en geen kans om er aan te ontsnappen.
Hier zag ik nog schapen in weiland, en een aantal schapen lag als een soort kluit op elkaar in een streepje schaduw van een kar die in het weiland stond.
Cayenne schreef:mika11 schreef:Het blijft sneu om te zien, dieren in de volle zon en geen kans om er aan te ontsnappen.
Hier zag ik nog schapen in weiland, en een aantal schapen lag als een soort kluit op elkaar in een streepje schaduw van een kar die in het weiland stond.
Dat zag ik laatst ook. Ruim 50 schapen op een kluitje bij elkaar in een mini streepje schaduw.
Echt heel sneu.
DuoPenotti schreef:Onzin
Langs de meeste weides staan rijen met bomen. Tenminste hier zo Brabant /Limburg.
Zorg dat je dieren daar staan met de hete dagen en het probleem is al opgelost.
En ja dat zie ik de boeren meestal ook doen.
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 5 bezoekers