Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:De volgende stap is bedrijven namen en shamen. Dit is hoe dat soort clubs werken. Ze proberen het verdienmodel kapot te maken en te isoleren.
De Nederlandse spoorwegen is voor dergelijke brieven van Bite back gezwicht en heeft de samenwerking met het dolfinarium stop gezet.
https://www.treinreiziger.nl/ns-stopt-s ... enwelzijn/
(Even los van de discussie over het dolfinarium. Maar dit is gewoon de werkwijze)
Het is dus te hopen dat de meeste sponsoren uit de paardenwereld zelf komen en een doelgroep hebben dat hier niet gevoelig voor is.
kally schreef:Laten ze eertsmaar eens zorgen dat het er beter aan toe gaat bij transporten, slachterijen en andere dieronvriendelijke acties!
8nnemiek schreef:Ik zie het probleem niet. Het is een partij die zich inzet tegen dierenleed, en daarmee ook tegen sport waarin dieren gewond kunnen raken (of erger).
Waarom verbaast het mensen dan als ze tegen military zijn?
Ik zie veel liever dat een partij zich inzet tégen dierenleed, ook al is dat heel mild dierenleed als een enigszins risicovolle paardensport, dan dat een partij ernstig dierenleed probeert goed te praten en doet alsof er niks aan de hand is.
_San87_ schreef:Ik vind het Dolfinarium ook wel echt heel heeeel discutabel. Wat mij betreft sluiten ze de deuren gisteren. Dus of dat nu een goed voorbeeld is.
8nnemiek schreef:Het enige dat kant nog wal slaat is jouw vergelijking, Sunnda![]()
Het is nu eenmaal een sport waar een risico aan zit voor het dier, ongeacht hoe geweldig goed en lief die ruiter voor zijn/haar dier is. Een vaste hindernis is gevaarlijker dan een balk die gewoon eraf valt als een paard de sprong niet haalt.