Ontsnapt paard galoppeert door Dordtse wijk Stadspolders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ontsnapt paard galoppeert door Dordtse wijk Stadspolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 21:41

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Chardon ontsnapte maandagochtend uit zijn wei.
Foto: Screenshot Politie Dordrecht op Instagram

Maandagochtend leek het eventjes het Wilde Westen in de wijk Stadspolders in Dordrecht. Fjord Chardon was ontsnapt uit zijn weiland en galoppeerde over straat. Hij bleef daarbij keurig aan de rechterkant lopen. Vermoedelijk is Chardon geschrokken van jagers in de Biesbosch. Hij liet zich niet makkelijk vangen, maar een aantal personen slaagde er na meerdere pogingen in, met hulp van een vrachtwagenchauffeur die zijn wagen dwars op de weg zette, waardoor Chardon wel moest stoppen. Met een hondenriem als geïmproviseerd halster, wachtten de Dordtse cowboys en -girls tot de politie en de eigenaar arriveerden.

Chardon staat inmiddels weer veilig in de wei.

Gebruikte bronnen:

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:48

gelukkig is hij een van de gelukkigen die zijn wei niet hoeft te delen met soortgenoot want dan liepen er meer los

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:52

Hoe weet de Boktredactie dat er een vrachtwagenchauffeur zijn auto over de weg heeft gezet om het dier tegen te houden?Dat hij aan de rechterkant bleef en dat er een hondenriem is gebruikt? Dit staat nl in geen van de bronnen vermeld? Of is het verhaal een beetje aangedikt en leuker gemaakt? :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:00

fohadie schreef:
Hoe weet de Boktredactie dat er een vrachtwagenchauffeur zijn auto over de weg heeft gezet om het dier tegen te houden?Dat hij aan de rechterkant bleef en dat er een hondenriem is gebruikt? Dit staat nl in geen van de bronnen vermeld? Of is het verhaal een beetje aangedikt en leuker gemaakt? :+

Inderdaad dat staat nergens. Apart

TheWelsh

Re: Ontsnapt paard galoppeert door Dordtse wijk Stadspolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:06

Staat in een reactie onder het insta- bericht.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:07

fohadie schreef:

In de bron van RTV Dordrecht kun je naar de instagram pagina en daar in de reacties staat dit allemaal ;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:11

Ah, ik heb geen insta, vandaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:54

Jagers in de Biebosch ....

Ik weet niet, woon al een tijdje niet meer in Stadpolders, maarre Biesbosch ligt aan de andere kant en er zijn geen stallen daar.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 05:58

Onali schreef:

Ik weet niet, woon al een tijdje niet meer in Stadpolders, maarre Biesbosch ligt aan de andere kant en er zijn geen stallen daar.

Er zijn genoeg plekken in/rond Stadspolders om een paard neer te zetten. En wandelend kan je ook een heel eind komen! En dan is de Biesbos dichterbij dan je verwacht.... :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:29

Het jachtseizoen is vroeg geopend ?
Volgens mij mag er nog niet gejaagd worden.
Maar buiten dit .... fijn dat het paardje weer veilig thuis is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:48

Dat had heel anders af kunnen lopen...gelukkig is het goed afgelopen voor het dier.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:17

Onali schreef:

Volgens mij zit er sws een vrij grote stal tegen de dordtse kant van de biesbosch.

En diverse andere stallen ook.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:56

Aan de kant van de Elzen, de nieuwe Biesbosch, staan genoeg grote stallen. Jagers hebben groen licht gekregen om reeen te schieten las ik, omdat het er teveel zijn en ze zijn bang dat mensen ze op hun auto gaan krijgen.
Lijkt mij erg heftig voor de eigenaresse. Mijn pony is toentertijd ook geschrokken in de Elzen en de dijk afgestormt, zo de 60 weg op. Gelukkig hadden mensen van stal Greet hem te pakken gekregen en hem daar even op stal gezet. Zag alle doemscenarios voorbij flitsen. Gelukkig is deze fjord ook ongedeerd gebleven, want vanaf die kant van Dordt naar Stadspolders is een flink eind.