Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
roekes schreef:En al die pony's die dood gevonden worden na een aanval door de wolf wordt niks van gemeld op bokt
roekes schreef:Ik schrijf ook niet dat de wolf hier iets mee te maken heeft ...
Ik verbaas me er weer eens over dat er wekelijks 1 of meerdere pony's worden gedood of verwond worden door de wolf en dat we hier op bokt niks over lezen
Ik verbaas me er weer eens over dat er wekelijks 1 of meerdere pony's worden gedood of verwond worden door de wolf en dat we hier op bokt niks over lezen
8nnemiek schreef:Komkommertijd?
Het lijkt me niks nieuws dat paarden in 'natuurgebieden' overlijden door giftige planten. Loop door een willekeurig natuurgebied, en overal waar je kijkt staat JKK.
Janneke2 schreef:JKK is gevaarlijk in hooi.
... en groeit maar een beperkt aantal jaren op dezelfde plaats.
Mogelijk vond dit dier JKK lekker smaken, maar OF het vergiftiging is geweest en waarom het dier het toch at weten we niet.
(Natuurgebieden waar grote grazers staan worden niet gemaaid bij mijn weten.)
roekes schreef:En al die pony's die dood gevonden worden na een aanval door de wolf wordt niks van gemeld op bokt
8nnemiek schreef:Ik heb nooit gemerkt dat JKK vanzelf verdwijnt na een aantal jaren helaas. Vroeger zag je ze vooral in het duingebied.. nu zie ik de bermen hier in Limburg er vol mee staan, en elk jaar zie ik er meer en meer.
Het stomme aan die plant is dat ze niet meer vies schijnt te smaken als de plant verdord is, dus inderdaad in het hooi, maar ook na het plat lopen en na het bevriezen in de winter.