Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoyCiej007 schreef:_San87_ schreef:Dit artikel leest echt heel raar. Kleine schram op het zadeldek? Wat? Als het paard zo goed voor je springt is bloed okay?
Mee eens, ik denk dat ze bedoelen een kleine schram onder het zadeldek ipv erop?
Elisa2 schreef:Ik snap eerlijk gezegd sowieso niet zo goed waarom springruiters met sporen rijden in een parcours.
DuoPenotti schreef:Hij moet ook op een zo'n klein mogelijk hulp reageren.
Want nu been is ook nu reactie want idd zo niet klopt de afstand niet en lig je in de oxer.
Goed als je sommige ziet rijden heb je dan idd vraagtekens.
Anderzijds veel paarden hebben zelf ook een enorme focus op de sprong en zul je groter in moeten komen om even die focus te doorbreken.
Ja daar valt wat over te zeggen...
Maar tegenwoordig is dan alles dierenmishandeling en daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Even bloed buiten beschouwing gelaten.
fleurtjeuh schreef:DuoPenotti schreef:Hij moet ook op een zo'n klein mogelijk hulp reageren.
Want nu been is ook nu reactie want idd zo niet klopt de afstand niet en lig je in de oxer.
Goed als je sommige ziet rijden heb je dan idd vraagtekens.
Anderzijds veel paarden hebben zelf ook een enorme focus op de sprong en zul je groter in moeten komen om even die focus te doorbreken.
Ja daar valt wat over te zeggen...
Maar tegenwoordig is dan alles dierenmishandeling en daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Even bloed buiten beschouwing gelaten.
Hmm ja die focus had ik niet zo bij stil gestaan, goed punt
Maar een flinke por met je hak is dan niet voldoende?
Plus, de meeste paarden zie ik juist vreselijk naar de sprong toe trekken, waarbij de ruiter vooral z'n best moet doen om t paard niet in de sprong te laten crashen.
Wat is dan het moment in het parcours dat je zo'n spoor gebruikt?