Man uit Olst veroordeeld voor misbruik van een pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Man uit Olst veroordeeld voor misbruik van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 19:48

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet de pony uit het artikel.
Foto: Renate Zuidema Fotografie

Een 30-jarige man uit Olst heeft een taakstraf van 80 uur gekregen voor het zich vergrijpen aan een pony. Op 17 oktober vorig jaar klom de man over het hek van de wei waarin de pony's stonden. De eigenaar zag dit gebeuren en belde de politie. Toen die ter plaatse kwam, verklaarde de man dat hij de vagina van de pony met olie had ingesmeerd, om zo seks met haar te hebben. Toen dit niet lukte, stak de man zijn vingers in de pony toen hij masturbeerde.

Fantasieën over minderjarige meisjes
De man verklaarde seksuele fantasieën te hebben over minderjarige meisjes. Hij zou de pony hebben misbruikt om 'heftig seksueel agressieve dwanggedachten' te voorkomen. De man is onderzocht en deskundigen hebben meerdere stoornissen bij hem vastgesteld. Zij adviseerden om de man te laten behandelen voor zijn seksuele fantasieën en hem een meldingsplicht op te leggen. De rechtbank ging hier niet in mee, omdat de man alleen terecht stond voor het misbruik van de pony.

De verdachte verklaarde zich ook nog schuldig te hebben gemaakt aan wildplassen.

Drugs- en alcoholverslaving
De verdachte verklaarde tijdens de zitting dat hij had gedronken en cannabis had gebruikt, voordat hij naar de pony's ging. Hij deed dit omdat hij naar eigen zeggen slecht in zijn vel zat. Hij verklaarde dat hij zichzelf niet in de hand heeft als hij drugs gebruikt en tot alles in staat is, waaronder agressief gedrag, en zich te schamen voor zijn gedrag. De man wil voor zijn verslavingen worden behandeld.

Gebruikte bronnen:

Elisa2

Re: Man uit Olst veroordeeld voor misbruik van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:12

In sommige gevallen zou castratie bij mannen toch ook een hoop problemen kunnen oplossen...zieke geest.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:25

Altijd fijn dit… een hoop geld uitgeven aan psychologisch onderzoek… dan komen daar een hoop bevindingen uit waaruit blijkt dat de man tot meer in staat is dan een pony misbruiken… maar het rechtssysteem neemt dat niet mee… want daar wordt meneer niet van verdacht… fijn dan… lekker wachten totdat het weer mis gaat… met een beetje geluk is het weer een vinger in een pony… met een beetje pech… komt naar voren wat de psychiater en rechtbank al wist dat deze persoon kon doen :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:29

Mwah bestialiteit is tegenwoordig op bokt ook geaccepteerd. Dus men zal dit tegenwoordig normaal vinden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:35

Elisa2 schreef:
In sommige gevallen zou castratie bij mannen toch ook een hoop problemen kunnen oplossen...zieke geest.

Dat helpt in dit soort gevallen helemaal niks.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:39

Waarom niet? testosteron en hormonen weg zorgen er ook voor dat er geen seksuele fantasieen meer ontstaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:48

Elisa2 schreef:
Waarom niet? testosteron en hormonen weg zorgen er ook voor dat er geen seksuele fantasieen meer ontstaan.

Dat is dus niet zo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:07

"Hoewel enige interesse in parafiele prikkels ook bij vrouwen niet zeldzaam is, komen daadwerkelijke parafilieën en hyperseksualiteit vaker voor bij mannen dan bij vrouwen.Dat verschil zal hoogstwaarschijnlijk iets te maken hebben met de hogere testosteron-niveaus van mannen, wat de gevoeligheid van hun seksuele systeem vergroot en hun actiegeneigdheid bevordert. Gedetailleerde en empirisch onderbouwde verklaringsmodellen hiervoor ontbreken echter nog."

https://www.ggzstandaarden.nl/zorgstand ... rklaringen

Het zal vast nog wel wat ingewikkelder en complexer zijn, maar imo speelt testosteron toch echt een hele grote rol.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:25

Ik denk inderdaad dat als je de testosteronlevels kan verlagen, je al een stuk op weg bent bij deze problematiek. Hij geeft zelf al aan een probleem te hebben met de verlangens naar minderjarige meisjes.
Ik zou de samenleving willen beschermen tegen zo iemand. Behandelen inderdaad maar niet alleen psychisch.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:27

Het verlagen van het testosteron veranderd de seksuele drift, maar niet je geaardheid.
Pedofilie is net zoals homofilie een geaardheid en die verdwijnt niet bij (chemisch) castreren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:28

Mars schreef:
Mwah bestialiteit is tegenwoordig op bokt ook geaccepteerd. Dus men zal dit tegenwoordig normaal vinden.

wait..whut?
Is dat zo?
Het is gewoon strafbaar toch?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:31

Mars schreef:

Is dat zo? Waar haal je dat vandaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:32

Brainless schreef:
Het verlagen van het testosteron veranderd de seksuele drift, maar niet je geaardheid.
Pedofilie is net zoals homofilie een geaardheid en die verdwijnt niet bij (chemisch) castreren.

Nee eens. Maar de controle over de gedachten zijn meer beheersbaar. Daarom beide behandelen.
De driften zijn beter te controleren als je niet de hele dag met die gevoelens rondloopt natuurlijk. Zelfs bij mensen met ‘een normaal libido’ is dat te begrijpen. Er zijn ook mensen die seksverslaafd zijn, dit is deels psychisch maar ook door hoge hormoonlevels.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:35

Elisa2 schreef:

Wel zonder pijnstilling dan. En heel langzaam.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:36

Ja dat dus, precies wat Suzanne zegt. :-)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:39

Eén goede trap van die pony zou het probleem ook oplossen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:21

Molfre schreef:
Mars schreef:

Is dat zo? Waar haal je dat vandaan?

Uit eerdere topics over paarden die seksueel misbruikt zijn. Er is een aardige groep bokkers die het okee vind want 'paard merkt toch niks van mensenpenis'. Je zou je verbazen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:25

Mars schreef:
Uit eerdere topics over paarden die seksueel misbruikt zijn. Er is een aardige groep bokkers die het okee vind want 'paard merkt toch niks van mensenpenis'. Je zou je verbazen.

Hm, ik vraag me af of dat zo letterlijk gesteld wordt?

"Het paard merkt er niks van" is 1
"dan is het dus oke" is iets heel anders (maar wordt vaak wel als hetzelfde gelezen)
Of je het hetzelfde moet veroordelen als mishandeling van een mens, is maar de vraag (ik heb geen idee hoe dat in de wet staat eigenlijk)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:26

Ach mars hou toch op met dingen uit zijn verband trekken

Het ging er in die andere topics over waarom het ene wel wordt gezien als mishandeling/sexueel misbruik maar een handeling door een dierenarts niet
Het paard heeft minder last van een vinger dan van een arm bijvoorbeeld

Maar er is niemand die roept dat bestialiteit geaccepteerd is

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:26

Ja, daar schrok ik ook van Mars. De vergelijking werd getrokken met het opvoelen door een dierenarts, maar a. hoe vaak komt dat laatste nou voor en b. de intentie is heel anders. En dat het dier er niets van voelt, hoe weet men dat? Bovendien kan het schade aan het slijmvlies veroorzaken. Ik snap echt niet dat sommigen dat zo makkelijk wegwuiven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:28

prompter schreef:
a. hoe vaak komt dat laatste nou voor .

Ik denk zelf dat er meer merries opgevoeld worden door de dierenarts, en meer paarden gecheckt worden op koliek, dan dat er merries door een mannenzwans gepenetreerd worden..
denk jij dat het anders is?

Wat wordt er dan makkelijk weggewoven? Zegt men dat het niet strafbaar moet zijn dan? Dat laatste zou ik wel gek vinden..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:31

Mijn merrie is destijds 1 keer in haar leven opgevoeld voor drachtigheid, de merrie daarvoor nooit - maar die is wel dagenlang misbruikt op de plek waar ze stond voor ik haar kocht, daar is ook een veroordeling uit voortgevloeid. Dus in dit geval, in mijn eigen ervaring, was het misbruik een stuk vaker.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:33

Nieuwsredactie schreef:
Fantasieën over minderjarige meisjes
De man verklaarde seksuele fantasieën te hebben over minderjarige meisjes. Hij zou de pony hebben misbruikt om 'heftig seksueel agressieve dwanggedachten' te voorkomen. De man is onderzocht en deskundigen hebben meerdere stoornissen bij hem vastgesteld. Zij adviseerden om de man te laten behandelen voor zijn seksuele fantasieën en hem een meldingsplicht op te leggen. De rechtbank ging hier niet in mee, omdat de man alleen terecht stond voor het misbruik van de pony.

What the fiets. Het had mij voor iedereen beter geleken als de rechtbank minstens mee was gegaan met behandelen van die idiote fantasieën. En alleen een taakstraf? Ik hoop dat zijn omgeving op de hoogte is, zodat ze weten dat ze die idioot weg moeten houden bij kinderen (en blijkbaar ook dieren).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:35

prompter schreef:
Mijn merrie is destijds 1 keer in haar leven opgevoeld voor drachtigheid, de merrie daarvoor nooit - maar die is wel dagenlang misbruikt op de plek waar ze stond voor ik haar kocht, daar is ook een veroordeling uit voortgevloeid. Dus in dit geval, in mijn eigen ervaring, was het misbruik een stuk vaker.

Oh voor die ene merrie dan bedoel je?
Ik dacht 'over het algemeen'.. en dat leek me niet :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:36

Mijn ponymerrie is jarenlang doodsbang voor mannen gebleven - daarom raakt het me als mensen zeggen "ach wat merkt zo'n dier daar nou van"...