Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ik ging recent in Antwerpen - op uitnodiging van dhr. Johan Lenssens - kreeft eten. Een eerste indruk van het kleine restaurantje was dat de tijd er al 60 jaar stilstond... maar de kreeft, die was smullen en overvloedig aanwezig. Gelukkig heb ik mijn eisen niet hoog staan, en heb ik de stap gezet om binnen te gaan en ten volle van de ervaring te genieten.
Op uitnodiging (onafhankelijke journalistiek?) en ze 'heeft haar eisen niet hoog staan'.
Ik denk dat de schrijfster zelf even terug back to basics moet als ze het daarover wil hebben. Als kreeft eten valt onder "je eisen niet hoog hebben" dan heb je nog even te gaan voor je terug bij de basis bent.

DuoPenotti schreef:Ik heb al lang niet meer gestart.
Kom nog uit de tijd van 1 proef per wedstrijd.
En heb bij binnen wedstrijden zelfs nog los gereden in soort van circustenten met staanders in het midden.
Maar...een stoppelveld nooit op gereden.
Wel gras. Dus altijd scherp zetten in de zomer.
De prachtigste concoursen buiten, 4 springringen, 30 dressuurringen.
Ales op gras, soms was het Z springen op zand. voor bij de tent voor drank en de hamburger tent
doe mij inderdaad maar gewoon het kneuterige dorpsgevoel.. maarja ik ben dan ook echt geen wedstrijd ruiter Veulen84 schreef:Al die luxe heeft idd wel een prijs. Maar ik vraag me wel af wat er eerst was. In mijn ogen heeft de duurheid van de basissport wedstrijden niks te maken met luxe van de accommodaties en het er om heen. Maar meer met de kleinere deelnemersvelden. En dat is volgens mij eerder een gevolg van de extra dure drempels die opgeworpen zijn om te starten. In de tijd van de rubberlaarzen en weiland wedstrijden starten we nog met coupons en was de prijs echt niet zo hoog. Maar toen kwamen de startpassen en vervolgens de digitale startpas en dus steeg de basisprijs. Nu kost een dagstartpas 21 euro. Maar een verplicht lidmaatschap ook al 27,50. Voor je iets gedaan hebt ben je al 48,50 euro kwijt. En dan nog 2 proefjes van 12,50 euro. Dus die 2 proefjes kosten je 73,50 euro. Ga je vaker neem je een jaarstartpas. Maar dan nog, stel dat je elke maand gaat (en dat deden we vroeger echt niet. Want dan waren pasen, pinksteren enzo wel de hoogtepunten). Dan kost je dat om te beginnen al 13 euro per wedstrijd + die 25 euro minimaal voor 2 proefjes.
Juist door het voor de gelegenheidsstarters onmogelijk duur te maken zijn de wedstrijdvelden klein geworden. Maar de kosten worden niet evenredig goedkoper. Het zijn de weinige starts die het duur maken dus. En de weinige starts komen door de bizar hoge aanvangskosten (opgeworpen door een knhs).
karuna schreef:Goh ik kom nog uit de tijd van of onder het zadel met de ponyclub naar het wedstrijd terrein en bij afstanden boven de 15 km werden ze in een vrachtwagen om en om gezet vervoerd. Om daar aan lange lijnen vast te staan bij de zadelwagen van de ponyclub waarin ieder zijn eigen vakje had voor de spullen die je nodig had.
Broodjes knakworst eten. Defile met de prijsuitreikingen van de (verplichte) acht en viertallen. En na het springen met zijn alle weer terug. Alleen de heel rijken hadden een trailer en reden zelf maar dat was een uitzondering. Reuze gezellige dagen altijd en 120 punten was een winstpunt![]()
Meestal weiland, heel soms akkerland als ondergrond.
Oehlala schreef:het is een vreemd onsamenhangend artikel.
goed, dat mensen, ook in de amateursport, hun 10k plus paard niet meer op een stoppelveld laten springen lijkt mij logisch.
Elisa2 schreef:Veulen84 schreef:Al die luxe heeft idd wel een prijs. Maar ik vraag me wel af wat er eerst was. In mijn ogen heeft de duurheid van de basissport wedstrijden niks te maken met luxe van de accommodaties en het er om heen. Maar meer met de kleinere deelnemersvelden. En dat is volgens mij eerder een gevolg van de extra dure drempels die opgeworpen zijn om te starten. In de tijd van de rubberlaarzen en weiland wedstrijden starten we nog met coupons en was de prijs echt niet zo hoog. Maar toen kwamen de startpassen en vervolgens de digitale startpas en dus steeg de basisprijs. Nu kost een dagstartpas 21 euro. Maar een verplicht lidmaatschap ook al 27,50. Voor je iets gedaan hebt ben je al 48,50 euro kwijt. En dan nog 2 proefjes van 12,50 euro. Dus die 2 proefjes kosten je 73,50 euro. Ga je vaker neem je een jaarstartpas. Maar dan nog, stel dat je elke maand gaat (en dat deden we vroeger echt niet. Want dan waren pasen, pinksteren enzo wel de hoogtepunten). Dan kost je dat om te beginnen al 13 euro per wedstrijd + die 25 euro minimaal voor 2 proefjes.
Juist door het voor de gelegenheidsstarters onmogelijk duur te maken zijn de wedstrijdvelden klein geworden. Maar de kosten worden niet evenredig goedkoper. Het zijn de weinige starts die het duur maken dus. En de weinige starts komen door de bizar hoge aanvangskosten (opgeworpen door een knhs).
Jemig, ja zo is het wel heel erg duur geworden allemaal.
Dit is ook belangrijke achtergrond informatie.