Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wiwabalia schreef:Eigenlijk begrijp ik zelfs niet goed waarom de gewone nog verkocht worden. Zeker als je zo'n verhalen leest... Veel mensen beseffen het gevaar volgens mij niet goed.Dit soort verhalen zijn wel de reden dat ik met veiligheidsbeugels rij, die openklappen als ik eraf val..
anjali schreef:Vreselijk. Een ongeluk zit in een klein hoekje ,maar zelden met zo'n fatale afloop. Hebben moderne zadels niet meer de veiligheidshaken waardoor de hele beugelriem erafgaat als de ruiter zou vallen en in de beugel blijven steken?
_Lorette_ schreef:Wat een verschrikkelijk ongeluk. Ik wil me helemaal niet voorstellen hoe het is om je kind te verliezen. Diep respect voor ouders die zich daar doorheen weten te slaan.
Overigens ben ik maar eens in mijn leven vast blijven zitten in een stijgbeugel na een val, terwijl het paard op de loop ging. Dat was met veiligheidsbeugels, opengeklapt en wel, en natuurlijk de veiligheidshaken bij de beugelriemophanging. Het is zelfs met veiligheidsspullen niet met zekerheid te zeggen dat je een dergelijk ongeval kunt voorkomen. Ik durf na mijn voorval niet meer met veiligheidsbeugels te rijden.
_Lorette_ schreef:Wat een verschrikkelijk ongeluk. Ik wil me helemaal niet voorstellen hoe het is om je kind te verliezen. Diep respect voor ouders die zich daar doorheen weten te slaan.
Overigens ben ik maar eens in mijn leven vast blijven zitten in een stijgbeugel na een val, terwijl het paard op de loop ging. Dat was met veiligheidsbeugels, opengeklapt en wel, en natuurlijk de veiligheidshaken bij de beugelriemophanging. Het is zelfs met veiligheidsspullen niet met zekerheid te zeggen dat je een dergelijk ongeval kunt voorkomen. Ik durf na mijn voorval niet meer met veiligheidsbeugels te rijden.
DiantaM schreef:Maar als dit met van die korfjes te voorkomen is, waarom gebruiken de maneges dit niet standaard?