Afgelopen vrijdag is de Gelderse hengst gecastreerd na een zakbreuk. Op haar Facebookpagina schrijft eigenaresse Anouk Slabbers hier het volgende over:
Wat een horror week voor mijn vriend Ibsen.
Afgelopen vrijdag toonde Ibsen ongemak, gelukkig hadden Sarah en Jasmijn dit meteen door. Dankzij het snel handelen van Cora en de snelle analyse van Justin Maarsen (zakbreuk) stonden we binnen no-time op de faculteit in Utrecht waar Ibsen direct geopereerd werd. Tijdens de operatie kreeg ik de keuze om Ibsen eenzijdig te castreren of helemaal. Bij eenzijdige castratie is de kans net zo groot om het zelfde probleem te krijgen dus heb ik voor zijn gezondheid gekozen en hem dus helemaal te castreren. Operatie viel helaas niet mee. Na bijna 2 uur proberen de darm terug te manipuleren was er nog geen succes en hebben ze ook zijn buik moeten opensnijden. Na een lange en flinke ingreep was de operatie gelukt. De dagen daarna was een grote rollercoaster vol onzekerheid of het herstel ook goed zal verlopen. Verschrikkelijk om je beste vriend zo in pijn te zien. Nu een week verder, durf ik nog niet te juichen, maar durf ik wel te zeggen dat we de positieve kant op gaan. Gelukkig is hij een sterk paard en een echte doorzetter.
Ik ben ontzettend dankbaar voor alle geweldige mensen om mij heen. Ik heb tijdens de operatie geen seconde hoeven twijfelen of mijn andere paarden op stal te kort kwamen. Ook super dankbaar voor de oneindige kennis van Cora Arends en geweldige steun van Danielle de Jong.
Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.