[BLOG] Te paard langs alle hunebeden in Nederland - deel 2 + 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[BLOG] Te paard langs alle hunebeden in Nederland - deel 2 + 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 21:54

*Bokt
Algemeen

Afbeelding
Karin en Zula. Foto: Privébezit Karin

Hee Bokt,

Alweer in mijn mummy slaapzak gekropen typ ik deze update over dag 2 & 3.

Gisteren zijn we ook vroeg vertrokken, even voor 9. Om 10 uur had ik namelijk wederom afgesproken met RTV Drenthe, ditmaal bij hunebed D3 en D4. Ze wilden graag een stukje maken voor op de tv. Eerst een half uur rijden door de bebouwde kom van Westlaren en Zuidlaren. In Zuidlaren stuitten we op een stoet fietsende kinderen met ballonnen en toeters. Zula gaf geen kick! Braaf dier.

Na nog eens een half uur over zandpaden kwamen we aan in Midlaren bij de hunebedden. Een charmant plekje tussen 2 oude boerderijtjes. RTV arriveerde niet veel later. Waar ik een 15 min interview verwachtte, zijn we 1,5 uur bezig geweest met shots vanuit allerlei hoeken! Onderhand staat het fragment online en is het te bekijken op YouTube:

Afbeelding
Foto: Privébezit Karin

Na Midlaren zijn we naar het enige hunebed in Groningen gereden, G1. Een mooi, maar lang niet meer compleet hunebed. Een leuk en afwisselend deel van de route. De rest van de route was voor een groot deel langs de weg, even door de zure appel heen bijten… een onvermijdelijk stuk, waarbij we onder drukke wegen door moesten en over een brug om bij D6 in Tynaarlo te komen.

Afbeelding

Alweer 4 op de teller… in mijn vorige post zei ik dat er 4 op het programma stonden, maar het moesten er 5 zijn! In Zeijen hebben we namelijk ook nog D5 afgevinkt. Daarna zijn we door de bossen van Norg doorgereden naar onze overnachtingsplek in Langelo. Daar had ik de enige paard en bed geboekt van de hele tocht! Achteraf had ik daar een beetje spijt van, ik slaap namelijk net zo lekker in m’n tentje. (En we slepen dat ding niet voor niks mee). Maar... Zula had een lekker vet weitje.

Vandaag zijn we maar 7 kilometer op stap geweest, langs hunebed D1 in Steenbergen, de hunebedden zijn de komende tijd magertjes. Het echte werk begint over een paar dagen weer op de Hondsrug, waarop het gros van de monumenten zich bevindt.

Afbeelding

Wij hebben een super plekje een een lekkere relaxdag gehouden, met superkwaliteit kuil en vooral welverdiende rust. Zula staat super kalm te eten en lijkt zich wel goed te vermaken. Ik merk dat ik toch wel een beetje moe ben, dus het getyp houdt voor nu even op. De teller staat op 16. Morgen staat weer een langere tocht op het programma, met wederom maar 1 hunebed. Op naar het Drents Friese Woud!

Truste,
Karin

Afbeelding

Wildgirl

Re: [BLOG] Te paard langs alle hunebeden in Nederland - deel 2 + 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:59

Ontzettend leuk dit en wat een mooie combinatie zijn jullie! Heerlijk relaxt paard!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 05:01

Leuk stukje op tv :D
Succes met jullie tocht en veel plezier onderweg nog!

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 06:07

Leuk om je te kunnen volgen op deze manier. Heel veel succes met de rest van jullie tocht!

FrankImm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 06:31

Super! Veel plezier en goede reis!!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:19

Top route.veel plezier en ik volg

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:56

Hoe laat denk je ongeveer in Diever te zijn?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:11

Heel veel succes en plezier! Een leuk en origineel ideetje! Geniet er van... Ik volg :-)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:49

Leuk stukje, en lekker droog interview!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:59

Oh je was hier gisteren! En ik heb weer wat geleerd over Steenbergen: het ene hunebed is een neppert -O-

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:39

Mocht je de 6 hunebedden in en rond Annen ook bezoeken en je zoekt daar nog plek voor jouw paard en tentje ben je welkom!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:30

Aaaah wat leuk. Ik volg je al via Instagram maar dit vind ik toch ook heel erg leuk. Ga mee lezen. Succes vandaag. Ik vind je dapper, leuk met een gaaf paard en idee om langs al die dolmen (hunebedden) te rijden.