Paardentrailer met drachtige pony te water langs A28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardentrailer met drachtige pony te water langs A28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 20:18

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een trailer met een pony is gisteren langs de A28 bij Rouveen in een sloot beland. De brandweer moest worden opgeroepen om de pony uit de sloot te krijgen.  

Een andere auto ramde de auto en de aanhanger van achteren en de combinatie kwam hierdoor in een greppel terecht. Hierdoor kwam de trailer los van de trekhaak en belandde in het water. De bestuurders van beide voertuigen bleven ongedeerd. De pony genaamd Mylou, die ook nog eens drachtig is, kwam ook ongeschonden uit de strijd en stond lekker in de berm te grazen terwijl de trailer uit de sloot werd getakeld. Eigenaresse Mariëtte: "De dierenarts is net langs geweest en gelukkig lijkt alles in orde. Het was nog te vroeg in de dracht om het vruchtje kunnen zien, dus ik hoop dat het ongeluk er geen effect op gehad heeft. Alles leek in orde voor zover de dierenarts het kon zien.” Volgens Mariette lijkt de schade behoorlijk groot, maar het lijkt erop dat ze de situatie niet goed heeft meegekregen omdat ze zo overstuur was. De auto en aanhanger werden weggesleept. "Ik ben blij dat ik zo'n grote auto rijdt. Ik denk dat het anders was geweest als het een mini-auto was geweest."

Het verkeer had ernstige hinder van het ongeval. Vanwege de bergingswerkzaamheden was de rechterzijde van de drie rijstroken tijdelijk afgesloten, waardoor er in de richting van Staphorst naar Zwolle een file van circa 6 km ontstond. Daarna was de linkerrijstrook in beide richtingen tijdelijk afgesloten vanwege reparatie van de vangrail. Rond 19.00 uur werd de weg weer vrijgegeven. 

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Gebruikte bronnen:

pillow

Re: Paardentrailer met drachtige pony te water langs A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:45

Weer 1 die de ogen niet op de weg heeft gehad. Zo'n trailer zie je toch echt wel. Gelukkig is alles goed afgelopen.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:01

Hoe kan je zo antwoorden, als je er niet bij bent geweest ?
Ik hoop dat de pony drachtig blijft. En op een mooie dracht. Tuurlijk het is erg, maar als je er niet bij bent geweest, kan je niemand de schuld geven !

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:09

Eens met pillow. Normaal gezien zie je een trailer echt wel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:09

Ik wil net zeggen een auto met trailer van achter inrijden?
Je weet toch dat die niet al te hard gaan met levende dieren erin?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 07:21

Zo klein is een trailer nu ook niet dat je dat niet ziet. Dan vraag je je toch ernstig af waar die andere bestuurder mee bezig was.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 07:23

Dat is echt m'n ergste nachtmerrie als ik met trailer op pad ben. Aan de voorkant heb je zelf nog wel redelijk wat controle door goed vooruit te kijken. Maar aan de achterkant heb je weinig invloed

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:11

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat feedback over een nieuwsbericht in het daarvoor bestemde topic hoort.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:18

windsor14 schreef:
Hoe kan je zo antwoorden, als je er niet bij bent geweest ?
Ik hoop dat de pony drachtig blijft. En op een mooie dracht. Tuurlijk het is erg, maar als je er niet bij bent geweest, kan je niemand de schuld geven !

Iemand die ergens achterop rijdt is altijd schuldig. Je mag ook wel aannemen dat die trailer niet plotseling vol in de remmen is gegaan.