Paard doodgeschoten in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard doodgeschoten in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 18:08

Bokt Nieuwsredatie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In juni is in het Duitse Göttingen een paard neergeschoten in zijn wei. De 16-jarige ruin stond te grazen, toen hij in zijn nek werd geschoten. De eigenaresse vond hem op zondag 18 juni omstreeks 12:30 in zijn weiland. Ze bracht direct een veearts en de politie op de hoogte. In eerste instantie werden er geen zichtbare wonden gevonden, maar toen de autoriteiten op maandag 19 juni verder onderzoek deden, zagen ze "een verdacht uitziende cirkelvormige wond van onduidelijke oorsprong in de nek". Ook werden er kogelfragmenten in het dier gevonden. Veterinair Instituut in Hannover heeft op dinsdag 20 juni nader onderzoek gedaan en daar werd vastgesteld dat het paard daadwerkelijk was neergeschoten: de doodsoorzaak was een geweerschot. De kogelfragmenten worden onderzocht door de rijksrecherche.

Getuigen en beloning
De politie vraagt omwonenden die op 17 of 18 juni of op andere tijdstippen verdachte personen hebben waargenomen of geweerschoten hebben gehoord in de buurt van de wei, contact op te nemen.

Dierenbeschermingsorganisatie "PETA" looft een beloning van 1.000 euro uit om te helpen de zaak op te lossen.

Gebruikte bronnen:

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:34

Jeetje, hoe ziek ben je dan?

Ook al die pony in België... Hebben we weer een gek in de Benelux+ Duitsland die nu rond dwaalt en dieren kwaad doet? Paar jaar terug was het iemand die paarden verminkte.

tienus63

Re: Paard doodgeschoten in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:19

Vreselijk.
Hoop dat de dader gevonden wordt!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:32

Kan natuurlijk ook een verdwaalde kogel zijn van een jager die een ree of andere legitiem doel gemist heeft. Ik heb geen idee hoe ver een kogel kan komen als een doel gemist wordt.

dry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:08

Verdwaalde kogels kunnen makkelijk een paar honderd meter verder komen. In heuvelachtig landschap is het ook lastig te zien of hij verderop misschien schade aanricht.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:33

Idd, vreselijk, maar de kans dat het een verdwaalde jachtkogel is, lijkt me groter dan de kans op een gek die gericht een paard afschiet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:49

Rex_Rolfo schreef:
Kan natuurlijk ook een verdwaalde kogel zijn van een jager die een ree of andere legitiem doel gemist heeft. Ik heb geen idee hoe ver een kogel kan komen als een doel gemist wordt.

Ik weet de regel in duitsland niet qua jacht, maar in Nederland mag er nu niet gejaagd worden (behalve volgens mij ganzen en vossen?)

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:51

Op dit moment hebben reeen en herten jongen, dus ik neem aan dat je dan ook in Duitsland niet mag jagen (met munitie die geschikt is om een paard te doden). Dus ja, ik ben bang een hele zieke geest. Die mogelijk ook gewelddadig is tegen mensen.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:54

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal! En hier in België ook al die pony die werd doodgeschoten in het hoofd.. :'(