Ger Visser moet villa verlaten: rechter gelast ontruiming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ger Visser moet villa verlaten: rechter gelast ontruiming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 14:39

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Ger Visser en zijn ernstig zieke vrouw moeten hun boerderijvilla in Gorssel ontruimen en verlaten. De rietgedekte woning is het enige dat nog herinnert aan de gloriedagen van kantorengigant Eurocommerce, maar ook dat raakt de oud-topman nu kwijt. Het voormalig lid van de Quote-500 moet met zijn vrouw op zoek naar een nieuw huis. Dat is het opmerkelijke oordeel van de rechter, nadat de rechtbank drie maanden geleden nog een streep door dezelfde verkoop zette.

"Het zou toch krankzinnig zijn als ik in mijn toestand op straat kom te staan?" Ger Visser eindigt met een retorisch bedoelde vraag, als hij tijdens het kort geding een brief van zijn vrouw voorleest. Zij is levensbedreigend ziek, en het huis - "waar we al 37 jaar wonen" - is aangepast aan haar ziekteproces. Inclusief inwonende verpleging, die nodig zal zijn na alle geplande behandelingen deze zomer. Dat zijn vrouw kan blijven wonen in de woning "is het allerbelangrijkste waar dit over gaat", zo stelt Visser. Maar de rechter oordeelt nu dat hij en zijn vrouw op zeer korte termijn hun spullen moeten pakken.

Verkoop villa: gebed zonder einde
Na het faillissement in november 2012 is het aan de curator de taak om nog zoveel mogelijk geld te halen uit de bezittingen van Visser, om schuldeisers tegemoet te komen. Maar verkoop van de woning blijkt geen abc'tje. Visser beroept zich op een 'gebruiksovereenkomst', waardoor hij zijn hele leven in de villa zou mogen wonen. Daar zet het gerechtshof in februari 2021 een vette streep doorheen: die overeenkomst is ongeldig. De uitspraak komt neer op: Visser moet meewerken aan de verkoop, en - als de curator een koper heeft gevonden - binnen twee dagen het pand ontruimen en verlaten.

Dochter
Hoogste bieder bij de verkoop? Vissers dochter. Een poging om Visser en zijn vrouw op hun plek te laten wonen. Maar uiteindelijk blijkt dat zij de geboden 1,8 miljoen euro niet kan overmaken. Een onderhandse verkoop aan onbekenden volgt, voor zes ton minder. Maar daar zet de rechter drie maanden later een streep doorheen: de verkoop moet openbaar. Een poging van een vriend van Visser, Adrie van Opijnen (van het gelijknamig transportbedrijf in Deventer), om met een hoger bod de villa te kopen, strandt eveneens. Hij wilde familie Visser de kans geven op hun stek te kunnen blijven wonen.

Rechtbank
De onbekende kopers - die na de gesloten koopovereenkomst volgens hun advocaat vanuit kamp Visser bestookt werden met mails vol dreigementen over rechtszaken, schadeclaims van tonnen en mogelijke getuigenverhoren, iets wat Visser ontkent - willen de woning alsnog graag betrekken. Via de rechtbank hopen ze de curator te dwingen om zich aan het koopcontract te houden. Een kwartier later volgt een tweede zitting. Visser wil mogelijke ontruiming voorkomen, de curator wil dit juist bereiken. Dat was drie weken geleden.

Nu de uitspraak er ligt, blijkt het koopcontract met de onbekende kopers tóch rechtsgeldig. Rechtbank Arnhem vernietigt nu het oordeel van dezelfde rechtbank (eind april), waarin stond dat de koopovereenkomst ontbonden moest worden omdat de verkoop openbaar had gemoeten. Uit het contract blijkt dat dat geen reden tot ontbinding is, oordeelt de voorzieningsrechter nu. En dus gaat de verkoop nu tóch wel door. En wel binnen drie maanden, zo vonnist de rechtbank. Zodra de curator zijn handtekening heeft gezet, moet Visser binnen twee dagen ontruimen.

anjali

Re: Ger Visser moet villa verlaten: rechter gelast ontruiming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:46

Vervelend voor Visser en zijn zwaar zieke vrouw. Is de woning nu dan onder de prijs verkocht? Want dat gebeurt vaak in situaties van gedwongen verkoop.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:52

Tsja het is ook vervelend voor alle schuldeisers die naar (een deel van) hun geld kunnen fluiten.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:55

Ben ook benieuwd naar de geschatte waarde van het huis en de effectieve opbrengst ervan

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:05

Tiggs schreef:
Tsja het is ook vervelend voor alle schuldeisers die naar (een deel van) hun geld kunnen fluiten.

Vooral dat! Alsof de familie visser dit niet al heul lang wist dat ze eruit moesten. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:26

Heel naar voor zijn vrouw en ik begrijp best dat dit emotioneel erg moeilijk is, maar er is maar 1 iemand die ze daar op aan kan kijken en dat is haar man.

Het is al zo lang bekend, dat er prima ondertussen verkoop en verhuizing plaats had kunnen vinden. Maar goed, als je Ger Visser heet dan ga je blijkbaar er nog steeds vanuit dat je boven de wet staat.

Ach als er zoveel mensen zijn die die villa wel willen kopen om hen er in te laten wonen, dan zijn die mensen ook vast bereid om een andere woning voor ze te kopen waar ze met hun thuishulp (waar wordt dit dan van betaald.....) kunnen gaan wonen. Ik heb met zulke mensen geen enkel medelijden.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:30

Fokker321 schreef:
Ben ook benieuwd naar de geschatte waarde van het huis en de effectieve opbrengst ervan

De koper zou ongeveer 1.2 miljoen betaald hebben voor het pand. Geen idee of het dat waard is, ik begreep dat het eerder te koop stond voor 1.8 miljoen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:41

Achterhaald nieuws, hij hoeft er nog niet uit. Deal gesloten op de gang van de rechtbank vandaag .
Gebed zonder einde van een door en door rotte graaier .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:47

MarliesV schreef:
Heel naar voor zijn vrouw en ik begrijp best dat dit emotioneel erg moeilijk is, maar er is maar 1 iemand die ze daar op aan kan kijken en dat is haar man.

Het is al zo lang bekend, dat er prima ondertussen verkoop en verhuizing plaats had kunnen vinden. Maar goed, als je Ger Visser heet dan ga je blijkbaar er nog steeds vanuit dat je boven de wet staat.

Ach als er zoveel mensen zijn die die villa wel willen kopen om hen er in te laten wonen, dan zijn die mensen ook vast bereid om een andere woning voor ze te kopen waar ze met hun thuishulp (waar wordt dit dan van betaald.....) kunnen gaan wonen. Ik heb met zulke mensen geen enkel medelijden.

Ik geloof maar zo dat Visser wat aardig wat geld ergens heeft staan, die zit niet op zwart zaad, geloof ik niks van. En de zorghulp zal wel door zoon of dochterlief betaald worden via een of andere B.V. of zo.

Er zijn vast manieren :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:47

BigOne schreef:
Achterhaald nieuws, hij hoeft er nog niet uit. Deal gesloten op de gang van de rechtbank vandaag .

Deal met wie :=?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:39

Als hij inwonende verpleging kan betalen, dan heeft hij ook wel geld voor een ander huis.

Ze hebben destijds van alles proberen door te sluizen en hoewel veel niet gelukt is, is het hem vast wel gelukt een paar miljoen ergens te parkeren. Hij zit niet voor niks nog steeds in die villa. Die heeft nog een heel mooi potje achter de hand, kan niet anders.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:40

xxCYNNxx schreef:
Als hij inwonende verpleging kan betalen, dan heeft hij ook wel geld voor een ander huis.

Die kun je gewoon betalen vanuit de PGB.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:02

Het kan verkeren zei Bredero….

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:15

Je zal de koper van het huis maar zijn, eerst ging de bezichtiging al in een grimmige sfeer las ik, en vervolgens kun je het huis maanden later nog niet betrekken.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:43

_San87_ schreef:
MarliesV schreef:

Ik geloof maar zo dat Visser wat aardig wat geld ergens heeft staan, die zit niet op zwart zaad, geloof ik niks van. En de zorghulp zal wel door zoon of dochterlief betaald worden via een of andere B.V. of zo.

Ik weet het niet hoor, zijn dochter heeft namelijk geprobeerd het huis voor 1.8 miljoen te kopen, maar het lukte haar toen niet om het geld op te hoesten. Dus misschien zijn de spaarpotjes leger dan mensen vermoeden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:47

Lau07 schreef:
_San87_ schreef:

Ik weet het niet hoor, zijn dochter heeft namelijk geprobeerd het huis voor 1.8 miljoen te kopen, maar het lukte haar toen niet om het geld op te hoesten. Dus misschien zijn de spaarpotjes leger dan mensen vermoeden.

Maar een huis van bijna 2 miljoen kopen is wat anders dan thuiszorg betalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:15

Dit loopt al zo lang.. Hij heeft nog geluk dat hij het zo lang heeft kunnen rekken..
Wel heel sneu voor zijn vrouw, maar daar heeft haar man schuld aan..
De schuldeisers willen ook hun geld zien en het siert hem niet erg om nu zielig te gaan doen.
Je huis uitgezet worden lijkt me verschrikkelijk, maar in dit geval wel meer dan terecht.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:28

_San87_ schreef:
BigOne schreef:

Deal met wie :=?

Heet dat niet een schikking? Dan zou het een "deal" zijn met de eisende partij.