Wielrenners schrikken van paarden op parcours

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Wielrenners schrikken van paarden op parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 18:29

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Paarden die ineens het parcours van een wielerwedstrijd op rennen, de schrik van elke wielrenner. Eerder dit wielerseizoen kreeg Demi Vollering tijdens de Strade Bianche al te maken met een vierhoevige concurrente, en ook afgelopen weekend was het weer raak. Wielrenners die deelnamen aan de Sibiu Cycling Tour in Roemenië, kregen tijdens de etappe van zaterdag ineens te maken met edele rossen in plaats van stalen rossen. De paarden doken opeens op in een Roemeens dorpje, toen de kopgroep daar passeerde. De dieren bleven gelukkig netjes rechts galopperen, waardoor de wielrenners ze, tijdens een ongeplande tussensprint, links voorbij konden.

Vanuit de volgwagen van wielerploeg Tour de Tietema werd een filmpje gemaakt en op Twitter geplaatst. “Nieuw wattagerecord: check! Nieuw hartslagrecord: check!”, schreven ze erbij. Ook laten ze weten dat de paarden tijdens dit avontuur niet gewond zijn geraakt.

Op de site van Het Nieuwsblad is het filmpje te bekijken.

Gebruikte bronnen:

Monique1963

Re: Wielrenners schrikken van paarden op parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:05

Heftig weer! Ze zijn beslagen gelukkig, zal je met blote voeten zo over het asfalt rennen, dan hoeft de smid voorlopig niet te komen. Arme dieren. Zullen wel spierpijn hebben gehad. En als die auto juist afstand had genomen, hadden ze mogelijk zich minder opgejaagd gevoeld.

Anoniem

Re: Wielrenners schrikken van paarden op parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:12

Mijn paard schrikt ook altijd van wielrenners op ons parcours

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:15

Wilde net zeggen qua titel, hoe de rollen om gedraaid zijn. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:21

Ik zag de filmpjes voorbij komen

Ook al ben ik een fan van de renners van tour de tietema ik had wel medelijden met de paarden. En ook wel gevaarlijk ze fietsen er gewoon hard voorbij maar als een paard eenmaal opzij springt komt je wel heel hard ten val.