Franziskus, van Ingrid Klimke, geopereerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Franziskus, van Ingrid Klimke, geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 07:34

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Franziskus en Ingrid Klimke. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Ingrid Klimke's nummer één Grand Prix-paard Franziskus is geopereerd aan een haarscheurtje.

Franziskus is een 15-jarige Hannoveraanse hengst van Fidertanz x Alabaster. Hij is in eigendom van Wilhelm Holkenbrink.

Kleine blessure
Klimke en de bruine hengst maakten deel uit van Team Duitsland dat brons won op het WK 2022 in Herning (Denemarken). Dit jaar startten ze in de Grand Prix tijdens de Wereldbekerfinale in Omaha (Verenigde Staten). Ze trokken zich terug uit de Kür omdat Franziskus niet fit was.

Twee maanden later keerde hij terug in de dressuurring tijdens het Duitse kampioenschap 2023. De combinatie won brons in de finale van de Kür op Muziek. Tijdens CDIO Aken 2023, dat telde als tweede selectiewedstrijd voor het Duitse team voor het EK 2023, moest Klimke Franziskus nog voor de veterinaire keuring terugtrekken, omdat hij zichzelf had aangetikt toen hij na een training naar stal terugliep. Daardoor werden ze niet geselecteerd voor het team.

Haarscheurtje
Klimke maakte vandaag bekend dat Franziskus is geopereerd.

"Er werd een haarscheurtje gevonden bij Franziskus, dat met succes werd geopereerd in de paardenkliniek in Telgte", legt ze uit. "De operatie is goed verlopen en ik heb hem al gezien! Nu krijgt Franz de tijd die hij nodig heeft om weer helemaal fit te worden! Ik kijk nu al uit naar mijn volgende 'dans met Franz'."

Ingrid heeft niet laten weten in welk bot het haarscheurtje zat.

Afbeelding