Ruiters negeren massaal strandverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ruiters negeren massaal strandverbod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 08:24

Rodi
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Ellende

Het paardenverbod op het strand wordt door een groot aantal ruiters genegeerd. Regelmatige strandbezoeker Tim ten Holder geniet wekelijks op het terras van een strandpaviljoen op het Castricumse strand. Dat doet hij al vele jaren en hij is dan ook bekend bij de exploitanten.

Nu is Tim buiten strandgenieter ook nog iemand, die zich druk maakt over de normvervaging van strandbezoekers zoals het klakkeloos achterlaten van etensresten, verpakkingen en ook afvalresten van honden en paarden zijn hem al jaren een doorn in zijn oog.

In een poging het enigszins te reguleren, plaatste hij zelfs een schep en bezem bij de strandopgang om ruiters trachten te motiveren de mest op te ruimen via een ‘Pick Up The Shit Station’. Inmiddels zijn de regels aangepast en zijn de strandopgang en het strandplateau verboden gebied voor paarden. Er zijn zelfs nieuwe borden geplaatst, maar handhaving ontbreekt. Ten Holder stuurde zelfs bewijzen met foto’s van paarden met ruiters, die keurig langs de bewuste borden manoeuvreerden en bergen mest achterlieten. Geen positieve uitstraling binnen het project ‘Castricum op de kaart’.

Ten Holder: “Ik zat bij Zoomers de krant te lezen en zag op eens een aantal paarden naar boven lopen, naar het strandplateau. Een korte conversatie waarin de leider van de groep zich van de domme hield met betrekking tot het verbod. Ik heb hem gewaarschuwd dat het boetes gaat opleveren. In dit verband is de aanwezigheid van agenten of boa’s op de terrassen van Zeezicht en/of Zoomers in de spitsuren boven op de parkeerplaats een praktische aanpak van het probleem. Handhaving is hard nodig om het verbod kracht bij te zetten. Wie niet horen wil, moet maar voelen. In de portemonnee.”

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:29

Tim heeft vast een druk leven :+

Zonde dat ruiters niet even de moeite nemen om kak op te ruimen, zo verpesten ze het voor zichzelf én anderen. Maar handhaven... Zou niet weten waar ze het geld voor handhaven vandaan gaan trekken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:30

Van de ruiters echt wel asociaal dat de mest niet wordt op geruimd, zelfs niet als er faciliteiten zijn om dit makkelijk te kunnen doen. Logisch dat het gevolg een verbod is. Nu nog handhaven dan inderdaad.

Elisa2

Re: Ruiters negeren massaal strandverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:41

Ik las de titel en het eerste wat ik dacht was..lekker slim, zo ontstaat er straks een geheel verbod voor ruiters.

Mest opruimen op een druk bezocht strand lijkt me ook erg fatsoenlijk om te doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:43

Ineke2 schreef:
Van de ruiters echt wel asociaal dat de mest niet wordt op geruimd, zelfs niet als er faciliteiten zijn om dit makkelijk te kunnen doen. Logisch dat het gevolg een verbod is. Nu nog handhaven dan inderdaad.

Precies dit dus. Paardenkak en recreanten op een strand gaan niet samen.

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:44

Gevolg van de ‘laat maar waaien maatschappij.’ :( In de periode ná Corona krab ik me bij het gedrag van sommige mensen weleens achter de oren...

Vorige week tijdens een lunch op een vol terras, niet aan het strand trouwens, nog getuige van een amazone en begeleider met fiets, die even een flesje drinken kwamen halen.
Wel met achterlating van een flinke hoop mest op 10 meter van het terras...
Poedersuiker voor de welwillende mensen die wél gewoon hun zooi opruimen.
Laatst bijgewerkt door Knikmops57 op 09-07-23 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:44

Tja het mag niet, weet niet in hoeverre deze man echt overlast heeft van de paardenshit, of dat hij gewoon geen dierenliefhebber is. Maar als dit je dagelijkse problemen zijn dan valt het misschien allemaal wel mee, maar goed het mag niet das waar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:45

Fatsoenlijk om geen "afval van paarden" achter te laten: ja mee eens :j
Maar waar ga je dan precies die mest laten..... :?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:47

Knikmops57 schreef:
Gevolg van de ‘laat maar waaien maatschappij.’ :(
Vorige week tijdens een lunch op een vol terras, niet aan het strand trouwens, nog getuige van een amazone en begeleider met fiets, die even een flesje drinken kwamen halen.

Tja ik heb daar dan weer minder "problemen "mee, jengelde /gillende kinderen op een terras vind ik vervelender. En gelukkig stinkt paardenshit niet

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:50

Zonde dat ruiters geen moeite doen even de kak op te ruimen. Ziet eruit als een manege trouwens zo'n lange slinger?

Aan de andere kant klinkt die vent echt als zo'n sneue haas.
Hij zit op het terras en ipv te genieten ergert ie zich alleen maar aan anderen.
Klinkt als een aantal beroepszeikers die elk dorp wel heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:51

En dan straks miepen wanneer er een verbod komt...
Logisch dat ze gaan handhaven en helemaal terecht. Zo verpest de één het voor de ander.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-07-23 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:51

Karrij dan heb je niet veel ervaring met verse hopen mest. Natuurlijk stinkt dat, vooral voor niet paardenmensen. En dan ook nog eens al die dikke strontvliegen die erop af komen. Ik ruim zelf altijd netjes mijn mest op, of in ieder geval uit de weg van andere recreanten zoals in de berm.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:52

pmarena schreef:

Er staat een schep bij de opgang. Er staan op elk strand waar recreanten komen ook vuilnisbakken. Mocht het daar niet in kunnen is desnoods je eigen vuilniszak meenemen een optie of begraven op een plek waar geen mensen gaan zitten. Het begin van de strandopgang bijvoorbeeld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:53

Cayenne schreef:
En dan straks miepen wanneer er een verbod komt...
Logisch dat ze gaan handhaven en helemaal terecht. Zo verpest de één het voor de ander.

Er is al een verbod

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:54

#karrij Mwah...tuurlijk, vinden wij. Maar veel mensen vinden dat niet. Dus houdt je rekening met anderen, die trouwens jouw shit moeten opruimen. Zo moeilijk om even een bezem te vragen en de zooi aan de kant te vegen wanneer je ook nog je vriendje achter je aan hebt fietsen?
Gek hè? Dat steeds meer gebieden en plaatsen worden afgesloten voor ruiters...

karrij

Jorex schreef:
Karrij dan heb je niet veel ervaring met verse hopen mest. Natuurlijk stinkt dat, vooral voor niet paardenmensen. En dan ook nog eens al die dikke strontvliegen die erop af komen. Ik ruim zelf altijd netjes mijn mest op, of in ieder geval uit de weg van andere recreanten zoals in de berm.

Ach nee geen ervaring, heb er momenteel 8 bij ons thuis staan :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik bedoelde een algeheel verbod :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:56

Cayenne schreef:
Ik bedoelde een algeheel verbod :j

Een algeheel verbod op buitenrijden ofzo dan?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:56

Er zijn ergere dingen gaande op deze aardkloot.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:58

karrij schreef:

Zo kun je alles wel gaan bagataliseren. Voor niet paardenmensen stinkt een verse hoop mest zeker. En zelf vind ik een verse hoop mest ook niet erg lekker ruiken, zeker niet als je met drankje en wat te eten op een terras zit of aan het picknicken bent.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:01

karrij schreef:

Dat is idd het antwoord op alles :+

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:01

pmarena schreef:

Ja er zijn idd een paar ongemakkelijkheden. Een schep lost het niet zomaar op.
Dan zou je dus altijd een soort zak bij je moeten hebben om het (iig een stukje) mee te kunnen nemen. Die heb ik ooit weleens ergens voorbij zien komen.
Daarnaast stappen veel mensen met krukje op en zullen liever niet willen afstappen. Verder is het bij sommige paarden ook nogal onhandig om af te gaan stappen, vooral als je alleen bent.
In het allerergste geval zou je dus een halster, lange lijn, schep, zak en krukje mee moeten nemen.

Naast dat mensen last hebben van een hoop mest is het ook gewoon aso. Hondenschijt ruim je ook op en je kakt zelf ook niet op straat :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:02

karrij schreef:

Wat een dooddoener. Dat er ergere dingen zijn wil toch niet zeggen dat we dan alle minder erge dingen maar lekker moeten laten. Dat zou een mooie bende worden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:05

Alja schreef:
karrij schreef:

Dat is idd het antwoord op alles :+

Nee, dat is 42 al.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 09:08

karrij schreef:
Knikmops57 schreef:
Gevolg van de ‘laat maar waaien maatschappij.’ :(

Tja ik heb daar dan weer minder "problemen "mee, jengelde /gillende kinderen op een terras vind ik vervelender. En gelukkig stinkt paardenshit niet

Dat vind ik dus niet waar het om gaat. Het is door de lokale overheid verboden dat paarden daar zich begeven. Dus die regels hoor je op te volgen. Kinderen mogen op die plek er zijn. Dus heeft niets met dit onderwerp te maken, net als feestende jongeren, zeurende mensen etc. Is allemaal toegestaan.