Afbeelding ter illustratie. Dit zijn niet de dieren uit dit artikel! Foto: Marlies Trap Fotografie
Afgelopen donderdagmiddag werd in de Belgische plaats Meer een shetlandpony dood aangetroffen. Na onderzoek van de dierenarts bleek het dier doodgeschoten te zijn. Dit gebeurde in zijn eigen weiland, langs een redelijk drukke weg, op klaarlichte dag. De eigenaresse is heel verdrietig en doet een oproep aan iedereen die wat gezien heeft of die camerabeelden heeft van het incident, om zich te melden bij politie.
In eerste instantie dacht eigenaresse Nicole nog dat het dier was gaan liggen omdat het zo warm was. Zijzelf was in het buitenland en kreeg een telefoontje dat er iets mis was. De gealarmeerde dierenarts ontdekte tijdens een onderzoek een kogelgaatje in het hoofd van de pony, boven de ogen. De eigenaresse tast in het duister over het motief, aangezien ze met niemand ruzie heeft. De pony stond nog niet zo lang in het weiland waar het gebeurde, en deelde deze met een andere pony en een paard. Volgens de eigenaresse zijn de beide pony’s samen opgegroeid, ze weet nu even niet hoe het met de andere pony verder moet.
“Het was een heel aaibare shetlander en die deed geen vlieg kwaad. We begrijpen echt niet wie dit heeft gedaan en waarom”, vertelt ze aan Het Laatste Nieuws. “Het moet ergens in de namiddag gebeurd zijn. Wie iets gezien heeft, vragen we vriendelijk om dat te melden aan de politie. We zijn er echt het hart van in. We hebben ook met niemand ruzie of wat dan ook. Onbegrijpelijk.”
De politie van Noorderkempen bevestigt dat ze ter plekke zijn geweest, zij doen onderzoek in deze zaak.
Op de website van de VRT is een radio-fragment te horen, waarin de eigenaresse vertelt over de doodgeschoten pony.
Echt afschuwelijk van mij mogen de daders zelf een kogel in hun hoofd.
CoonArt
Geplaatst: 07-07-23 18:32
Mijn GOD wat een zieke mensen leven er op de wereld. Onvoorstelbaar.
Sterkte voor de eigenaresse.
Monique1963
Geplaatst: 07-07-23 18:42
Wat ontzettend akelig zeg! En dan die lieve shet die denkt, hé wat een leuk vreemd mens die geeft mij aandacht. En dan dit. Walgelijk. Als de eigenaresse op bokt zit, heel veel sterkte. Dit wil niemand meemaken.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 07-07-23 18:43
Huh... Nee?! Als je denkt dat de wereld niet nog een stukje verrotter kan lukt het toch weer.
Ongelooflijk ...
Sterkte voor de eigenaar. En ik hoop dat de dader per ongeluk zijn eigen kop eraf schiet...
Geen woorden voor dit, wat afschuwelijk. Ik vind die slagpin nog zieker dan een geweer zelfs, dan ben je ook nog eens willens en wetens die wei in gelopen om die pony te pakken.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 07-07-23 21:42
Mkango schreef:
Geen woorden voor dit, wat afschuwelijk. Ik vind die slagpin nog zieker dan een geweer zelfs, dan ben je ook nog eens willens en wetens die wei in gelopen om die pony te pakken.
Dat geldt toch ook voor een geweer met een kogelgat op die plek ?
Merlen
Geplaatst: 07-07-23 21:43
Mijn pony's komen ook naar mensen toe naast de draad.Dus één of andere gek zou ook zomaar een slagpin tegen hun hoofd kunnen zetten.
Merlen
Geplaatst: 07-07-23 21:48
DuoPenotti schreef:
Wie heeft zo'n ding? Dat zou toch makkelijker zijn om de dader te vinden?
Een slagpen voor schapen,varkens of geiten kan iedereen online bestellen.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 07-07-23 21:48
Merlen schreef:
DuoPenotti schreef:
Wie heeft zo'n ding? Dat zou toch makkelijker zijn om de dader te vinden?
Een slagpen voor schapen,varkens of geiten kan iedereen online bestellen.
De wereld is echt gek aan het worden. Bizar dit. Sterkte voor de eigenaar!!
Coentjuh
Geplaatst: 08-07-23 00:18
Jeetje wat is bovenstaand verhaal kalm beschreven. Je zou toch stapelgek en hysterisch worden. Arme eigenaresse en pony's die nu verder moeten zonder hun maatje.
Rivendell
Geplaatst: 08-07-23 00:20
Ik las het vanmiddag en moest echt twee keer lezen. Wie doet zoiets? En waarom? Sadisme? Zal niet zijn om op te eten lijkt mij
Wat raar. Meestal is er bij dit soort gebeurtenissen een ondertoon met veel geweld, mutilatie en mishandeling, maar deze pony is eigenlijk op de snelste manier om het leven gebracht. Naast dat het natuurlijk verschrikkelijk ziekelijk is om zoiets te doen, ben ik hierbij wel benieuwd naar het motief..
Elisa2
Geplaatst: 08-07-23 08:43
Ja duidelijk iemand die ziek is in het hoofd..dat begint vaak al met het martelen en doden van dieren voordat het zich uitbreidt naar mensen. Met een slagpin vind ik nog wreder..arme pony kwam waarschijnlijk inderdaad vrolijk en vol vertrouwen aan lopen.