Ludger Beerbaum kondigt onverwachts sportief pensioen aan in Aken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ludger Beerbaum kondigt onverwachts sportief pensioen aan in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 13:13

Equnews
Sport

Afbeelding
Ludger Beerbaum tijdens een van zijn 35 starts in Aken.
Foto: CHIO Aachen/Andreas Steindl

De 59-jarige ruiter, Ludger Beerbaum heeft in het verleden al eens bekend gemaakt niet langer kampioenschappen te rijden. De Duitser bleef echter wel actief op het hoogste niveau. De nu 59-jarige ruiter maakte ietwat onverwachts bekend dat hij voortaan de rijlaarzen aan de kant zet. "Tijd voor mijn sportief pensioen." verklaart Beerbaum voor de 40.000 aanwezigen.

"Ik kan terugblikken op een geweldige tijd als ruiter. Ik heb de wereld gezien en prachtige ervaringen gehad. Vandaag is het tijd om plaats te maken voor de jongere generatie van ruiters."

De Duitser gaat de geschiedenis in als een van de meest succesvolle springruiters ooit. Hij vertegenwoordigde de Duitse kleuren 133 maal en sprong tijdens 24 kampioenschappen. In totaal wist hij 20 internationale medailles te halen warvan 12 met goud bedekt waren. Zo wist hij individueel Olympisch goud te winnen in 1992 in Barcelona.

"Ik wil niet op m'n 60 jaar nog actief zijn als ruiter. Vandaag maak ik dat officieel bekend." In Aken nam hij met een microfoon in de hand en te paard afscheid van de sport.

Video vanaf 21.20

MarliesV

Re: Ludger Beerbaum kondigt onverwachts sportief pensioen aan in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:00

Grote naam in de sport! Ik weet niet anders dan dat hij een vaste waarde was in de hoogste regionen.

Ben benieuwd of hij nog coachingstaken oid voor het team op gaat pakken.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:21

Blijf het bijzonder vinden hoe Duitsland hem blijft zien als een of andere held. Sommige Nederlandse dressuurruiters worden uitgekotst om minder terwijl hij op zijn voetstuk blijft staan.
Wat zou hij allemaal wel niet kunnen uitspoken voordat hij de publieke opinie tegen zich zou krijgen..