[KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:42

Er zijn genoeg mensen die je wel vertrouwen kunt. Maar helaas zijn er ook veel rotte appels. Ik heb zowel geluk als pech gehad. Hierdoor heb ik geleerd beter naar mijn onderbuikgevoel te luisteren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-23 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:42

Weggeven is, om niet. Dan moet je toch echt naar een ander type overeenkomst toe, wil je bepaalde rechten en plichten vastleggen.

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:56

Vreselijk wat deze dame doet, en het komt helaas vaak voor....

Gelukkig zijn er ook mensen die wel een eerlijk plekje bieden. Daar mag ik mezelf ook onder scharen. Ik heb geen tijd om twee pony's fanatiek aan het werk te houden en ben echt dolblij met de lieve oudere pony die sinds kort bij ons van zijn pensioen staat te genieten :j Het is echt een perfecte match met mijn pony, die ik niet alleen wilde laten staan na het inslapen van zijn vorige maatje.
Dat je een leuke oudere pony een goed plekje kan bieden, daarbij gelijk een maatje hebt, zonder de hoofdprijs te betalen voor een sportpony die vervolgens niks staat te doen....Wat mij betreft Win-win-win!

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:23

Ik heb helaas ook zoiets meegemaakt (alleen was het mijn leasepaard en heb ik wel geprobeerd de eigenaar te overtuigen dat ze haar beter in kon laten slapen, dat wilde ze pertinent niet), dat is echt verschrikkelijk. Je denkt je paard naar een goede plek over te brengen en dan ineens is ze kwijt. Ik weet nog steeds niet wat er met de mijne gebeurd is en dat is écht niet leuk. Deze mevrouw veroorzaakt een hoop leed met haar acties...

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:10

Eigenlijk doet Paard zoekt baas hetzelfde in mijn ogen, maar dan gewoon open en bloot.

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:25

Verschrikkelijk...en ze ziet ook gewoon echt niet in wat ze doet.
En haar man idem dito want die was ook krom recht aan het l.llen.

Ja echt verschrikkelijk. Maar het is idd niet van vandaag.
Dit bestaat al 30 jaar en langer. En nog steeds zoveel gevallen per jaar.

En wat mij dan weer opviel, toen het rijpaarden waren was er geld en tijd. Maar toen er wat werd geconstateerd dat rijden niet meer kon was ineens de situatie veranderd en te duur en geen tijd meer....
Sorry maar klinkt mij meer als, ik krijg niets meer terug voor mijn geld, dus heb nu andere prioriteiten.

Anoniem

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:52

Ja, dat kwam op mij ook wel een beetje raar over idd.

Mijn oudere merrie heb ik met pensioen laten gaan terwijl ze nog bereden kon worden. Heb daar wel gedoe over gehad op die plek, maar goed. Dan krijg je een verhaal dat ze anders te dik wordt...

Mensen kunnen zichzelf aardig naar de mond praten. Ik prik daar dus ook vaak doorheen.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 15:53

Earth schreef:
Eigenlijk doet Paard zoekt baas hetzelfde in mijn ogen, maar dan gewoon open en bloot.


Mensen die daar hun paard brengen weten dat deze herplaatst gaat worden. Deze vergelijking slaat dus nergens op.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:10

wat als je het paspoort zelf houd, zou dat helpen?

Ik vond het echt een heel verdrietig voor de dames. 1 dame had toch echt haar best gedaan met een contract, duidelijke afspraken
Ze dacht echt dat ze zichzelf helemaal ingedekt had, en dan horen dat hij geslacht is...

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:11

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Boktregels voldoet.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:17

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de Boktregels voldoet.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:22

higgins schreef:
wat als je het paspoort zelf houd, zou dat helpen?

Paspoort hoort bij het paard. Je bent (officieel) strafbaar als je een paard zonder paspoort op de dam hebt.
En zonder paspoort mag je een paard niet vervoeren.

JoyCiej007

Berichten: 17426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:28

Aranel schreef:
Weet iemand welk seizoen+aflevering dit is? Ik kan hem niet terugvinden op Videoland.


Aankomende zondagavond om 22.00 uur op rtl5 is de herhaling te zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:30

higgins schreef:
wat als je het paspoort zelf houd, zou dat helpen?

Ik vond het echt een heel verdrietig voor de dames. 1 dame had toch echt haar best gedaan met een contract, duidelijke afspraken
Ze dacht echt dat ze zichzelf helemaal ingedekt had, en dan horen dat hij geslacht is...


Dat is dus het nadeel vd nieuwe wetgeving waarbij het paspoort bij het paard moet liggen.

manic

Berichten: 6993
Geregistreerd: 09-01-03

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:37

Hij staat wel al in de rtl xl app.

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:53

En precies dit is de reden dat mijn merrie met gebreken ten allen tijde in mijn bezit en “zicht” blijft. Die zal ik ook nooit ergens wegzetten als grasmaaier in Verweggistan. Als ik haar niet meer kan onderhouden, zal ik ook kiezen voor inslapen.

Maar wat een walgelijk mens als je hiertoe in staat bent. :(:)

Ik ga vanavond zeker kijken, ga zo chekken of hij in onze app staat.

manic

Berichten: 6993
Geregistreerd: 09-01-03

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:12

Wat ik altijd bijzonder vind van deze mensen is dat ze kennelijk dit al jaren doen zonder dat het in hun op komt dat er wel eens mensen verhaal zouden kunnen komen halen.

Kennelijk zijn ze enorm overtuigd in hun eigen “we hebben ze eerlijk gekocht”, nevermind dat er contracten getekend zijn onder valse namen.

Maar er blijkt inderdaad ook weer hoe naïef mensen kunnen zijn, hoe bizar goed mensen daar op in kunnen spelen en wat een rare status paarden eigenlijk hebben binnen de Nederlandse wetgeving, want wordt gewoon als bezit gezien.

Ik denk juridisch gezien dat het voor de mensen die geen contract hebben opgesteld helemaal niet zo een heel duidelijk klaar als een klontje zaak is.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:18

Sunnda schreef:
Het enige wat ik hoop dat mensen eens gaan leren: neem je verantwoordelijkheid als je paard kapot of oud is!!!

Hoe dan ook triest voor de eigenaren en de paarden.

Ja maar het kromme is: als je je paard verkoopt is dat op zich oké... en als je geen tijd hebt voor je paard, of je zit in de financiële sh.t, of je hebt er geen plezier meer aan, dan zal 99% procent van bokt jou aanraden om je paard te verkopen.
Maar, als het betreffende paard toevallig oud of geblesseerd is, en dus geen cent meer oplevert, maar wel veel kost, dan ineens moet de eigenaar maar in zijn eigen ellende stikken en het paard houden vanwege die paar rotte appels in de paardenwereld die mensen oplichten?
Ik vind de redenering wel krom. Niemand doet voor de lol zijn paard weg, en al helemaal niet als ie oud is geblesseerd is. En 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed. Dus beter niet aan victim blaming doen lijkt mij. De oplichtster is fout, niet de oude eigenaar

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:20

manic schreef:
Wat ik altijd bijzonder vind van deze mensen is dat ze kennelijk dit al jaren doen zonder dat het in hun op komt dat er wel eens mensen verhaal zouden kunnen komen halen.


Dat komt omdat dat ook gewoon zo is. Je kunt hier gewoon eindeloos mee doorgaan zonder consequenties. Als je 5 kilometer per uur te hard rijdt of 1 euro teveel hebt verdiend om je toeslagen te krijgen, dan ben je als nette hardwerkende burger de sjaak. Maar je kunt in Nederland rustig tientallen mensen oplichten. En ja, enkele van die mensen komen verhaal halen, maar meer dan dat wordt het meestal niet. Dit soort dingen kunnen gewoon in Nederland

LadyFiesta
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:23

DuoPenotti schreef:
Verschrikkelijk...en ze ziet ook gewoon echt niet in wat ze doet.
En haar man idem dito want die was ook krom recht aan het l.llen.

Ja echt verschrikkelijk. Maar het is idd niet van vandaag.
Dit bestaat al 30 jaar en langer. En nog steeds zoveel gevallen per jaar.

En wat mij dan weer opviel, toen het rijpaarden waren was er geld en tijd. Maar toen er wat werd geconstateerd dat rijden niet meer kon was ineens de situatie veranderd en te duur en geen tijd meer....
Sorry maar klinkt mij meer als, ik krijg niets meer terug voor mijn geld, dus heb nu andere prioriteiten.


Dit. Als ik het correct zeg, zei een van de slachtoffers: ‘Toen bleek mijn paard artrose te hebben dus moest ik hem helaas verkopen.’

Ik kijk dit soort programma’s normaal nooit en ga het er ook maar weer bij laten voortaan.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:25

Tja zo werkt het met paarden, (financiële) situaties veranderen. Dan is paarden houden een luxeproduct die als eerste wegvalt. Daar kun je wat van vinden, maar helaas is dat zo. Moet iemand dan maar geen paard meer nemen? Omdat ooit je situatie kan veranderen?

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:26

Je weet gewoon dat als je een paard verkoopt of weggeeft, je er niks meer over te zeggen hebt. Zeker met oudere paarden of paarden die niet meer bereden kunnen worden, is de kans dat die goed terecht komen bij een wildvreemde, imo klein.

Ik geloof niet zo in de goedheid van de mens. 9 van de 10 mensen wil geen ouder of geblesseerd paard, waar ze kosten aan hebben, maar niks mee kunnen doen.

Heb je een oud of geblesseerd paard, dan neem je je eigen verantwoording. Je houdt hem, je betaalt voor een goede plek ergens of je laat hem hemelen.

Ik walg echt van wat die Rabia heeft gedaan. Maar de keuzes van de paardeneigenaren zouden niet mijn keuze geweest zijn.

BeFunny

Berichten: 10822
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:29

Earth schreef:
Tja zo werkt het met paarden, (financiële) situaties veranderen. Dan is paarden houden een luxeproduct die als eerste wegvalt. Daar kun je wat van vinden, maar helaas is dat zo. Moet iemand dan maar geen paard meer nemen? Omdat ooit je situatie kan veranderen?


Nee. Maar het minste wat je kan doen is er zorg voor dragen dat het paard goed terecht komt.

En wel apart dat die financiële problemen dan precies komen als het paard ziek/geblesseerd of oud is. Dit hoor je wel in te calculeren vooraf. Het stopt niet als je niet meer kunt rijden/werken met je paard. Het zijn dieren hè geen spullen.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:11

Maar je weet niet of het precies dan komt toch? Wie zegt dat ze al niet langer "kapot" waren?

Het kan gewoon een en en en verhaal worden wat mensen drijft tot een beslissing als dit. En de kans is aanwezig dat op camera het verhaal dat het paard "kapot" is, en dan zoiets overkomt, het heel goed doet.

Je kunt niet in het hoofd, hart of de portemonnee van die mensen kijken. En tot die tijd lijkt het soms wel een beetje op victim blaming.

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:12

Earth schreef:
Tja zo werkt het met paarden, (financiële) situaties veranderen. Dan is paarden houden een luxeproduct die als eerste wegvalt. Daar kun je wat van vinden, maar helaas is dat zo. Moet iemand dan maar geen paard meer nemen? Omdat ooit je situatie kan veranderen?

Dat is waar. En ook niets mis met een gezond paard verkopen. Gelukkig maar want anders zouden vele van ons ons maatje niet hebben. :)

Maar de situatie is gewoon oké. Jaren op een rij.
En dan is hij niet meer te rijden. De lusten vervallen. En ineens is er geen tijd en geld meer >;)
Iets te toevallig net dan ineens.

En dat is niet alleen bij deze dames.
Hoe vaak zie je op mp geen oud paard dat plaats moet maken voor een jonkie?