Nick van Rooyen wint goud op de Special Olympics World Games Berlijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nick van Rooyen wint goud op de Special Olympics World Games Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 18:23

Bokt Nieuwsredactie
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Al die jaren trainen werden afgelopen dinsdag beloond tijdens een ceremonie waarbij de Nijverdalse dressuurruiter Nick van Rooyen zijn gouden medaille won op de Special Olympics World Games in Berlijn. "Emotioneel, heel emotioneel. Met mama." De verstandelijk beperkte Nick van Rooyen, gediagnosticeerd met ADHD en autisme, is de beste van allemaal. En het leuke is dat hij deze gouden medaille al voorspelde. “Ik ben Nick, ik ga naar Berlijn. Ik zal daar dressuur rijden en voor het goud gaan." Hij weet het nog goed. "Ik zei het voor de lol. Ik wist niet wat ik kon verwachten."

Dus Nick was er niet zo zeker van dat hij het in Berlijn zou kunnen, maar na de eerste poging, gisteren, had hij er wel vertrouwen in. "Ik was in redelijk goede vorm. Vandaag ging verbazingwekkend goed. Ik was erg blij met de proef. En hij was ook erg blij met zijn paard. "Hij deed het heel goed. Toen ik het resultaat zag na de proef, wist ik dat ik het had." Hij reed zijn paard naar 81.400%.

Het winnen van die gouden medaille maakte grote indruk op Nijverdaler. "Het was erg indrukwekkend. Woorden kunnen niet beschrijven hoe mooi het was."

In de Level A-D03 eindigde Demi Burgers op een derde plaats met haar Neska. Samen scoorden zij 70.400%

Kijk hier voor een kort filmpje van Nick.

Gebruikte bronnen:

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.