Verwaarloosde pony's staan weer kerngezond in weil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:29

SuperSmurf"]
[quote="Trixy"][quote="nasheeta schreef:
onze paarden staan ook steeds buiten. De man die zxe verxorgt en waarvan we het land met zelfgebouwde schuilhut hebben gehuurd vroeg ook al of de DB niet lanmgs zou kunnen komen en ze in beslag te nemen. Volgens deze man is er op Europees niveau een wet in de maak waarbij de paarden verplicht binnen moeten staan in de winter, van november tot februari ofzoiets. Ze mogen dan dus niet in de wei gezet worden. Kent iemand deze wet-in-de-maak? Voor ons zou het een ramp zijn, aangezien we een zo natuurlijk mogelijk leven voor onze paarden willen. Als de wet er eenmaal door is ben je de klos, buiten lopende dieren worden accuut in beslag genomen...etc Boos!

Persoonlijk klinkt het verhaal over die wet mij als grote kolder in de oren. Bovendien kunnen ze toch ook niet alle paarden over 1 kam scheren? Bepaalde rassen kunnen er nou eenmaal beter tegen dan andere rassen.
[/quote]

`Jep, klinkt bij mij ook als de grootste onzin. Dan zouden er sowieso mega veel protesten komen (wat ook onze paarden staan buiten en met die van ons, vele anderen) en dan nog, dan moeten ze ineens zeker 75 % van de paarden in beslag nemen.. Mwah, zie t ze niet doen!
[/quote]

gebruik de zoekmachine maar eens met het zoekwoord "BLID" en oa mijn username... in Belgiƫ zijn ze ook al zo geschift aan het worden Boos!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 10:45

uhm.. oke? Nou ja, t komt er toch noooit doorheen, wat ik al eerder zei, maar wel te belachelijk voor woorden dat ze dat op tv durven uitzenden.. Grootste kul die r maar bestaat! Goh, wat zullen die paardjes blij zijn als ze van vriendje overheid binnen mogen staan als t vriest...

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:54

Manon schreef:
Hihi, nu zegt ze dat haar pony's helemaal onder prut zitten, maar daar hielden ze toch juist van Haha!??


Ze zei dat ze onder de poep zaten, en in het weilandje in de prut... Prut lijkt me dan modder Scheve mond Knipoog
Haha ik zit liever in de modder dan onder de poep ... Baahhh Schijnheilig

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:50

galja je hebt het werkelijk fantastisch gezegd hoor!!!

mijn pony's toevallig ook shet en welsh haha, staan dus onder precies dezelfde omstandigheden. de shet heeft als veulen enorme bronchitis gehad, en heeft dus regelmatig last van zijn ademhaling. de pony's kiezen er voor om de regen in te gaan, ze lopen in de bagger bak, ze hebben nooit, wormen of rotstraal,mok of iets vergelijkbaars. de dieren zijn enorm gelukkig en hebben de perfecte huisvesting. wegens slechte dreinering en tijdgebrek ben ik genoodzaakt mijn fjord echt in de winter op de manege te stallen. helaas maar het is niet anders. geloof me, als ik de mogelijkheid had stond ook hij lekker dag en nacht thuis in het land Lachen

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:09

naar mijn simpele mening moet die eigenaar een advokaat nemen en die personen die haar pony's hebben gestolen van haar wei, aanklagen. Ik zie dit als diefstal. Is er wel politie bij geweest en waar zijn ze opgestald geweest, wat voor ziekten hebben ze daar opgelopen. Proces aanspannen, dan laten ze die onzin wel , om zomaar pony's op te laden. Het kunnen n.l. ook veedieven zijn die met een dierenbescherming kaart zwaaien, en je paarden of pony's opladen en dan zijn ze die zelfde dag nog bij de slachter. Pony's staan veel liever buiten en willen niet betutteld worden met dekens en scheren. Laat een dier dier blijven maak er toch geen poppetjes van. Alleen die paarden die voldoende werk krijgen zouden in een stal moeten staan, om te rusten en die hebben het nodig. Paarden en pony's die hard moeten werken verdienen een stal en zullen die ook waarderen. Al die andere gelukzakken die buiten mogen blijven, laat ze. Lang geleden had ik een zwarte shet hengst en als er veel sneeuw was gevallen,keek ik in de wei naar een berg sneeuw, daar lag hij dan lekker onder een deken van sneeuw.Die had het niet koud. Ze hebben toch een aanpassende bontjas.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:43

Yuri schreef:
galja je hebt het werkelijk fantastisch gezegd hoor!!!

mijn pony's toevallig ook shet en welsh haha, staan dus onder precies dezelfde omstandigheden. de shet heeft als veulen enorme bronchitis gehad, en heeft dus regelmatig last van zijn ademhaling. de pony's kiezen er voor om de regen in te gaan, ze lopen in de bagger bak, ze hebben nooit, wormen of rotstraal,mok of iets vergelijkbaars. de dieren zijn enorm gelukkig en hebben de perfecte huisvesting. wegens slechte dreinering en tijdgebrek ben ik genoodzaakt mijn fjord echt in de winter op de manege te stallen. helaas maar het is niet anders. geloof me, als ik de mogelijkheid had stond ook hij lekker dag en nacht thuis in het land Lachen



Thanks Haha!
( ik heb er ook een paar op stal staan hoor ) Maar die zijn het gewend, Ze staan heel de dag buiten en snachts op stal.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:03

Ik vind dat de dierenbescherming heeel vaak heeel goed werk doen!!!
Gelukkig zijn deze ponys (weer) gezond!!!

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 08:45

zeker doet de dierenbescherming veel goed werk, maar er zijn van die inspecteurs die met hun kop in de wolken lopen en denken te weten wat goed is voor dieren. Dat die zich concentreren op verloren gelopen en uitgestoten honden en katten. Die stakkers hebben dat soort lui nodig. Niet de ponyhouder die wat modder in z'n wei heeft. Mijn pony's staan in een wei van twee en een halve hectare en daar staat een grote hooischuur op die open is voor ze. Daar zijn ze bijna nooit, ze eten de laatste sprietjes hooi die er nog liggen. Ik zie het aan de mestballen dat ze soms even binnen zijn , maar als ik langs de wei kom staat alles te grazen of onder een boom. Er is een stukje wat lager gelegen is, wat dus altijd nat, prut is. Ze banjeren tot hun knieen door de modder, terwijl ze er langs kunnen. Problemen met de hoeven heb ik nooit en de dierenarts komt meestal alleen voor de paarden nooit voor de pony's, of het is een gewoon bezoek voor de gezelligheid.

denxxxise

Berichten: 30
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:52

sjaa het is allemaal wat ............