Koningin Camilla onthult naam nieuw paukenpaard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Koningin Camilla onthult naam nieuw paukenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 21:01

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Een paukenpaard in actie. Dit is niet Juno. Foto: Claire Witham/Flickr

De Household Cavalry heeft een nieuw paukenpaard: Juno. De merrie, die eerst Willa Rose heette, kreeg volgens de traditie een nieuwe naam bij haar nieuwe functie. De nieuwe namen van de paukenpaarden komen uit de mythologie.

Camilla ontmoette het nieuwe paukenpaard gisteren in de tuin van Clarence House. Nadat Juno haar nieuwe halster met haar naam erop in ontvangst had genomen, kreeg ze nog een heerlijke wortel van Camilla. Daarnaast is er nog een portret, gemaakt door Mandy Shepherd, van de 10-jarige merrie onthuld. Juno droeg bij de ontmoeting een volledig staatsuniform, met twee zilveren pauken.

Juno is een bijzonder paukenpaard: ze is namelijk een merrie. Normaal gesproken is het paukenpaard van de Household Cavalry een ruin. De Shire is de eerste merrie die deze rol mag gaan vervullen. Juno heeft een opleiding van twee jaar doorlopen bij de Life Guards, het hoogste regiment van het Britse leger. Dankzij haar rol krijgt ze officieel de titel "Drum Horse", de hoogste rang voor dieren in het leger.
Apollo, de vader van Juno, bekleedde deze functie in 2010.

Huw Murphy is de trotse fokker van de merrie. "We zijn inderdaad erg trots. Omdat we bezoekers toelaten op onze boerderij, is ze al op jonge leeftijd vertrouwd met menselijke interactie. Ze heeft het heel goed gedaan."

Juno was vandaag te zien toen ze de parade van de Trooping the Colour-ceremonie leidde. De koninklijke stoet bestaat uit 1.400 soldaten, 200 paarden en 400 muzikanten, evenals leden van de koninklijke familie die te paard en in koetsen van Buckingham Palace over de Mall naar Horse Guard's Parade zullen rijden.

Gebruikte bronnen:

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:11

Wat leuk en vind de tradities zo mooi aan de andere kant van het kanaal. Prachtig met al die paarden.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:17

Op dit moment ben ik naar aanleiding van de geplaatste foto bij het artikel eigenlijk vooral benieuwd welk wondermiddel de grooms van de Royals gebruiken om die sokken van dat paard zo wit te krijgen….

Tweede gedachte: tof dat het een merrie is!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:21

jiehaaa schreef:
Op dit moment ben ik naar aanleiding van de geplaatste foto bij het artikel eigenlijk vooral benieuwd welk wondermiddel de grooms van de Royals gebruiken om die sokken van dat paard zo wit te krijgen….

Haha ja die zijn echt spierwit!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:31

jiehaaa schreef:

Ik denk veel wassen met zilvershampoo en op de dag zelf veeeel talkpoeder :D.

troi

Re: Koningin Camilla onthult naam nieuw paukenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:06

En niet buiten laten lopen op zanderige/ vieze bodem gok ik

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:34

troi schreef:
En niet buiten laten lopen op zanderige/ vieze bodem gok ik

Of wel, maar met ingepakte benen.