Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Popstra schreef:Dus met die steeds hetere toekomstige zomers zou je denken het een paardenhouder ook makkelijker gemaakt moet kunnen worden om schuil mogelijkheden neer te zetten in weilanden/paddocks zonder beschutting.
Laat dat nu net een hekel punt zijn omdat je daar vaak geen vergunning voor kan krijgen bij je desbetreffende gemeente.
Mss moeten ze die eens een boete gaan geven voor het weigeren van het afgeven daarvan.
Popstra schreef:Dus met die steeds hetere toekomstige zomers zou je denken het een paardenhouder ook makkelijker gemaakt moet kunnen worden om schuil mogelijkheden neer te zetten in weilanden/paddocks zonder beschutting.
Laat dat nu net een hekel punt zijn omdat je daar vaak geen vergunning voor kan krijgen bij je desbetreffende gemeente.
Mss moeten ze die eens een boete gaan geven voor het weigeren van het afgeven daarvan.
DuoPenotti schreef:Ik word altijd wat moe van deze stelling.
Iedereen heeft de schuld dat er geen schaduw is.
Maar voor koop of huur eens bedenken is dit geschikt blijkt wel een enorme ingewikkelde kwestie te zijn voor veel paardenhouders...
DuoPenotti schreef:Kappen van bomen?
Dat mag meestal niet zomaar.
Dus dat herken ik niet.
Citaat:Elke 5000m2 een hok met bijbehorende rommel is dan wat je gaat krijgen.
Laat dat beetje groen nog zo.
. DuoPenotti schreef:Popstra schreef:Dus met die steeds hetere toekomstige zomers zou je denken het een paardenhouder ook makkelijker gemaakt moet kunnen worden om schuil mogelijkheden neer te zetten in weilanden/paddocks zonder beschutting.
Of je weet als eigenaar dat het geen geschikt land is voor je paard.
Ik word altijd wat moe van deze stelling.
Maar voor koop of huur eens bedenken is dit geschikt blijkt wel een enorme ingewikkelde kwestie te zijn voor veel paardenhouders...

DuoPenotti schreef:Of je weet als eigenaar dat het geen geschikt land is voor je paard.
Ik word altijd wat moe van deze stelling.
hafrocky schreef:Een schaduwdoek ophangen tussen 4 palen zou al mooi zijn maar zelfs dat mag hier niet. Kijken ook per dag aan waar het beter vertoeven. Binnen of buiten.
DuoPenotti schreef:Popstra
Maar dan weet je toch dat je land niet geschikt is om met warm weer dieren te houden?
Daar gaat het om.
Je weet toch vooraf of er bomen staan en als ze er staan of ze daar schaduw van hebben?
Dat is toch niet iets om later als je er al paarden neer hebt gezet om te gaan zeuren, ja maar de gemeente....
Mooi hooiland dan.
@Elcid, ja hele bossen wel.
Helaas.
Maar dat heeft naar mijn idee niet zoveel te maken met de bomen rondom een weiland
Ja gras is ook groen.
En een mooi weids uitzicht over akkers en weilanden teniet doen met schuilstallen...
Elke 5000 m2 was even een voorbeeld, veel paardenhouders hebben geen hetares en hectares aan elkaar liggen.
Dus word het al snel de ene schuilstal naast de andere, bij wijze van.
Met waterbakken, pakken hooi stuk bestrating, want dan word er vaak van alles bijgesleept.
Terwijl van te voren gewoon duidelijk is, daar is geen bouwblok.
Dat zijn de bomen of niet.
En dan kun je kiezen of het een geschikte plek is.
Zo ook met nat, want dat zijn dezelfde topics, ik mag in mijn wei geen schuilstal zetten en niet verharden....
Ja... Niet alles is idd geschikt voor paarden en hoeft daar ook niet voor te wijken.
chanicha schreef:Ik heb, toen ik bij de AID werkte, gehoord dat bij sommige gemeentes er wel een verrijdbare schuilplaats geplaatst mag worden.

Popstra schreef:Penotti, de zomers worden steeds heter en droger, wist jij dat destijds toen je jou stek kocht?
DuoPenotti schreef:Popstra
Maar dan weet je toch dat je land niet geschikt is om met warm weer dieren te houden?
Daar gaat het om.
Je weet toch vooraf of er bomen staan en als ze er staan of ze daar schaduw van hebben?
Dat is toch niet iets om later als je er al paarden neer hebt gezet om te gaan zeuren, ja maar de gemeente....
Mooi hooiland dan.
@Elcid, ja hele bossen wel.
Helaas.
Maar dat heeft naar mijn idee niet zoveel te maken met de bomen rondom een weiland
Ja gras is ook groen.
En een mooi weids uitzicht over akkers en weilanden teniet doen met schuilstallen...
Elke 5000 m2 was even een voorbeeld, veel paardenhouders hebben geen hetares en hectares aan elkaar liggen.
Dus word het al snel de ene schuilstal naast de andere, bij wijze van.
Met waterbakken, pakken hooi stuk bestrating, want dan word er vaak van alles bijgesleept.
Terwijl van te voren gewoon duidelijk is, daar is geen bouwblok.
Dat zijn de bomen of niet.
En dan kun je kiezen of het een geschikte plek is.
Zo ook met nat, want dat zijn dezelfde topics, ik mag in mijn wei geen schuilstal zetten en niet verharden....
Ja... Niet alles is idd geschikt voor paarden en hoeft daar ook niet voor te wijken.
Steppe schreef:Helemaal met je eens, wij als paardenmensen vinden dat we overal maar paarden moeten kunnen houden. En er is inderdaad veel verrommeling bij dat soort stukjes met paarden wat zeker niet in het landschap past.