Britse amazone Fiona Bigwood breekt scheenbeen na trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Britse amazone Fiona Bigwood breekt scheenbeen na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 19:31

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Het wedstrijdseizoen van de Britse olympische dressuuramazone Fiona Bigwood is onderbroken, nadat ze haar scheenbeen heeft gebroken bij een ongeluk op stal.

Fiona moest hierdoor haar deelname aan CDI Wellington Heckfield dit weekend, met Daytona Platinum, afzeggen.

Ongeluk op stal
Fiona belandde in het ziekenhuis met een pijnlijke knie, nadat ze was getrapt door een paard. Het bleek een breuk te zijn.

"Ik reed thuis een paar paarden, voordat ik naar Wellington zou vertrekken", vertelt Fiona aan Eurodressage. "Een van mijn jonge hengsten schrok toen ik hem uit de wei haalde."
Fiona's been is op de eerste hulp in het gips gezet.

"Het is hem gelukt om mijn scheenbeen te breken, net onder de knieschijf", legt ze uit. "Dus de komende weken geen paardrijden voor mij, en Mette zal het erg druk krijgen!"

Moeder en dochter
Fiona Bigwood en haar dochter Mette Dahl zijn dit seizoen goed op dreef met internationale wedstrijden.

De 47-jarige Fiona heeft haar 12-jarige Oldenburger Daytona Platinum (v. Dante Weltino x Charon) uitgebracht op CDI's in Lier, Addington, Compiegne en Hickstead.

Dochter Mette Dahl (16) rijdt bij de Junioren en heeft definitief de overstap gemaakt van pony's naar paarden. Ze begon het jaar met de 16-jarige Cashmir (v. Serano Gold x Michelangelo) op het CDI Lier, maar stapte over op de pas aangekochte lusitano Caporal de Massa (v. Rieto x Xaqiero), waarmee ze een dubbele overwinning behaalde op het CDI Hickstead. Dahl staat op de shortlist voor de Britse teamselectie voor het EK voor Junioren.

Afbeelding

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.