Sport
Afgelopen weekend stond het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo in het teken van het NK Dressuur. Het was goed weer en er was dan ook veel publiek naar Ermelo gekomen om de kampioenschappen te bekijken. Bekijk hieronder een foto impressie van de verschillende rubrieken op zaterdag.
Kleine finale Lichte Tour
De enige Fries op het NK. Hennie Roffel met Remy Martin TKJ.

Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Kirsten Brouwer met Stand by Me des Paluds SB. Foto: Aniek Molenaar Fotografie
Kleine finale ZZ-Zwaar
Britt Dekker mocht dit jaar voor het eerst deelnemen aan het NK op ZZ-Zwaar niveau. Op Instagram schrijft de amazone onder andere het volgende: "Met George NK gereden tussen alle pro's en mijn idolen. Met een rugzak vol ervaring naar huis en een droomervaring met Geoge rijker."

Britt Dekker met George. Foto: Aniek Molenaar Fotografie
U25 1e onderdeel

Thalia Rockx met Golden Dancer de la Fazenda. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Daphne van Peperstraten met Greenpoint's Cupido. Foto: Aniek Molenaar Fotografie
Zware Tour 1e onderdeel
Hans Peter Minderhoud reed met de hengst Invictus de baan in. Ze lieten mooie stukken en potentie zien, maar er was ook nog veel spanning bij sommige onderdelen. Vlak voor het einde van de proef besloot de ruiter om af te groeten. Zondag wist de combinatie wel de kleine finale van de Zware Tour te winnen.

Nars Gottmer met Goldenboy Vinckenburgh. Foto: Aniek Molenaar Fotografie
Patrick van der Meer met Hollywood. Hollywood is een kloon van de bekende hengst Jazz.

Jill Huijbregts met Eventz Enzos Armani. Foto: Aniek Molenaar Fotografie
Bij het afgroeten na de proef, bleek dat Marlies van Baalen met Habibi DVB favoriet was bij het publiek. De jury bleek het daarmee eens, ook zij hadden de combinatie bovenaan geplaatst. Op de zondag wist Marlies haar positie bovenaan vast te houden en werd daarmee de nieuwe Nederlands Kampioen bij de senioren.

Clinic
Tussen alle dressuurproeven door was er tijd voor een leerzame clinic van Dinja van Liere onder begeleiding van Rieky Young. Dinja had voor de gelegenheid de zevenjarige hengst Vaderland meegenomen. Een talentvol paard voor de toekomst.

ZZ-Zwaar Kür op muziek
De overwinning in deze rubriek was voor Kirsten Brouwer met de merrie Lightning Star.

Febe van Zwambagt met de hengst Le Vermont. Foto: Aniek Molenaar Fotografie
Dinja van Liere reed met Lowlands naar een tweede plaats met haar Kür op muziek van de Spice Girls.

Danielle Heijkoop reed naar een mooie derde plaats met de hengst Mac Toto.

Gerelateerd topic:
[VN] [FOTO] Sfeer impressie van het NK Dressuur, de zondag
. Hopelijk maar een momentopname.
Vond het gewoon grappig uitgedrukt.
als ik iets breeduit ga staan en wat buig door mijn knieen, dan kom ik met mijn bovenlijf iets achter mijn voeten uit. Heeft niet iedereen dat? Het is zelfs als ik me aan iets vasthou onmogelijk om die perfecte lijn te creëren als ik op de grond sta