Bokt community
Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.
Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.
Maidessa

GJ9 schreef:Pasen 2023, ik kijk op hengstenshow naar vader Winningmood en word gebeld: Maidessa heeft klem gezeten tussen de spijlen van de grote hooiruif. De dierenarts was er snel en die had maar een conclusie: gebroken nek, haar longen lopen vol bloed en we moeten haar direct uit haar lijden verlossen. Ik schreeuwde heel hard ‘nee’ en dat doe ik nog steeds van binnen.
Mijn liefste maatje, dat parmantige langverwachte merrieveulentje met 4x wit uit mijn top Gelderse merrie Roosmarie. De lieverd die zelfs het veulen van een andere merrie bij zich liet drinken, me voorzichtig liet rijden tot 37 weken zwangerschap. We waren weer zo heerlijk aan het rijden inmiddels en droomden van lekker op buitenrit, naar de keuring, de ring in, opnieuw fokken… Maar ineens is alles voorbij.
Dag meisje. Wat doet het pijn nooit meer jouw zachte neus te aaien. Dankjewel voor iedere mooie minuut samen.
Knoxx

Happy_H schreef:Kleine man nu hoef je niet meer te vechten.
Met veel verdriet schrijven wij dit bericht.
Wat begon als een grote droom, een roze wolk voor ons allemaal, sloeg na een aantal uur om in een grote nachtmerrie. Veel van jullie zullen het verhaal van Knoxx mee hebben gekregen. Zondag 2 april avond geboren, maandag ochtend met spoed onderweg naar de kliniek. Een paar dagen kritiek maar stabiel en mini positieve dingetjes, dit gaf ons en iedereen met ons goede moet en hoop!
De nacht van 6 op 7 april kregen wij een telefoontje dat het mis was, Knoxx zijn bloedwaardes zijn sterk achteruit gegaan en er is een grote kans dat hij de nacht niet meer doorkomt en komt te overlijden, meer informatie wisten we nog niet behalve dat ze er alles aan doen om het weer goed te krijgen...
Voor 9uur ging de telefoon dat hij het niet heeft gered. We hebben gevochten met zijn alle maar helaas heeft onze kleine man deze strijd niet gewonnen. Ik kan niet in woorden beschrijven hoe dankbaar ik iedereen ben voor alle steun, de liever worden, donaties, het delen, voor alles. Kleine man, we zullen je nooit vergeten.
Het veulen van Flirt

Flirt, de moeder van het overleden veulen
stal_HD schreef:Flirt is mijn 1e Amerikaans miniatuurpaardje. Samen hebben we enkele shows gedaan en meerdere keuringen bezocht, wat resulteerde in een stermerrie. Helaas zat een derde 1e premie er niet meer in om superster te worden. Voor dit jaar zou ze voor de laatste x een veulen mogen krijgen. Ze heeft mij 5 hengstveulens gegeven, respectievelijk een superster goedgekeurde zilverappel bruinbonte overo hengst, een goedgekeurde zilverappel bonte overo ster hengst, een 2a premie zilverappel ruin, een zilverappel 1a premie kampioen hengstveulen en een zilverappel (overo) 2a premie veulen. En dit jaar was daar dan eindelijk mijn zo gehoopte merrieveulen om haar moeder op te volgen.
Helaas heeft ze geaborteerd op 223 dagen dracht. Niet levensvatbaar. Rust zacht lieve HD's lovely queen of the sky.
Limited Edition

SimonDesteny schreef:Lieve Limited Edition, wat gaan we jou ontzettend missen.
Nog maar 19 jaar jong.. 16 jaar bij ons. 5 prachtige nakomelingen, waarvan nog 3 in ons bezit.
We hadden besloten dat dit je laatste dracht zou zijn, hierna lekker genieten van jou op de weide.
Dat dit zou eindigen in onze grootste nachtmerrie hadden wij nooit verwacht.
Helaas werd dit toch werkelijkheid, jou en je veulen bij de bevalling allebei kwijt.
Ik kan het nog niet bevatten, woorden schieten tekort, en tranen vloeien nog steeds rijkelijk..
Limi, ontzettend bedankt voor de 16 prachtige en onvergetelijke jaren.
Slaap zacht beide, en tot ooit op de eeuwige weide.
01/01/2004 - 24/04/2023