Brandweer bevrijdt paard uit trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Brandweer bevrijdt paard uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 18:50

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een paard zat zondagochtend met zijn heupen klem tussen de zijdeur van een paardentrailer aan het Peebos bij Opende. De brandweer Grootegast en de hulpverleningskraan van de brandweer Drachten werden opgeroepen. De brandweer zorgde er met reddingsmateriaal voor dat er ruimte kwam in de trailer, waardoor het paard weer werd bevrijd. De hulpverleningskraan was niet nodig. Het paard raakte niet gewond.

Gebruikte bronnen:

pillow

Re: Brandweer bevrijdt paard uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:36

Ik kan mij even niet voor ogen krijgen hoe. Die heeft geprobeerd om door een klein zijdeurtje te kruipen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:38

Ik probeer me hier een beeld van te vormen, maar dat lukt me niet echt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:39

Ik heb het wel eens gezien, ja. := Niet tof. Idd het kleine zijdeurtje waar je zelf door naar binnen en buiten gaat.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 01-05-23 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:40

Ik vermoed de deur aan de zijkant die bedoeld is voor de verzorging en niet als uitloop.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:47

Met trailer laden oefenen drukte mijn instructrice me op het hart dat deurtje altijd dicht te houden vanwege dit risico. Vond het erg sterk, maar kan dus toch gebeuren.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 20:47

SjonnieZ schreef:
Ik vermoed de deur aan de zijkant die bedoeld is voor de verzorging en niet als uitloop.

Ja die bedoelen wij ook.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:18

@Lomax123: het kleine zijdeurtje was dicht; helaas heeft ze het op de een of andere manier open zien te krijgen, ze sprong over de voorstang; en ze was er al zo ver uit dat ze klem zat. Terug was geen optie, dus heeft de brandweer het deurtje breder gemaakt. Naar omstandigheden maakt het paard het goed, erg stijf maar eet en drinkt.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:55

Dan is ze een echte Houdini. Fijn dat het goed met de merrie gaat, en dat ze er zonder kleerscheuren uit is gekomen.

Lijkt me heel heftig voor paard en eigenaar als dit gebeurt, gaat je vast niet in de koude kleren zitten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:08

Ik vermoedde ook gelijk dat hij door het zijdeurtje heeft willen piepen.

Ik heb er al eens een paard van 1.65 door zien komen. Ook al eens een over de achterklep. (Trailer laadklep gesloten, zeiltje los)

Sta er niet meer van te kijken.

Gelukkig is het paardje niet gewond.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:20

linky schreef:
@Lomax123: het kleine zijdeurtje was dicht; helaas heeft ze het op de een of andere manier open zien te krijgen, ze sprong over de voorstang; en ze was er al zo ver uit dat ze klem zat. Terug was geen optie, dus heeft de brandweer het deurtje breder gemaakt. Naar omstandigheden maakt het paard het goed, erg stijf maar eet en drinkt.

Oh joh, wat zal je geschrokken zijn!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:54

linky schreef:

Phoe, dat is schrikken, zeker als je paard zelf het deurtje heeft kunnen openen.
Gelukkig maakt je paard het goed.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:40

pillow schreef:
Ik kan mij even niet voor ogen krijgen hoe. Die heeft geprobeerd om door een klein zijdeurtje te kruipen?

Mijn paard is zeker 1.72, toen hij 3 was heeft hij dit ook gedaan. Ik maakte het deurtje open om hem los te maken. Hij bedacht zich geen moment en kwam door het deurtje naar buiten terwijl hij binnen nog vast stond.

Geloof mij het past echt en het deurtje was nog heel en het paard had alleen een snee in zijn been. Had wel een deuk in de auto %)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:03

@linky, wat zullen jij en je paard benauwde momenten hebben gehad. Je hebt toevallig geen foto van hoe ze er dan in stond?