Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mkango schreef:Kuggur schreef:Wil je niet vloeken in de KWPN-kerk alsjeblieft?Of je zet de merrrie NIET in de "kraamstal", dan hoeft ze zich helemaal niet voor te bereiden op de enorme bacteriedruk in die omgeving.
Lekker buiten bevallen.![]()
Mkango schreef:Kuggur schreef:Wil je niet vloeken in de KWPN-kerk alsjeblieft?Of je zet de merrrie NIET in de "kraamstal", dan hoeft ze zich helemaal niet voor te bereiden op de enorme bacteriedruk in die omgeving.
Lekker buiten bevallen.![]()
tengeltje11 schreef:En je bent ook bevallen in een vies hok vol stof en uitwerpselen of dat dan weer niet?Dat vind ik dan we weer onzin… een veulen mag ook een weerstand opbouwen, net als een kind. De mijne(kinderen), kropen ook rond in een huis met hondenharen, kattenharen,… op de grond. Alsof ze daar dood aan gaan ofzo? Het is meer binnen opgehokt versus in open lucht die voor mij een verschil maakt.
Weerstand bouwen ze niet op door ze te bombarderen met bacteriën op het moment dat ze uit de baarmoeder komen rollen, daar is hun immuunsysteem nog helemaal niet sterk genoeg voor. Buiten of in een schone box komen ze ook met genoeg bacteriën in aanraking zonder dat je ze meteen schade toebrengt.Hilli schreef:Neemt u me niet kwalijk, meneer Kuggur!Mkango schreef:]Wil je niet vloeken in de KWPN-kerk alsjeblieft?![]()
Houden we het wel netjes? Dus niet direct tutoyeren alstublieft. Brrrrr
tengeltje11 schreef:Dat vind ik dan we weer onzin… een veulen mag ook een weerstand opbouwen, net als een kind. De mijne(kinderen), kropen ook rond in een huis met hondenharen, kattenharen,… op de grond. Alsof ze daar dood aan gaan ofzo? Het is meer binnen opgehokt versus in open lucht die voor mij een verschil maakt.
rien10 schreef:Ik zie af en toe foto's van de meest smerige boxen met kilo's spinrag en zooi van het plafond hangend voorbijkomen. Ook hier op bokt. Ik snap echt niet dat je daar je merrie in wil laten bevallen.