Hexagon's Double Dutch verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hexagon's Double Dutch verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 13:37

Bokt Nieuwsredactie
Sport

Afbeelding
Thamar Zweistra met Hexagon's Double Dutch tijdens het CHIO Rotterdam 2021.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

De 15-jarige hengst Hexagon's Double Dutch is verkocht. De vos gaat verder als leermeester voor de Turkse amazone Rotem Ibrahimzadeh. Leunus van Lieren meldt op de site van het KWPN dat de verkoop snel is gegaan. Double Dutch staat al in Zwitserland, waar Ibrahimzadeh woont.

Double Dutch is gefokt door Laurens van Lieren, hij had de hengst in eigendom samen met Stal Hexagon. Double Dutch is een zoon van Johnson uit de merrie Ushimanda (v. Rubiquil). In 2017 heeft het KWPN stamboek hem erkend voor de dekdienst, dankzij zijn goede sport prestaties.

Thamar Zweistra
Double Dutch maakte op 9-jarige leeftijd zijn internationale Grand Prix-debuut onder Thamar Zweistra. Sinds 2018 is het duo regelmatig voor het Nederlandse team aan de start verschenen in verschillende Nations Cup wedstrijden, waaronder Falsterbo, Uggerhalne en Aken. Dit wedstrijdseizoen nam Thamar de hengst mee naar Basel en Doha. In 2021 waren ze de niet-meereizende reservecombinatie voor de Olympische Spelen van Tokio.

Instagram
Op Instagram schrijft Thamar het volgende: "Hoe neem je afscheid. Ik kan niet uitleggen hoe speciaal Double voor mij is, maar ook voor ons team. Zoveel geweldige kansen en wedstrijden die ik dankzij hem kon doen. En elke dag met zijn volle energie en oren altijd vooruit. Double bedankt voor alles ❤️".

Rotem Ibrahimzadeh
Double Dutch is inmiddels verkocht aan Turkse Grand Prix-amazone Rotem Ibrahimzadeh. Zij traint bij Morgan Barbançon. De 27-jarige Rotem maakte haar internationale wedstrijddebuut in 2009 op de Balkan Games in de Children-rubriek met de pony Highlight (v. Halenkino).

In 2013 maakte de amazone de overstap naar de Junioren met Risander (v. Krack C) en Voice (v. Ro-Lex). In 2017 kwam ze uit bij de Young Riders met Z.Floris (v. Future). Met hem ging ze ook naar de Europese kampioenschappen voor Young Riders in Roosendaal, maar daar werd ze helaas uitgesloten.
Een wedstrijdpauze van vijf jaar volgde, in 2022 kwam ze weer terug in de wedstrijdring. Dit jaar maakte ze haar Grand Prix-debuut in Wellington, Florida, met Hero VDT (v. Conteur).

Gebruike bronnen:

lailapri

Re: Hexagon's Double Dutch verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:17

Double Dutch vind ik een hele fijne/goede hengst. Nieuwe eigenaren zullen er vast veel plezier aan gaan beleven nog. Hij stond nog wel op mijn lijstje om eens mee te dekken, echter mag ik mij al gelukkig prijzen met een kleine gorgeous Latino en heb ik een gorgeous black art op stal staan. Beide hele fijne dieren!

petraaken

Re: Hexagon's Double Dutch verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:29

Hier ook de droom om er ooit mee te fokken. Nu 2x Kaygo gebruikt. Ook hele fijne veulens. Jammer maar ik kan begrijpen dat Leunes niet alles kan houden.