Paralympisch amazone Nicole den Dulk breekt beide scheenbenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paralympisch amazone Nicole den Dulk breekt beide scheenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 19:10

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Nicole den Dulk, hier met Wallace N.O.P., in betere tijden. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

De paralympische amazone Nicole den Dulk heeft haar beide scheenbenen gebroken. Tijdens het losrijden in het Belgische Waregem schrok haar paard Jackpot van een tractor die achter de baan kunstmest aan het strooien was. Nicole viel van haar paard, maar er meteen weer op en stapte nog wat rond, voor het vertrouwen.

Toen ze 's avonds toch wel erg dikke benen kreeg, ging ze toch voor controle naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ze haar beide scheenbenen gebroken had. "Voorlopig lig ik er even uit helaas. Het ging zo goed met de paarden dus het is echt even slikken dit. Komende week verder onderzoek en dan kijken we hoelang het gaat duren. Iedereen bedankt voor de support vooral Lynn Dohmen en Patricia Palmen die me super helpen en voor de paarden zorgen. #teambelgium Gelukkig had ik al een rolstoel :D", aldus Nicole op Facebook.

Nicole den Dulk
Nicole den Dulk is een Nederlandse paralympische amazone. Ze is geboren in het Limburgse Tegelen (Nederland), maar ze komt uit voor België. Ze raakte invalide na een ongeluk met een paard in Canada, waarbij ze al haar ribben brak, twee wervels verbrijzelde en daardoor een complete dwarslaesie op borsthoogte opliep.

Na haar revalidatie in Canada verhuisde ze weer naar Nederland, waar ze rolstoeltennisser Robin Ammerlaan ontmoette, die later haar vriend werd. Ze begon met rolstoeltennis, en bleek er talent voor te hebben: ze kwam in de nationale selectie, maar het was niet haar sport. Om sterker te worden, ging ze weer paardrijden. Ze werd al snel Nederlands kampioen met Fifty Fifty, en mocht naar het EK. Dit was het begin van haar topsportcarrière. Ze reed EK's, WK's en de Paralympische Spelen.

Afbeelding

Gebruikte bronnen:

Earth

Re: Paralympisch amazone Nicole den Dulk breekt beide scheenbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:11

Wow heel veel sterkte. Hoe krijg je dat voor elkaar zeg?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:12

"Gelukkig had ik al een rolstoel :D " Wat een heerlijke positieve insteek heeft ze!
En wat een pech zeg! Knap dat ze er alsnog is opgeklommen! Die is lelijk terecht gekomen..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:23

Wow, met 2 gebroken scheenbenen gewoon weer even opstappen, voor het vertrouwen. Ik neem aan dat ze geen gevoel meer in haar benen heeft vanwege die dwarslaesie maar zoals het er staat doet het bijna surrealistisch aan.

Wat een bikkel! Ik hoop dat ze voorspoedig geneest.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:39

Allemachtig zeg...wat een bikkel die meid!
Heel veel beterschap gewenst.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:20

Earth schreef:
Wow heel veel sterkte. Hoe krijg je dat voor elkaar zeg?!

Waarschijnlijk zijn haar botten heel zwak, omdat ze haar benen niet meer kan gebruiken. Vanwege de dwarslaesie zal ze niet gevoeld hebben dat ze gebroken waren.

Ik vind het overigens wel echt een bizar ongeluk. Hoe kan je nou bij de allerkwetsbaarste groep ruiters met een tractor met kunstmest gaan rondrijden? Ik begreep uit het bericht van Nicole dat er meerdere paarden op hol waren geslagen.

StableHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:00

Nouja ik ga er vanuit dat de kunstmest strooier niet bij de wedstrijd hoort en gewoon aan het werk was op eigen land. Best een irritant geluid als er kunstmest gestrooid word.
Maar hoe kan de strooier dat nu weten als hij/zij niet bij de wedstrijd hoort? Dat lijkt mij niet zo bizar toch?

Hopelijk gaat herstel goed en kan ze weer snel opstappen

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:13

Nicole zit met klittenband vast op 2 plaatsen en haar voeten heeft ze elastieken om de beugel.

Ze heeft geen gevoel meer, daarom kon ze er weer op. Haar kennende had bijna niemand haar tegen kunnen houden.

Ik hoop dat ze snel hersteld

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:32

Tjee wat een bizar ongeluk. Wat ontzettend balen om je nabije wedstrijdtoekomst zo in het water te zien vallen. Nu wel een wrang geluk bij een ongeluk dat Nicole geen pijn kan voelen. Nicole als je dit leest, sterkte!