Bokt Community

Pyxel en Kim. Foto: Privébezit
Hoe lang ben je al lid van Bokt?
Dat moest ik even opzoeken! Ik ben op 16 maart 2007 lid geworden, dat is ruim zestien jaar geleden alweer, ik voel me oud nu haha!
Hoe lang ben je al blogger voor Bokt?
Blogger ben ik nog niet zo lang, ik denk een jaar of twee? Ben niet super actief aan het bloggen momenteel, we hebben een druk jaar achter de boeg en ik had er gewoon even geen tijd en energie voor. Hopelijk komt daar snel wat verbetering in!
Wat vind je leuk aan blogger zijn?
Ik vind het leuk om bezig te zijn met mijn passie, paarden. Daarover schrijven hoort daar ook bij. Ik probeer mijn blogs op een leuke manier informatief te maken!
Kan je omschrijven wat je precies doet als blogger? En hoe kom je aan je ideeën?
Zoals ik nu schrijf, gaat het voornamelijk over de grote verschillen tussen de paardenwereld in Nederland en in de rest van de wereld. Ik schrijf vanuit mijn eigen ervaring daarmee, aangezien ik niet meer in Nederland woon. Het is dan ook niet moeilijk om aan onderwerpen te komen, wedstrijd rijden, paarden houden, kostenplaatje et cetera, daar zit heel veel verschil in!
Ben je achteraf altijd tevreden over je blogs?
Meestal wel, hoewel ik wel altijd kijk naar het aantal reacties op mijn blogs. Als die tegenvallen, vraag ik mezelf wel af of ik te saai was in mijn verhaal, en probeer daar de volgende keer verandering in aan te brengen!
Hoe lang ben je met een blog bezig?
Dat ligt er een beetje aan hoe ik in mijn tijd zit. Over het algemeen is het schrijven niet zo'n probleem, maar passende foto's erbij zoeken, en lay-out zijn niet mijn sterkste kanten. Dan wil ik nog wel eens de boel voor mij uit schuiven haha!
Zijn er nog dingen waar je graag over wilt bloggen?
Ja, er is genoeg te vertellen, ik wil graag eens uitleggen hoe een keertje jureren eraan toe gaat hier!
Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Oei, dat is een lastige vraag. Er gebeurt natuurlijk altijd wel wat. Wat me nu als eerste te binnen schiet is het overlijden van Lieselotte Steegemans, dat gebeurde toen ik al weg was uit Nederland. Ze was een kennisje, stalgenootje en plaatsgenootje van me. Mijn dochter heeft nog een paar keer op haar pony gereden. Het was een bijzondere meid met wie ik altijd wel kon lachen!
Je doet dit vrijwilligerswerk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik begon ooit als een echt pennymeisje, één keer per week les op de manege. Heel veel jaren later kreeg ik mijn eigen paardje en dankzij hem kon ik aan de KNHS jury-opleiding beginnen. Hij ging helaas veel te snel dood, maar zijn opvolger, mijn mooie merrie Savanne, nam het stokje waardig van hem over en heeft mij aan drie instructeursdiploma's geholpen, en ook aan de M2 jurybevoegdheid. Niet lang daarna zijn we naar het buitenland gegaan, en hier ben ik nu instructeur, jurylid, geef clinics, en sinds een klein jaartje ook eigenaar van een pensionstal!

Het huis van Kim en haar gezin in Canada. Foto: Privébezit
Je bent een paar jaar geleden naar Canada verhuisd. Waarom ben je met je gezin daarheen gegaan?
Dat klopt, we zijn in 2016 naar Canada verhuisd, naar een plaatsje vlakbij Calgary in de provincie Alberta. De reden dat we weg wilden uit Nederland, was in eerste instantie vooral uit onvrede over hoe het er in Nederland (en in Europa) aan toe ging. We hadden het idee dat de politiek er een beetje een zooitje van maakte, en de huizenmarkt zag er ook niet heel positief uit. We wilden voor onze kinderen een goede toekomst, met goede opleidingen en een betere kans op een baan en een woning. We zijn gaan rondkijken op internet en hebben een kort lijstje gemaakt met landen die ons aantrokken. Canada kwam daaruit als de beste mogelijkheid, en na een bliksembezoek in 2012 waren we overtuigd dat we in dit schitterende land wilden wonen! De hele visumprocedure was erg spannend, maar die ging goed, en in oktober 2015 kregen we het felbegeerde papiertje!
Zie je jezelf ooit nog permanent terugkomen naar Nederland? Waarom wel/niet?
Zeg nooit nooit, maar we gaan ervan uit van niet. We hebben hier ons droomplekje gevonden, ik heb van mijn hobby mijn beroep kunnen maken, en we hebben een kleine stapel dieren verzameld. Ik zou het heel moeilijk vinden om dat allemaal achter te laten!
Wat doe je in het dagelijks leven?
Die vraag heb ik min of meer al in een van de andere vragen beantwoord. Ik geef best wel veel lessen, voornamelijk dressuurlessen, af en toe een springlesje. Daarnaast mag ik ook hier jureren, maar dat is alleen in het buitenseizoen, meestal van mei tot september. In de winter is er voor de dressuurruiter niets aan wedstrijden vanwege het weer. In de zomer doe ik ook veel ponykampen voor ponyclubs, en ook word ik wel gevraagd voor dressuurclinics. Ik ben momenteel bezig met de opleiding tot Working Equitation judge. Hopelijk ben ik daar in september mee klaar, en dan mag ik ook dat soort wedstrijden gaan jureren! Ik rijd af en toe wat paarden van klanten, en heb een jonge Barock Pinto ruin die ik straks uit wil gaan brengen op wat wedstrijdjes!
Hoe zie jij je toekomst voor je?
Wij hopen oud te worden op de kleine acreage (boerderij met grond) die we nu bezitten. We hebben zes paarden hier staan, twee van mij en vier pension klanten, en meer mogen we niet op ons formaat land hebben. We wonen hier nu bijna een jaar, en zijn in afwachting van warmer en vorstvrij weer, dan kunnen we het kippenhok op zijn plaats zetten en wat kippen gaan houden, en er is een mini kolonie bijen besteld om de twee bijenkasten te vullen. Ook staat een moestuin op de planning. We willen dus redelijk zelfvoorzienend gaan worden. Als we op deze manier nog een jaar of 20 zo door kunnen gaan, hoor je ons niet klagen haha!
behalve leuk geschreven, boeiend of iets anders afgezaagd. Ik reageer meestal alleen als ik een vraag heb.