[FOTO]Charlotte Fry en Glamourdale winnen kür in Fontainebleau

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[FOTO]Charlotte Fry en Glamourdale winnen kür in Fontainebleau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 23:38

Persbericht Printemps des Sports Équestres
Sport

Afbeelding
Charlotte Fry met Glamourdale. Foto: PSV - J.Morel

Charlotte Fry en Glamourdale hebben vandaag in het Franse Fontainebleau de 5* Grand Prix kür op muziek gewonnen. "Onze beste prestatie!", aldus de amazone. Daar leek de jury het zeker mee eens te zijn. Ze gaven de Britse amazone, met haar toppaard Glamoudale, een fantastische score van 89,360%.

"Glamourdale was gisteren al in topvorm in de Grand Prix, ook al maakte hij een paar kleine foutjes. Hij was echt fris en enthousiast. Ik moet toegeven dat ik echt van plan was om vandaag een van onze beste prestaties neer te zetten en ik denk dat dat is gelukt. Ik had een goed gevoel, hij genoot van elke seconde van onze proef. Alles verliep volgens plan, zonder fouten. Ik denk dat we net onze beste proef ooit gereden hebben. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij het veel beter had kunnen doen dan hij deed. Het is duidelijk dat de Olympische Spelen van 2024 in Parijs ons belangrijkste doel zijn. We nemen de dingen zoals ze komen, dag voor dag. De grootste uitdaging zal zijn om te zorgen dat Glamourdale gelukkig blijft en dat hij blijft genieten van zijn werk als wedstrijdpaard. Hij is niet het soort paard dat veel wedstrijden hoeft te lopen. Hij houd van wedstrijden en doet altijd goed zijn best."

Afbeelding
Charlotte Fry met Glamourdale. Foto: PSV - J.Morel

Op de tweede plaats, achter het Britse koppel, eindigde de Duitse amazone Dorothee Schneider. Samen met First Romance 2 zette ze een geweldige prestatie neer en behaalde een score van 82.250%. "Ik wil graag de eigenaren van For Romance 2 bedanken. Voor het vertrouwen dat ze de afgelopen zeven jaar in mij hebben gehad, om de sportcarrière van dit geweldige paard te managen. Ik ken dit paard heel goed, hij heeft zoveel talent. Vandaag was onze eerste CDI 5* en pas de tweede keer dat ik met hem een Kür op Muziek heb gereden, dus ik moet toegeven dat ik in de wolken ben."

Afbeelding
Dorothee Schneider met First Romance 2. Foto: PSV - J.Morel

De ervaren Spanjaard Juan Antonio Jimenez Cobo behaalde de derde plaats in de kür op muziek. Met Euclides Mor reed hij naar een score van 78,970%. "Ik ben erg blij met de prestaties die we gisteren en vandaag hebben geleverd: elk was een persoonlijk record voor mij. Mijn paard Euclides Mor bleef gefocust op mij tijdens de twee proeven, ook al is hij een hengst die je erbij moet houden. Hij gaat de goede kant op en ik ben na elke proef steeds tevredener over zijn prestatie."

Afbeelding
Juan Antonio Jimenez Cobo met Euclides Mor. Foto: PSV - J.Morel

Klik hier voor de volledige uitslag.
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 23-04-23 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast