Trailer valt om op A50, paarden komen met de schrik vrij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Trailer valt om op A50, paarden komen met de schrik vrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 21:09

Omroep Brabant
Algemeen

Afbeelding
Screenshot Politie Maashorst / Instagram

Op de A50 bij Veghel is zaterdagochtend een trailer met twee paarden erin omgevallen. Van de trailer bleef door het ongeluk niets over, de paarden kwamen met de schrik vrij. "Wonder boven wonder maakten de paarden het goed!"

Een dierenarts die het ongeluk zag gebeuren, is meteen omgedraaid en gestopt om te helpen. "De paarden maken het goed en waren alleen flink geschrokken, net als de eigenaren", laat de politie Maashorst op Instagram weten.

Een voorbijganger met een lege trailer haalde de twee paarden van de snelweg af. "Blij met alle behulpzame burgers! #datislief", schrijft de politie.

File
De trailer lag door het ongeluk midden op de A50 in de richting van Oss naar Eindhoven. De twee rijstroken werden afgesloten, verkeer moest over de vluchtstrook rijden. Daardoor stond er een file van zo'n vijf minuten.

De omgevallen trailer is weggetakeld door een lokaal bergingsbedrijf.

Dreamboy

Re: Trailer valt om op A50, paarden komen met de schrik vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:21

Wat een nachtmerrie en wat een toeval dat er net een dierenarts en iemand met een lege trailer reden. Gelukkig goed afgelopen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:27

Zo wat een geluk zeg! :oo

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:41

Gelukkig maken de paarden het goed.
Wat een toeval, en een dierenarts en iemand met een lege trailer die meteen helpen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:46

Hoe kan zo,n trailer omslaan.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:36

pillow schreef:

Ik kan meerdere reden bedenken; slecht wegdek, slechte rijstijl, slechte medeweggebruikers, paarden die een 'feestje' bouwen, etc.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 00:23

pillow schreef:

Kunnen redelijk wat oorzaken zijn.
Mijn moeder kreeg jaren terug een klapband, hele spul aan de schuif en uiteindelijk geschaard tot stilstand gekomen tegen de auto.

Zelf ooit een paard op de wagen gehad die in de tunnel heftig schrok van een knalpijp (motor). Heb de boel rechtop weten te houden maar wel 2 rijstroken opgeschoven. Goddank was het rustig en kon ik de benodigde ruimte ook daadwerkelijk pakken.

Er kunnen zoveel oorzaken zijn (zoals ook hierboven genoemd) daarnaast hebben medeweggebruikers steeds minder respect, begrip en inzicht wat betreft lange, zware combinaties.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 05:40

Super als je zoveel hulp krijgt van omstanders om de dieren in veiligheid te brengen. Jemig wat een schrik.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:35

pillow schreef:

Als dat grijze autootje op de foto de trailer trok, dan was de paardentrailer incl. 2 paarden te zwaar voor die auto. Daar krijg je ook gevaarlijke situaties door. Voor ik iedereen over me heen krijgt, ik was er niet bij. Ik geef alleen een optie wat er gebeurt zou kunnen zijn.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:06

BETUWE schreef:
pillow schreef:

Als dat grijze autootje op de foto de trailer trok, dan was de paardentrailer incl. 2 paarden te zwaar voor die auto. Daar krijg je ook gevaarlijke situaties door. Voor ik iedereen over me heen krijgt, ik was er niet bij. Ik geef alleen een optie wat er gebeurt zou kunnen zijn.

Denk niet dat dat de auto was. Het overige verkeer kon via de vluchtstrook verder rijden staat er. Het zal dus gewoon een voorbij rijdende auto zijn.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:01

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:10

En wat maakt dat op dit moment uit? Hiermee geef je (on)bewust de eigenaren / chauffeurs de schuld.

Wat hebben die paarden een lading engeltjes op de schouder gehad. En tof van de helpers die gestopt zijn.

Hopelijk zijn zowel de eigenaren / chauffeurs als de paarden inmiddels van de schrik bekomen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:19

Rocamor schreef:
En wat maakt dat op dit moment uit? Hiermee geef je (on)bewust de eigenaren / chauffeurs de schuld.

Wat hebben die paarden een lading engeltjes op de schouder gehad. En tof van de helpers die gestopt zijn.

Hopelijk zijn zowel de eigenaren / chauffeurs als de paarden inmiddels van de schrik bekomen.

Als je een te lichte auto voor de 2paard trailer knoopt dan kun je gevaarlijke situaties krijgen. Auto die gaat slingeren. Voor een 2paard trailer met 2 paarden erin heb je al gauw 1800 kg trekgewicht nodig, liefst meer. Ik zeg niet dat dit de situatie was.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:35

kamsel schreef:
https://www.kliknieuwsveghel.nl/nieuws/ ... bij-veghel

Volgens mij stond er een station voor, maar wat deze kan en mag trekken?

Hier staat dat de bestuurder de macht over het stuur verloren was. Te hoge snelheid? Maar inderdaad onbegrijpelijk dat die paarden niks mankeren wat een mazzel.
En even terugkomen op die hoge snelheid. Zaterdag ben ik van Beilen naar Holwerd gereden en dat hele stuk is een 100 km weg. Op zaterdag rijden er dus veel auto's met trailers en andere aanhangers. Kennelijk weet niemand dat je dan maar 90 km per uur mag. Ik rijd steeds 2 a 4 km boven 100 en ze gaan gewoon mee. Dan kom je op het vierbaanse deel en wordt je gewoon ingehaald door trailers,caravans en andere aanhangers. Eentje slingerde gewoon achter de auto. Heel apart

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:17

Goh, wat is dat toch, die neiging om redenen te vinden waarbij je de schuld bij de bestuurder kunt leggen.

Moet het perse te hard rijden, te lichte auto, of een andere optie (ik heb 'appen achter het stuur' nog niet voorbij zien komen, hulde daarvoor!) zijn, want 'eigen schuld' betekent automatisch 'dan kan het mij nooit overkomen'? Soort touch wood voor jezelf voor het geval dat?

Het idee van zuiging door een passerende vrachtwagen, en daardoor gaan slingeren is onbekend?
Gesneden worden door een inhaler, fors moeten remmen en daardoor gaan slingeren, ook nooit meegemaakt?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:50

BETUWE schreef:
Rocamor schreef:

Als je een te lichte auto voor de 2paard trailer knoopt dan kun je gevaarlijke situaties krijgen. Auto die gaat slingeren. Voor een 2paard trailer met 2 paarden erin heb je al gauw 1800 kg trekgewicht nodig, liefst meer. Ik zeg niet dat dit de situatie was.

Als je een te lichte auto voor een 1.5 paardstrailer zet idem dito.
Of een paard dat de tango gaat dansen, de trailer die meedoet en je hem niet rechtgetrokken krijgt.
Of een klapband (ooit een klapband op de vrachtwagen gehad, rechtsvoor, 2 handjes netjes aan het stuur en toch zat ik ineens op de linkerbaan. Ik dank nog steeds God op mijn blote knietjes dat er niemand links van mij reed, die zou ik de vangrail in Of over geduwd hebben)
Of een snijdende medeweggebruiker
Of een chauffeur met vrachtwagen die te dicht op de trailer rijdt.
Of Of Of.

Waarom, met dit soort ongelukken weer zo'n "ze zullen het zelf wel weer fout gedaan hebben" reactie?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:29

Bokt is weer bokt zie ik :') Je zal dit topic als eigenaar maar tegen komen :n

Gelukkig zijn de paarden met de schrik vrijgekomen en handig dat er toevallig een dierenarts aanwezig was!!