Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cajabol schreef:Nog weer een hele goede reden om paarden niet op te sluiten in een stal(kooi). Ik heb het meerdere keren gehoord dat een paard vastgelegen heeft, echt niet ok. Paarden horen nou eenmaal niet opgesloten te zijn!
pillow schreef:cajabol schreef:Nog weer een hele goede reden om paarden niet op te sluiten in een stal(kooi). Ik heb het meerdere keren gehoord dat een paard vastgelegen heeft, echt niet ok. Paarden horen nou eenmaal niet opgesloten te zijn!
Wat nou weer een flutreactie. Alsof er buiten niks kan gebeuren. Er kwam deze week nog een bericht voorbij dat een pony vast lag in een greppel. En hoe vaak staat hier een bericht dat er een paard uit de sloot gehaald wordt. Of dieren met draadwonden, of wolven aanvallen. Veilig buiten?
Ik heb 40 jaar meerdere paarden op stal gehad en 1 keer een vastligger.
Maar idd normaal trek je een vastliggend paard zo terug, apart.
cajabol schreef:Nog weer een hele goede reden om paarden niet op te sluiten in een stal(kooi). Ik heb het meerdere keren gehoord dat een paard vastgelegen heeft, echt niet ok. Paarden horen nou eenmaal niet opgesloten te zijn!
knollentuin schreef:Daarbij ik maak het genoeg mee dat een paard in een wei of paddock groot genoeg toch precies in een hoek of te dicht bij een omheining zichzelf klem legt of idd in een geul of greppel op t land -ze zijn nu eenmaal niet handig
prugelpiet schreef:Ben wel benieuwd hoe dat paard heeft vastgelegen. Normaal heb je ze toch zo weer los als ze al eens tegen de wand rollen.
knollentuin schreef:prugelpiet schreef:Ben wel benieuwd hoe dat paard heeft vastgelegen. Normaal heb je ze toch zo weer los als ze al eens tegen de wand rollen.
Ik heb hier een aantal jaar geleden een paard ter revalidatie gehad , nadat hij een behoorlijke tijd vast had gelegen in de box- vast met een hoef in de tralies, op een andere stal- ik heb geen tralies in m'n boxen- de brandweer heeft de tralies door moeten slijpen .
Het paard had hele doorligplekken van dit ongeluk, hele lappen vel waren dood en vielen van z'n lijf benen en hoofd - heel heftig .
pillow schreef:Die had dan wel heeeeeel lang gelegen als hij doorlig plekken had. Wat erg
als ik er aan denk keert mijn maag opnieuw… Arm arm dier…