Bokt Community

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat is al heel lang geleden. Ik heb me geregistreerd op 4 jun 2004, dat is dus bijna 19 jaar terug. De precieze aanleiding weet ik niet meer, maar ik ben rond die tijd weer begonnen met paardrijden, toen bij de studentenrijvereniging Hippocampus (in Enschede), en ik vond het leuk om meer te kunnen lezen en ook schrijven.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:Ik ben zelf niet zo'n heldhaftige ruiter. Hoe pedagogisch verantwoord het is weet ik niet maar dit zou misschien voor mezelf werken:
- hele lage hindernissen, nog lager dan normaal, maar wel al een echt parcours
- veel tussenruimte tussen de sprongen, zodat je steeds veel hersteltijd hebt. In feite spring je dan losse hindernissen maar met het idee van een parcours
- niet alle hindernissen in het 'parcours' tegelijk verhogen, maar eerst maar 1 of een paar die wat hoger zijn. En dan is het misschien het beste om niet de eerste of laatste hindernis te verhogen, maar de 2e of op-een-na laatste, zodat je aan het begin en einde altijd een iets makkelijkere hindernis hebt.
- ik vind kruisjes minder eng (ze lijken minder 'massaal') dan horizontale balken op dezelfde hoogte. (En met dezelfde hoogte bedoel ik uiteraard gemeten in het midden van het kruisje)
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
Oh, niet beschamender dan een 3 of een 4 denk ik. Maar nu ik teruglees, was ik al wel vrij snel te vinden op FZ, dat is wel grappig.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Een deel van de mensen kent me van mijn maatschappelijke/politieke reacties, maar je kunt me ook kennen van een aantal dingen die ik heb gedaan voor de technische kant van Bokt: de mobiele layout van Bokt bijvoorbeeld. Volgens mij begon dat ooit met de Office-versie van Bokt, waarbij Bokt op een Excel-sheet leek.
5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Veel, heel veel. Ik ben al bijna negentien jaar lid. Ik heb ontzettend veel geleerd over mijn eigen omgang met paarden. Door interessante discussies, ook door veel te kunnen observeren bij rijfoto's en filmpjes, en door links naar andere bronnen.

Maar ook persoonlijk heeft het veel gedaan. Ik ben op heel veel verschillende manieren betrokken geweest bij Bokt en ik vond het altijd leuk om wat voor de Bokt-community te betekenen. Ik heb veel leuke mensen ontmoet met een aantal keer ook leuke buitenritten en ben zelfs een paar keer een weekendje weg geweest met mensen die ik alleen van Bokt ken.
Soms heb ik wat meer afstand genomen, maar ik kom ook steeds weer terug.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Die had ik eigenlijk niet echt. Ik ben gaan paardrijden omdat iedereen het ging doen, en daarna was er iets tussen paarden en mij wat ik heel bijzonder vond, maar dat ging vooral om het rijden. Maar het gedoe eromheen vond ik niet echt leuk (en ook eng). Ik was heel blij dat de manegepony die ik reed rechtopstaande manen had, die hoefden niet gevlochten te worden. Ik ben het eigenlijk pas later gaan waarderen om lekker met een paard bezig te zijn, maar zelfs dan nog vind ik het meestal wel weer mooi geweest als de losse vacht en het zand eraf zijn. De neiging tot setjes is er in elk geval niet.
Maar misschien is er toch wel iets wat wel leeft, nog steeds: dat de paarden ook iets in mij zien. Zelfs als ik hun eigenaar niet ben denk ik en hoop ik dat er een paar paarden (of vaker pony's) zijn die mij wel waarderen. Dat is toch wel een beetje de Penny-romantiek denk ik. Maar paarden zijn ook wel heel erg gericht op sociaal contact, dus zo gek is het ook weer niet, toch?
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik wel gewoon zelf een leuke stoere E-pony hebben die dol is op buitenritten en in pension staat op een mooie plek met veel uitrijmogelijkheden. Maar verder ben ik eigenlijk meestal wel tevreden.
8. Vraag van IMANDRA: Negeer het ondemocratische principe ervan, maar wat zou jij doen en implementeren als jij een jaar de volledige macht had in Nederland?
Haha, zo leren mensen mijn andere kanten natuurlijk nooit kennen. Het eerste wat zou gebeuren is volgens mij dat ik enorm in paniek zou raken: ik zou het vreselijk vinden vanwege de verantwoordelijkheid, en ook omdat ik nou juist zo graag zou willen dat we werkelijk in goed overleg samen beslissen wat we met onze maatschappij doen.
Maar goed, IMANDRA wil vast meer dan dat.
Dus, als ik lekker onsubtiel te werk mag gaan, zou ik alle grote dingen een stuk kleiner willen maken. Enorme bedrijven, enorme inkomens... meer naar de menselijke maat. Ik zou ook een heleboel economen, consultants adviseurs en managers verplichten om minimaal twee dagen in de week het werk te doen waar ze over beslissen, of bijspringen in de zorg.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Purny
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Wat zou een bijzondere grote reis zijn die je graag een keertje wilt maken?