Het Doorgeefstokje van de maand april: Shadow0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Het Doorgeefstokje van de maand april: Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 18:36

* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat is al heel lang geleden. Ik heb me geregistreerd op 4 jun 2004, dat is dus bijna 19 jaar terug. De precieze aanleiding weet ik niet meer, maar ik ben rond die tijd weer begonnen met paardrijden, toen bij de studentenrijvereniging Hippocampus (in Enschede), en ik vond het leuk om meer te kunnen lezen en ook schrijven.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

Citaat:
Ik ben zelf niet zo'n heldhaftige ruiter. Hoe pedagogisch verantwoord het is weet ik niet maar dit zou misschien voor mezelf werken:
- hele lage hindernissen, nog lager dan normaal, maar wel al een echt parcours
- veel tussenruimte tussen de sprongen, zodat je steeds veel hersteltijd hebt. In feite spring je dan losse hindernissen maar met het idee van een parcours
- niet alle hindernissen in het 'parcours' tegelijk verhogen, maar eerst maar 1 of een paar die wat hoger zijn. En dan is het misschien het beste om niet de eerste of laatste hindernis te verhogen, maar de 2e of op-een-na laatste, zodat je aan het begin en einde altijd een iets makkelijkere hindernis hebt.
- ik vind kruisjes minder eng (ze lijken minder 'massaal') dan horizontale balken op dezelfde hoogte. (En met dezelfde hoogte bedoel ik uiteraard gemeten in het midden van het kruisje)

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
Oh, niet beschamender dan een 3 of een 4 denk ik. Maar nu ik teruglees, was ik al wel vrij snel te vinden op FZ, dat is wel grappig.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Een deel van de mensen kent me van mijn maatschappelijke/politieke reacties, maar je kunt me ook kennen van een aantal dingen die ik heb gedaan voor de technische kant van Bokt: de mobiele layout van Bokt bijvoorbeeld. Volgens mij begon dat ooit met de Office-versie van Bokt, waarbij Bokt op een Excel-sheet leek.

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Veel, heel veel. Ik ben al bijna negentien jaar lid. Ik heb ontzettend veel geleerd over mijn eigen omgang met paarden. Door interessante discussies, ook door veel te kunnen observeren bij rijfoto's en filmpjes, en door links naar andere bronnen.

Afbeelding

Maar ook persoonlijk heeft het veel gedaan. Ik ben op heel veel verschillende manieren betrokken geweest bij Bokt en ik vond het altijd leuk om wat voor de Bokt-community te betekenen. Ik heb veel leuke mensen ontmoet met een aantal keer ook leuke buitenritten en ben zelfs een paar keer een weekendje weg geweest met mensen die ik alleen van Bokt ken.

Soms heb ik wat meer afstand genomen, maar ik kom ook steeds weer terug.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Die had ik eigenlijk niet echt. Ik ben gaan paardrijden omdat iedereen het ging doen, en daarna was er iets tussen paarden en mij wat ik heel bijzonder vond, maar dat ging vooral om het rijden. Maar het gedoe eromheen vond ik niet echt leuk (en ook eng). Ik was heel blij dat de manegepony die ik reed rechtopstaande manen had, die hoefden niet gevlochten te worden. Ik ben het eigenlijk pas later gaan waarderen om lekker met een paard bezig te zijn, maar zelfs dan nog vind ik het meestal wel weer mooi geweest als de losse vacht en het zand eraf zijn. De neiging tot setjes is er in elk geval niet.

Maar misschien is er toch wel iets wat wel leeft, nog steeds: dat de paarden ook iets in mij zien. Zelfs als ik hun eigenaar niet ben denk ik en hoop ik dat er een paar paarden (of vaker pony's) zijn die mij wel waarderen. Dat is toch wel een beetje de Penny-romantiek denk ik. Maar paarden zijn ook wel heel erg gericht op sociaal contact, dus zo gek is het ook weer niet, toch?

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik wel gewoon zelf een leuke stoere E-pony hebben die dol is op buitenritten en in pension staat op een mooie plek met veel uitrijmogelijkheden. Maar verder ben ik eigenlijk meestal wel tevreden.

8. Vraag van IMANDRA: Negeer het ondemocratische principe ervan, maar wat zou jij doen en implementeren als jij een jaar de volledige macht had in Nederland?
Haha, zo leren mensen mijn andere kanten natuurlijk nooit kennen. Het eerste wat zou gebeuren is volgens mij dat ik enorm in paniek zou raken: ik zou het vreselijk vinden vanwege de verantwoordelijkheid, en ook omdat ik nou juist zo graag zou willen dat we werkelijk in goed overleg samen beslissen wat we met onze maatschappij doen.

Maar goed, IMANDRA wil vast meer dan dat.

Dus, als ik lekker onsubtiel te werk mag gaan, zou ik alle grote dingen een stuk kleiner willen maken. Enorme bedrijven, enorme inkomens... meer naar de menselijke maat. Ik zou ook een heleboel economen, consultants adviseurs en managers verplichten om minimaal twee dagen in de week het werk te doen waar ze over beslissen, of bijspringen in de zorg.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Purny

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Wat zou een bijzondere grote reis zijn die je graag een keertje wilt maken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:13

Wat leuk!! Leuk om te lezen.

ruitje

Re: Het Doorgeefstokje van de maand april: Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:21

Leuk om te lezen en ook leuk om je eens in het echt ontmoet te hebben!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:43

Leuk Shadow. Ik ken je idd vooral van de politieke en maatschappelijke topics, waarin ik je meestal een eind kan volgen, maar waarin je m.i. ook wel eens erg fel bent. Mag hoor, maar in bovenstaande zie ik vooral je mildere kant en dat vind ik leuk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:21

mysa schreef:
Leuk Shadow. Ik ken je idd vooral van de politieke en maatschappelijke topics, waarin ik je meestal een eind kan volgen, maar waarin je m.i. ook wel eens erg fel bent. Mag hoor, maar in bovenstaande zie ik vooral je mildere kant en dat vind ik leuk.

Klopt, dat had ik ook. Ik had ook een hele andere shadow verwacht en niet zo'n vrolijke jonge meid. Dus leuk.
Op wat voor paard zit je?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 05:23

Leuk om zo kennis te maken met dekens achter shadow0

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:04

Leuk Shadow, ik lees jouw bijdragen altijd graag.

Vind het ook een hele goede om mensen in leiderschapsposities te laten meedraaien in het werk waar ze over beslissen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:08

Dit is echt wel een hele leuke rubriek zeg !

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:35

Leuk shadow, lang geleden hebben wij elkaar ontmoet en heb je op Arti gesprongen :D
Leuke vragen en ik ben het met je eens dat leidinggevende mensen meer zouden moeten ervaren hoe het is op de werkvloer en welke invloed hun beslissingen hebben op het uitvoerend personeel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:43

pien_2010 schreef:
Klopt, dat had ik ook. Ik had ook een hele andere shadow verwacht en niet zo'n vrolijke jonge meid. Dus leuk.
Op wat voor paard zit je?

Ik ben inmiddels wel iets minder jong, de foto is al een paar jaar oud (in elk geval van voor corona.) Ik had helaas niet echt een leuke recente foto. Dit is een Fell pony, van de manege. Heerlijk dier: vriendelijk, nuchter, kalm, gevoel voor humor.

Ruitje en Ineke: ja, dat weet ik zeker nog! Beide was erg leuk!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:49

Wat leuk Shadow, ook al zo lang lid!
Ik ben precies twee maanden alter lid geworden :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:52

Citaat:
Ik zou ook een heleboel economen, consultants adviseurs en managers verplichten om minimaal twee dagen in de week het werk te doen waar ze over beslissen, of bijspringen in de zorg.

Oh, yeah. Wat een ontzettend goed idee :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:57

Leuk stuk! Ook eens leuk om je in beeld te zien.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:58

Leuk interview Shadow! En zeker interessant antwoord ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:03

Leuk interview Shadow! En je avatar neemt me altijd weer even terug in de tijd. Veel plezier gehad met het spelen van Dweep :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:31

Superleuk en ik voel me zeer vereerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:14

purny schreef:
Superleuk en ik voel me zeer vereerd.

Leuk Purny, ik kijk uit naar jouw stukje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:00

Leuk stukje en hier sluit ik me bij aan :)

Prrrr schreef:
Citaat:
Ik zou ook een heleboel economen, consultants adviseurs en managers verplichten om minimaal twee dagen in de week het werk te doen waar ze over beslissen, of bijspringen in de zorg.

Oh, yeah. Wat een ontzettend goed idee :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:50

Leuk om te lezen! Ik herinner me een gezellig Vlieland-weekend! :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:01

Leuk, leuk, leuk!
Ik heb toevallig vorige week nog eens gekeken naar die office layout, ik kwam er eigenlijk per ongeluk terecht. Maar heb nog wel even aan je gedacht hoor :D