Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fleurtjeuh schreef:Waarom worden de arrestaties benoemd en welk land de winnaar vandaan komt in de titel, maar niet t feit dat er maar liefst 3 paarden tijdens dit evenement zijn overleden?
KimD schreef:fleurtjeuh schreef:Waarom worden de arrestaties benoemd en welk land de winnaar vandaan komt in de titel, maar niet t feit dat er maar liefst 3 paarden tijdens dit evenement zijn overleden?
Dat staat toch in het artikel?
Ik vind het bezopen dat dit nog kan en georganiseerd wordt. Echt bizar dat men het normaal vind dat een aantal paarden het niet overleven.
fleurtjeuh schreef:Omdat de media in dezen totaal niet objectief is.Ja dat weet ik, anders had ik het uberhaupt niet geweten.
Maar dat is ook mijn punt. Het is schijnbaar belangrijker om te benoemen dat de winnaar schots is, en niet het feit dat dit een race is die volgens mij jaarlijks slachtoffers eist en dit jaar ook.
Er is de keuze gemaakt om de winnaar te benoemen en niet de dodelijke slachtoffers.

Het feit dat er eerder dit jaar een column verscheen met "naast alle negativiteit, laten we het eens hebben over het feit dat er vandaag geen paarden zijn afgemaakt op Cheltenham" is al veelzeggend, en zegt imo vooral dat de sport ofwel heel snel veel veiliger gemaakt moet worden, ofwel gewoon moet worden afgeschaft.Mkango schreef:Palmera schreef:Goed punt terwijl je niet eens weet wat de percentages zijn.Walgelijk dat dit nog steeds kan en mag.
Het percentage overlijdens is gewoon TE groot. Punt uit.
Overigens is flat racing een stuk spectaculairder dan National Hunt en zijn het twee verschillende disciplines, waarvan ik er een volg en in de ander net zoveel interesse heb als in de bixiewedstrijd van de plaatselijke rijvereniging in Lutjegast.
Ze zijn ongeveer net zo vergelijkbaar als dressuur en springen: vallen onder hetzelfde overkoepelende orgaan, veelal beoefend door paarden van hetzelfde type, maar andere fokrichtingen en niet per se inwisselbaar.
Elisa2 schreef:Dat werd ook expliciet genoemd: degenen die bij het toegangshek van Aintree stonden te protesteren, vond iedereen prima. Maar met het vertragen van de race, het blokkeren van de vrachtwagens met de paarden aan boord etc. doe je echt NIETS voor dierenwelzijn.De demonstranten die geweldloos aan het demonstreren waren deden het denk ik wel goed.
Ik zie trouwens ook heel veel jockey's vallen..ben benieuwd hoeveel er daar van overlijden/ levenslang beschadigd raken.
Je weet dat het evenement toch wel gaat plaatsvinden, dus zorg dat de paarden er geen hinder aan ondervinden. Als activist moet je je ervan bewust zijn dat je niet in één klap de wereld kan veranderen; probeer je dat wel door dieren in gevaar te brengen, dan ben je gewoon een hersenloze extremist en verdien je het om achterin dat politiebusje te zitten.petraaken schreef:Je ziet inderdaad ook dat het allemaal een stuk soepeler loopt als er wat paarden zijn uitgevallen. En met uitvallen bedoel ik niet per se gevallen (dat waren er uiteindelijk 4, waarvan eentje dus fataal), maar ook die gestopt zijn door de jockey (7 in totaal) en waarbij het paard niet gevallen is maar de jockey wel (11).Ik denk dat het al de helft zware blessures en dodelijke vallen zou schelen als het deelnemersveld wat aantal paarden betreft die effectief racen in de Grand National zou teruggebracht worden tot de helft. Minder deelnemers is meer plaats voor de anderen om uit te wijken en de ruimte te nemen om te kunnen springen.
.