Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Klopt.
Maar dat is een helse beslissing die haast niet te doen is.
Femke_Tweety schreef:Klopt.
Maar dat is een helse beslissing die haast niet te doen is.
DuoPenotti schreef:Niet verkoopbaar dan is Inslapen een eerlijkere manier dan verkopen of naar een stichting doen.
Wel triest om te lezen dat het leven voor een werkende middenklasse voortaan te duur is voor een hobby. Daar waar dat eerder wel kon.
Molfre schreef:Wat wordt hier makkelijk gepraat over verkopen en in laten slapen. Is dit een gebrek aan empathie of denken sommige mensen echt zo makkelijk over hun vriendje?
Ik heb zelf ook paarden gehad die niet verkoopbaar waren, maar absoluut kerngezond. Als ik in een topic met een ander onderwerp had aangekondigd deze paarden ingeslapen te hebben was ik met de was buiten gehangen.
Dat er een probleem is zodra je naar derden moet keren voor het onderhouden van je paard, daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe dat probleem dan wel goed kan worden opgelost, daar heb ik een mening over, maar geen kennis dus daar durf ik niks over te zeggen.
Molfre schreef:Wat wordt hier makkelijk gepraat over verkopen en in laten slapen. Is dit een gebrek aan empathie of denken sommige mensen echt zo makkelijk over hun vriendje?
Ik heb zelf ook paarden gehad die niet verkoopbaar waren, maar absoluut kerngezond. Als ik in een topic met een ander onderwerp had aangekondigd deze paarden ingeslapen te hebben was ik met de was buiten gehangen.
Dat er een probleem is zodra je naar derden moet keren voor het onderhouden van je paard, daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe dat probleem dan wel goed kan worden opgelost, daar heb ik een mening over, maar geen kennis dus daar durf ik niks over te zeggen.
foxy80 schreef:Downsizen in stalling kan soms ook soelaas bieden. Paard op de wei en geen wedstrijdkaart& dure lessen meer. Maar ik denk ook dat veel mensen dan redeneren dat de hobby zo hen geen zin heeft.
Inslapen kost natuurlijk ook geld. Alhoewel... heb daar eigenlijk geen idee van. En Rendac moet je ook betalen denk ik.
denisesilver schreef:Ik ging er eigenlijk vanuit dat het met name de hobbyruiters betreft die over het algemeen al niet veel te besteden hebben aan hun paard. Of zijn dat verkeerde aannames?
rien10 schreef:Toen ik ging scheiden, jaaaaren geleden, was het eerste wat de deur uit ging mijn paard. De bakken bagger die ik toen over mij heen kreeg waren niet mals.
Ik kon het niet meer betalen, dus was de conclusie simpel; paard de deur uit.
Lieser schreef:denisesilver schreef:Ik ging er eigenlijk vanuit dat het met name de hobbyruiters betreft die over het algemeen al niet veel te besteden hebben aan hun paard. Of zijn dat verkeerde aannames?
Wat bedoel je met hobbyruiters? Feitelijk is iedereen die niet betaald wordt om te rijden toch hobbymatig bezig?
Lieser schreef:denisesilver schreef:Ik ging er eigenlijk vanuit dat het met name de hobbyruiters betreft die over het algemeen al niet veel te besteden hebben aan hun paard. Of zijn dat verkeerde aannames?
Wat bedoel je met hobbyruiters? Feitelijk is iedereen die niet betaald wordt om te rijden toch hobbymatig bezig?