[FOTO] North Holland Horse Trials 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[FOTO] North Holland Horse Trials 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 20:19

*Bokt Nieuwsredactie
Sport
Tekst door Cynn
Foto's door RosFotografie & Aniek Molenaar Fotografie

Het lange Paasweekend begon goed met zowel zaterdag als zondag een goed gevuld deelnemersveld op de North Holland Horse Trials 2023 editie. Op zaterdag zijn we op pad gegaan richting Oudkarspel om de Internationale klasses tijdens de cross vast te leggen. En wat waren we toch gezegend met het mooie zonnetje! Het was een waar feestje.

Vroeg in de ochtend terwijl de zon nog een mooie oranje ochtendgloed gaf, werd de dag om stipt 08:00 uur afgetrapt met de lange 2*. Cynthia & Gilian van RosFotografie waren er al vroeg bij om de eerste deelnemers in het veld tegemoet te zien komen.

Klasse CCI2*-L

Afbeelding
Hier Jarno DEBUSSCHERE (BEL) met Star Connection FRH, hij eindigde op een hele mooie tweede plaats in het klassement.

Afbeelding
Bij het losrijdterrein kwam Cynthia Kristy SNEPVANGERS (NED) met Gambler van Hc de Hoeve tegen om nog wat laatste aanwijzingen te krijgen. En dat resultaat mocht er zijn, haar eerste internationale overwinning was binnen. Zij ging met de eerste plek naar huis.

Afbeelding
En Kristy kwam ik later in het veld weer tegen en in plaats van een springfoto, vond ik deze portretshot ook wel gaaf.

Afbeelding
Bij het losrijden kwam ik een heel bekend gezicht tegen, en later realiseerde ik mij dat ik Renzo LAFFRA (NED) twee jaar geleden nog bij de pony's heb gezien, ook in Oudkarspel. Zie foto. Hier, nu in de CCI2*-L en hij haalde een 17e plek met Eternity Diamond.

Afbeelding
Tim LIPS (NED) had een nieuwe schimmel topper in wording onder zijn kont, Janeiro de la Croix Renard Z. Hij werd uiteindelijk knap 3e in deze klasse.

Afbeelding
Mijn vriend besloot om vandaag voor het eerst de camera eens op afstand te bedienen. Dus vlak naast de hindernis neergezet en via de telefoon afgedrukt, vliegt hier Theo VAN DE VENDEL (NED) met Lucky voorbij. Zij behaalden samen de 13e plek.

Afbeelding
Helaas voor Pip VAN DER SALM (NED) werd zij later uitgesloten van de cross.

Afbeelding
Maud GONZALEZ DUVERDUN (ESP) met Magic zag mij staan en had zelfs nog tijd om even naar de camera te lachen. Ze werden uiteindelijk 16e.

Klik hier voor de volledige uitslag.

Klasse CCIOP2*-L

Toen was het tijd voor de pony's! Nog steeds mijn favoriete klasse. Hoe hard die pony's door het veld gaan en het jonge grut dat nog geen angst kent. Gewoon hup, gas is alles en remmen is angst. :')

Afbeelding
Sina BRÜGGER (GER) reed heel knap met maar liefst twee pony's in deze klasse. Met Next Generation werd ze de winnaar, en met haar tweede pony Golden Girl's Nelly pakte ze de tweede plaats.

Afbeelding
Helaas eindigde het avontuur voor Fien SCHRAAG (NED) met Peggy's Rocket bij het springen, hier werd zij uitgesloten.

Afbeelding
Pita SCHMID (GER) met Sietlands Catrina werd uiteindelijk 15e.

Afbeelding
De 18e plek was voor Brigit BING met Ballylee Villa Lass, hier heel stoer samen over de heuvel naar beneden.

Afbeelding
Door het water galoppeert Lotte BOLLANSEE (BEL) met Oak Forest Elmo naar een 17e plek.

Afbeelding
Sophie BUIS (NED) met haar mooie schimmel Gjelt van de Haar. Zij werden uiteindelijk 24e.

Afbeelding
Het podium sloot zich af met op een 3e plek Emi DOUWEN (BEL) met Cindy, hier met alle voetjes van de vloer door het groene veld van Oudkarspel.

Klasse CCI1*-Intro

Toen was het tijd voor de 'puppy's' van de paarden. De 1*-klasse ook wel de Intro genoemd. We zagen hier wat paarden voorbij komen die het toch nog een beetje spannend vonden, met name het publiek en er waren aardig wat stops op heuvel met de afsprong naar beneden.

Afbeelding
De 1e plek ging naar Alice NABER-LOZEMAN (NED) met Huub, hier in volle galop door het veld.

Afbeelding
Tijn DE BLAAUW (NED) met Eyecatcher werd helaas uitgesloten.

Afbeelding
En ook Caresse KOLKMAN (NED) met BT El Fandi werd helaas uitgesloten. Hier trotseerde haar paard de enge heuvel waar veel paarden in de intro wat moeite mee hadden.

Afbeelding
De 35e plek ging naar Déborah GOLDFARB PAUNET (BEL) met Delta de Lize Z. Helaas niet in actie op de foto, maar mijn vriend kwam haar tegen op het losrijterrein met een mascotte op de rug.

Afbeelding
Friedrich QUAST (GER) met Fluke Of Nature behaalde de 25e plek. En Fluke vond dat deze kaashindernis toch wel even extra hoog genomen moest worden.

Afbeelding
Wederom over de kaashindernis vliegt hier Jule WEWER (GER) met Lutz 149. Zij werden 26e in het klassement.

Afbeelding
De 32e plek is voor Christian CHABOT (LUX) met Leviathan des Pres Sauvages. Hier over de indrukwekkende kar met stro.

Klasse CCI4*-S

De 4-sterrenwedstrijd is net als vorig jaar de zwaarste rubriek. Vorig jaar werd de rubriek voor het eerst uitgeschreven en gewonnen door de Duitse topamazone Ingrid Klimke met SAP Hale Bob. Zij kon dit jaar haar titel niet verdedigen, omdat ze in Omaha was voor de wereldbekerfinale dressuur.

Afbeelding
De winnaar van deze rubriek werd Arne BERGENDAHL (GER) met Checkovich.

Afbeelding
Door het water gaat hier Elena OTTO-ERLEY (GER) met Finest Fellow op naar een 3e plek.

Afbeelding
Karin DONCKERS (BEL) met Leipheimer van't Verahof behaalde de 5e plek.

Afbeelding
Stephan HAZELEGER (NED) met zijn bonte James Bond valt natuurlijk altijd op in het veld! Bijna iedereen kent dit paard wel. Een mooie 6e plaats voor deze combinatie.

Afbeelding
Een 7e plek voor Noémi Viola DOERFER (HUN) met Crystal Barney.

Afbeelding
De 11e plek was voor Albert HERMOSO FARRAS (ESP) met Keenabout Wonderland Z

Afbeelding
De 15e plaats was voor Kris VERVAECKE (BEL) met Guantanamo van Alsingen. Hier bij een hindernis die aardig wat weigeringen opleverde.

Toen was het tijd voor de Klasse CCI3*-S

Afbeelding
Mia HASTRUP (DEN) met Mario Gomez eindigde op het podium met een geweldige 3e plek.

Afbeelding
De 6e plek ging naar Ben Philipp KNAAK (GER) met Cocolares.

Afbeelding
Renske KROEZE (NED) met Kiriaantje behaalden de 8e plek.

Afbeelding
Janneke BOONZAAIJER (NED) met ACSI Champ de Tailleur springt hier vanuit het laatste water richting de finish naar een 11e plek.

Afbeelding
De 25e plek is voor Jan MATHIJSSEN (NED) met Geronimo.

Afbeelding
De 26e plek is voor Simon GISCLARD (FRA) met Havall Ryal K.

Afbeelding
Helaas kan het niet in alle klasses goed gaan. Kristy SNEPVANGERS (NED) met Galante werd helaas uitgesloten.

Cynthia & Gilian zijn ook nog even bij het springen geweest van de Klasse CCI2*-S.

Afbeelding
Hierop het springterrein de mooie schimmel Forever van Roxana GRAMAN (NED). Zij behaalden de 28e plek.

Afbeelding
Even naar je leerlingen maar ook je concurrentie kijken op het springterrein.

Afbeelding
Elaine Pen (NED) met It Takes Two.

Afbeelding
Uiteindelijk werd Elaine 13e in deze klasse.

Afbeelding
De 1e plek ging naar Maxime KARMAN (NED) met Dupon. Dupon werd eerder gereden door Stephan Hazeleger en is sinds kort een combinatie met Maxime Karman.

Afbeelding
Na de finish was er dan ook veel blijdschap bij Maxime!

Afbeelding
Hier spetterend door de waterbak naar de 45e plek gaat Delta Dawn van Zoë VAN DE KLASHORST (NED).

Afbeelding
Van deze combinatie kon ik helaas even het startnummer niet achterhalen :')

Afbeelding
De 16e plek is voor Annesjien WOUTERS (BEL) met Isabella Deux Z.

Afbeelding
De dag begon in een mooie oranje zon en zo eindigde deze ook met een donkere lucht voor het mooie contrast. Hier de mooie schimmel Icarus van Oudenhove van Gjalt BAKKENES (NED). Zij behaalden de 38e plek.

Afbeelding
Leida NABER (NED) met Ginko de Hus waren bijna de hekkensluiters van deze dag. Zij gingen om 18:30 van start. Zij behaalden de 21e plek.

xrobbiee

Re: [FOTO] North Holland Horse Trials 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:40

Zo leuk! Ik ben het hele weekend aanwezig geweest als steward, en heb helaas weinig van de cross kunnen zien aangezien ik de hele dag op het inrijterrein heb gestaan, dus zo leuk om zo de cross te kunnen zien :)
Viel me alleen op dat bij 1 van de pony’s de verkeerde naam staat, bij die schimmel staat pita schmidt maar dat is Eline de ridder met Joe de la grivardry;)

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:16

Geweldige fotos! Goed verslag!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 23:20

Prachtige foto's en een leuk verslag.

Crossen blijft een van de leukste dingen die er zijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:21

Heerlijk om te zien! Geweldige sport.

En echt die pony's altijd!! Bij ons in de M en Z rubrieken ook. Gewoon gaaaaan en die pony's maken wel een pasjes bij, of een halve pas, of een 1/4 pas, of een 1/8 pas of slaan er 1 over. No problemo en doorrrrrr *\o/*

En wat me (in tweede instantie) opviel: De hoeveelheid simpele bitjes in deze fotoserie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:44

Wat een gaaf overzicht! Ik geniet mee! 8-) <3

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:56

Ontzettend gave foto's. Je voelt de kracht die er vanaf spat! {:}

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:06

Gave foto's! Wel jammer voor Kristy!