Tørveslettens Titanium RS2 geopereerd aan koliek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Tørveslettens Titanium RS2 geopereerd aan koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 08:42

Equnews/Marieke van der Putten op Facebook
Algemeen

Afbeelding
Marieke van der Putten en Tørveslettens Titanium. Foto: Marlies Trap Fotografie

De FEI Wereldbeker finale heeft een bittere nasmaak voor Marieke Van der Putten en Tørveslettens Titanium RS2 (Totilas). De combinatie moest op het laatste moment afmelden voor de Kür op Muziek op vrijdag. Oorzaak waren koliekverschijnselen. Ondertussen is Titanium RS 2 geopereerd en stelt het paard het goed.

Marieke van der Putten maakt het nieuws zelf bekend op haar Facebook. "FEI Wereldbekerfinale Omaha 2023: wat begon als een droom, eindigde als een nachtmerrie. Vrijdagochtend begon Tørveslettens Titanium RS2 tekenen van koliek te vertonen. We probeerden van alles om het hem comfortabel te maken, maar helaas hielp niets voor hem en moesten we hem naar een kliniek in het Iowa State University Large Animal Hospital brengen. Gelukkig heeft echt iedereen ons geweldig geholpen op het wedstrijdterrein en was alles in een fractie van een seconde geregeld zodat we hem naar Iowa konden brengen. Een grote dank aan iedereen (te veel om op te noemen) die ons heeft geholpen. We waarderen het zeer.

Uiteindelijk werd het in de kliniek niet beter en eindigde het in een operatie.
Het belangrijkste is dat het nu goed met hem gaat. Niets is belangrijker dan dat hij gezond en gelukkig is. Natuurlijk heeft hij nog een lange weg te gaan, maar Tito is de grootste kleine knappe vechter op deze planeet dus ik weet zeker dat hij sterk en gezond terugkomt!!!"

petraaken

Re: Tørveslettens Titanium RS2 geopereerd aan koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:10

Zo die zijn nog niet terug thuis vrees ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:11

Heftig inderdaad..het is ook maar de vraag hoe hij de komende periode door komt. Ik hoop goed, maar zo'n operatie is niet niks.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:17

Dat is echt wel heel erg heftig dat je dan in het buitenland op wedstrijd je paard moet laten opereren.
Hij zal toch zeker een dikke week op de kliniek moeten blijven, zo niet langer? En dan maar wachten wanneer hij weer kan/mag vliegen?
Wat een ellende… hopelijk herstelt hij goed!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:29

Dat was een duur reisje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:35

Sanet schreef:
Dat is echt wel heel erg heftig dat je dan in het buitenland op wedstrijd je paard moet laten opereren.
Hij zal toch zeker een dikke week op de kliniek moeten blijven, zo niet langer? En dan maar wachten wanneer hij weer kan/mag vliegen?

Langer..en als hij daar goed doorheen komt eerst nog ergens een tijd herstellen voordat hij weer kan/ mag vliegen denk ik. Inderdaad een heel duur reisje.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:54

Ai… veel Europese paarden daar met blessures of ziektes.
Hoop dat deze er doorheen komt.. zal idd een duur reisje zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:10

Elisa2 schreef:
Sanet schreef:

Langer..en als hij daar goed doorheen komt eerst nog ergens een tijd herstellen voordat hij weer kan/ mag vliegen denk ik. Inderdaad een heel duur reisje.

Zeker in Amerika, daar gaan de kosten gewoon x 5 van wat het hier is.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:39

Vreselijk schrikken moet dat zijn geweest. Het Nederlands team zit het niet echt mee, Dinja had ook al zo'n pech.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het waanzin vind om voor een paar proefjes de wereld over te vliegen...

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:31

hij moet sowieso nog twee weken daar blijven

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:10

Het geld is wel het laatste waar ze aan denken op dit moment. Vreselijk om je paard daar achter te moeten laten met alle onzekerheid die dit met zich mee brengt. Hopen op een voorspoedig herstel voor dit paard.
Zo een operatie heeft echt tijd nodig om te genezen dus ik neem aan dat hij nog wel even moet blijven. Ik begreep dat zijn groom bij hem is/blijft. Voor haar ook een hele opgave zo alleen, ver van huis.