Bokt community
Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.
Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.
Deze maand zijn er helaas heel wat paarden de regenboog over gegaan. Sterkte aan alle eigenaren.

Het merrieveulen van Winnie

Winnie, de moeder van het overleden merrieveulen.
Knolselder schreef:Lieve Winnie, we keken zo uit naar je lieve veulentje. Je bent zo een goede mama, jij dus vast ook.
Helaas, lief veulentje, kwam je ondanks alle medicatie nog veel te vroeg. Je was alles wat ik droomde om dit jaar geboren te mogen zien worden. Mooi Champagne meisje, met fijne beentjes en een lief snoetje. Helaas zal ik je nooit leren kennen.
Winnie een paar dagen voor de “geboorte” in het zonnetje.
Het hengstveulen van Princess

Princess, de moeder van het overleden hengstveulen
moner schreef:Onze Princess is bevallen van een veel te vroeg veulentje, een prachtig hengstveulen in de kleur mushroom. Die ochtend stonden de Shetlanders binnen in de stal en ik zag dat ze rond Princess stonden. Princess had een dood veulentje bij haar liggen. Princess was door en door nat en ze had het duidelijk heel zwaar gehad. De placenta was nog niet geboren, dus dierenarts erbij en die heeft uiteindelijk de placenta er uitgepeld, het arme diertje moest toen ook nog gespoeld worden. Ondanks dat het een te vroeg veulen was bleef ze het likken en week ze geen meter van het veulen. Pas de volgende dag besefte Princess dat het veulen echt dood was en hebben we het veulentje bij haar weggehaald.
Friesje

kimmie261 schreef:Hoi,
Friesje , mijn koningin...
In 2004 kwam Friesje in mijn leven, omgeruild met haar veulen voor een andalusier hengst, ik die geen merrie mens dacht te zijn viel als een blok voor haar...
Ik vond haar zo mooi, zo stoer, ik heb haar altijd geadoreerd, kon gewoon helemaal verliefd zijn als ik naar haar keek.
Ze had ook een geweldig karakter, echt een merrie, maar als ze je leuk vond mocht je ook alles met haar doen, ze heeft een paar veulentjes gekregen en om haar bloedlijn te behouden en een beetje Friesje in het leven te hebben, zijn we vorig jaar nog met ET bezig geweest, maar helaas werd ze niet goed hengstig meer.
Ik wist dat onze tijd nog maar kort was, en gelukkig hebben we een paar dagen voor haar dood nog heel veel mooie foto's kunnen maken, zo trots als ze altijd al was,zelfs met bijna 27 jaar, zo trots was ik op haar..
Zo was het 3 dagen later ineens klaar, ik mis haar vreselijk, het is zo stil hier, maar het is ook goed zo....Ik heb ongelooflijk genoten van haar
Tweety

Femke_Tweety schreef:Tweety 16-3-23
29 jaar
Waanzinnig mooie herinneringen.
En een erg moeilijke beslissing. Maar soms is het nemen van een moeilijke beslissing het enige dat je nog kúnt doen voor een dier waar je enorm om geeft.
We hebben de meest bizarre, leuke, grappige dingen mogen meemaken, in tig verschillende disciplines.
Tweety, dankjewel dat ik jouw baas mócht zijn.
De beslissing:
[AOW] 'Je verantwoordelijkheid nemen' Tweety, †16-3-23
De mooie herinneringen en tig foto's:
[IM] Gouden herinneringen. Tweety.
Fancy-Girl

Feanyth schreef:Fancy-Girl
Je deed je naam eer aan. Je was absoluut Fancy! Prachtige zwarte parel. Met ogen die diep in de ziel keken. Energiek, soms explosief, maar met een hartje van goud. Wanneer ik kijk naar de regenboog glimlach ik. Denkende aan hoe jij vol energie naar hartenlust rent over die regenboog. Het was een eer om de vele herinneringen met jou te mogen maken. Dank je wel. Lieve Fancy.
Shine Bright my Denzl N Delight

Denzl samen met zijn broer Morris.
Ods schreef:In amper 6 maanden verloren wij niet alleen zijn moeder Doc maar ook haar prachtige jongste zoon Denzl. Doc was helemaal in de 'planning' daar hadden we naar toegeleefd maar het verlies van Denzl kwam zo onverwacht, binnen 3 heftige uren verloren wij een van onze trotsen, onze leider van de kudde, we waren gewoon in shock. En zelfs nu nog kan het beeld van zijn afwezigheid niet aarden.
En als ik dan ergens dankbaar om kan zijn bij zijn verlies is dat Morris, zijn oudere broer het zo goed doet. Het waren 8 hoefjes op 1 buik, had best zorgen over hoe dat zou zijn wanneer 1 van de twee zou wegvallen maar Morris doet het super. Hij eet goed, hij toont vrolijk, en heeft zichzelf al een routine aangewend. Zoekt zijn favo slaapplekjes weer op, daar waar hij en Denzl altijd waren te vinden. Nu zie ik daar af en toe Gironde of Uno bij staan en stromen bij mij de tranen over mijn wangen. Hij is zijn grootste maatje verloren maar hij is niet alleen.... Maar och, wat had ik Denzl er graag bij willen zien staan....
Undra

Maris_ schreef:7-3-23 een nachtmerrie voor een fokker en meer dan dat aangezien mijn paarden echt alles betekenen voor mij en het niet simpel 'fokken' is. Na het vorig jaar voor het eerst te hebben meegemaakt was nu 1 van mijn andere merries, Preben bevallen van een stil geboren veulen. Een perfect mooi donker grijs merrieveulen, alles erop en eraan: het enige wat ontbrak was het leven. Ondanks dat je weet dat het risico er is, blijft het intens verdrietig als het je overkomt.
Undra van FjorYou speelt nu samen met Tyrah van FjorYou, dochter van Oryza, over de eeuwige groene weides.

inderdaad wat veel dit keer waaronder ook nog eens veulentjes. Heel veel sterkte jullie allemaal.