Ruben Mengual Reig verhuist naar Nederland om voor Glock te werken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ruben Mengual Reig verhuist naar Nederland om voor Glock te werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 19:40

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

De Spaanse ruiter Ruben Mengual Reig verruilt zijn huidige baan bij Gestüt Tannenhof in Duitsland om als ruiter te gaan werken bij het Glock Horse Performance Center in Nederland.

Spaans begin
De 22-jarige Mengual komt uit de regio Valencia in Spanje en begon zijn internationale dressuurcarrière bij de Children in 2014, met de PRE Obrador VIII. In 2017 maakte hij de overstap naar de Junioren met Dinant (v. Special D) en Andes (v. Tango). Op 17-jarige leeftijd verhuisde Mengual naar Nederland om als werkstudent bij Coby van Baalen te gaan werken. Hij verhuisde anderhalf jaar later, in 2019, naar Duitsland om voor Gestüt Tannenhof te gaan werken.

Duitsland
Zijn wedstrijdcarrière nam een vlucht toen hij de Grand Prix-leermeesters Download (v. Desperados) en Belfast RA (v. Benetton Dream) op U25-wedstrijden mocht uitbrengen. Hij maakte met Belfast deel uit van het Spaanse U25-team op de Europese Kampioenschappen in Hongarije, waar hij individueel een veertiende plaats behaalde in de Kür op Muziek.

Nederland
Ruben keert nu terug naar Nederland om aan het volgende hoofdstuk in zijn carrière te beginnen. "Ik start op 1 mei", zei hij tegen Eurodressage. "Ik was bijna vier en een half jaar werkzaam bij Tannenhof. Het was een moeilijke beslissing voor mij, want bij Tannenhof voelde ik me thuis, maar ik moet blijven leren en verbeteren."

Afbeelding