Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
speurneusc schreef:ik heb zelf op filmsets gewerkt met dieren, weet zeker dat ze super verzorgd worden en goed op gelet wordt. De richtlijnen waaraan zo'n set moet voldoen willen ze dieren gebruiken bij filmopnames zijn behoorlijk streng.
herr_balou schreef:Ik ken ook enkele gevallen van beunhazerij omtrent huisdieren en paarden, die ook dieren het leven gekost hebben, of ze in ieder geval een lange lijdensweg bezorgd hebben. Het houden van dieren dan maar helemaal afschaffen? (Zoals PETA graag wil.)speurneusc schreef:ik heb zelf op filmsets gewerkt met dieren, weet zeker dat ze super verzorgd worden en goed op gelet wordt. De richtlijnen waaraan zo'n set moet voldoen willen ze dieren gebruiken bij filmopnames zijn behoorlijk streng.
Dieren horen niet op filmsets thuis. Ze worden helemaal niet super verzorgd op filmsets. Misschien dat de dier-begeleiders dat zelf vinden omdat het hun werk is maar ik ken enkele gevallen die niet best verliepen. Waaronder een hond die overleed doordat deze volgepropt was met allerlei ongezond voedsel.
VuurVleugels schreef:Helaas is dat voor maar héél weinig paarden (of eigenlijk alle dieren inclusief mensen) weggelegd. Dan liever in één klap weg zonder lijdensweg en/of ouderdomskwaaltjes.Hoe is dit een mooie dood, een hartaanval tijdens werk? Denk dat ik zelf toch wel de voorkeur zou hebben voor rustig (natuurlijk) inslapen op de wei
BigOne schreef:Ik ben zeker voor bescherming en tegen uitbuiting van dieren maar PETA ? Geen boodschap aan.
denisesilver schreef:BigOne schreef:Ik ben zeker voor bescherming en tegen uitbuiting van dieren maar PETA ? Geen boodschap aan.
Zolang die organisatie loopt te verkondigen dat bij het scheren van schapen de huid wordt meegenomen, kan ik ze niet serieus nemen. Ze zijn ook berucht voor het stelen van huisdieren om ze vervolgens in een kill shelter te plaatsen. Echte dierenliefhebbers hoor
The_Cat schreef:Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...
_Mir schreef:The_Cat schreef:Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...
Dat klopt. Maar buiten dit om... dieren horen niet thuis op de filmset. Ze zijn tegenwoordig toch zo ver met die technologie? Laat die levende dieren dan met rust. Hoe dan ook.. dit brengt altijd stress voor de dieren.
_Mir schreef:The_Cat schreef:Een hartaanval is natuurlijk zonde, maar dat kan het paard natuurlijk in de weide ook overkomen...
Dat klopt. Maar buiten dit om... dieren horen niet thuis op de filmset. Ze zijn tegenwoordig toch zo ver met die technologie? Laat die levende dieren dan met rust. Hoe dan ook.. dit brengt altijd stress voor de dieren.
Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, Googlebot, Perros, scoebje, Texas02 en 8 bezoekers