Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Odysseus schreef:Ik vind dit soort uitspraken lastig omdat het meer over emotie gaat dan over daadwerkelijk mishandelen van een dier. Talloze paarden worden elke dag met de hand “gepenetreerd” door dierenartsen. Wat maakt dit anders, behalve dat deze man een andere intentie heeft?
Ik vind het een bizarre en walgelijke intentie, maar het paard voelt geen verschil tussen een hand van deze man of een dierenarts die er tot z’n oksel inhangt. Sterker nog, dat laatste lijkt me onprettiger.
Anastasia24 schreef:Fijn. Drie maanden, veel te kort, maargoed dat vind ik altijd.
Vind het juist vreemd dat je zou denken dat deze handelingen hetzelfde zijn. Okal is het alleen maar de intentie en een ''gevoels'' kwestie, dit kun je toch niet vergelijken met een dierenarts die voor de gezondheid van het dier dit medisch moet checken? Komop zeg...
Sheran schreef:Ik praat het absoluut niet goed, maar ik vind het vreemd om menselijke intenties zo'n grote rol te laten spelen bij dieren die dat waarschijnlijk helemaal niet begrijpen.
Daarnaast wordt bij dieren wel vaker met twee maten gemeten. Hand achterin? Ooooh erg! Afslachten? Ja tuurlijk, lekker!
Daar heb ik met mijn hoofd nooit echt bij gekund.
Strafbaar lijkt me wel terecht hoor, want je wil niet dat dit algemeen gedrag wordt, want voor het paard is het nooit fijn. Dat is het ook niet als een dierenarts het doet. Maar heb wel vaker het idee dat als de mens er voordeel bij heeft, dat het dan ineens wel kan allemaal(bv insemineren/opvoelen)
Mars schreef:Wat mij verbaasd is dat er mensen zijn op een forum als bokt die dit soort bestialiteit niet zo erg vinden zelfs vergelijken met medische handelingen. Krijg er hele foute vibes van
Gini schreef:Dat bestialiteit op een paardenforum blijkbaar niet algemeen verworpen wordt, doet mij eigenlijk een beetje kokhalzen. En ja, intentie is daarin zeker belangrijk
Duw maar eens een persoon van de trap mét intentie, dan snap je het.
Odysseus schreef:Wij vinden het vies, en dus moet het verboden worden. Of het dier daarbij daadwerkelijk pijn gedaan wordt is ondergeschikt.
Mars schreef:Odysseus schreef:Wij vinden het vies, en dus moet het verboden worden. Of het dier daarbij daadwerkelijk pijn gedaan wordt is ondergeschikt.
Hoe weet jij of het een dier geen pijn doet? En waarom is pijn hier de randvoorwaarde?
Het gaat hier om een perverse intentie van degene die dit deed en die blijkbaar zo heftig aanwezig was dat hij er geen moeite mee had om dit midden op een filmset met getuigen aanwezig uit te voeren. Onbegrijpelijk dat dit nog toegelicht moet worden.
Als iemand jouw lichaam zomaar vastpakt/aanraakt zonder medische redenen maar puur voor diens eigen plezier hoeft dat ook geen pijn te doen. Pijn is geen randvoorwaarde om je te kunnen beschadigen.
Gini schreef:Ik snap je argumentatie niet, Odysseus. Omdat er talloze andere erge dingen gebeuren met dieren, moeten we even bekijken of we de grens van bestialiteit ook niet in een mildere richting kunnen opschuiven?
Omdat er kinderen zijn die hard moeten werken in fabrieken waar wij kleren van kopen, moeten we ook maar even een discussie opwerpen of we ze dan ook niet op twaalfjarige leeftijd al mogen penetreren? Onder het mom: we zijn toch al slecht bezig?
Ik snap je argumentatie niet.
Mars schreef:Odysseus schreef:Wij vinden het vies, en dus moet het verboden worden. Of het dier daarbij daadwerkelijk pijn gedaan wordt is ondergeschikt.
Hoe weet jij of het een dier geen pijn doet? En waarom is pijn hier de randvoorwaarde?
Het gaat hier om een perverse intentie van degene die dit deed en die blijkbaar zo heftig aanwezig was dat hij er geen moeite mee had om dit midden op een filmset met getuigen aanwezig uit te voeren. Onbegrijpelijk dat dit nog toegelicht moet worden.
Als iemand jouw lichaam zomaar vastpakt/aanraakt zonder medische redenen maar puur voor diens eigen plezier hoeft dat ook geen pijn te doen. Pijn is geen randvoorwaarde om je te kunnen beschadigen.